טיול לשבת עם הילדים בגני הנדיב

הצעה לסיור קייצי לכל המשפחה באוירה אירופאית–סיור עם הילדים בגנים המרהיבים של רמת הנדיב

על חוטם הכרמל, בין זכרון יעקב לבנימינה, שוכנת רמת הנדיב. פנינה של טבע המוקדשת להנצחת זכרו של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד (חוק רמת הנדיב,1958).
בימי הקיץ תוכלו ליהנות מסיור משפחתי קייצי בגנים המרהיבים של גני הזיכרון, במסגרת זו ניתן ליהנות מאווירה נעימה ומרגיעה, להלך בשבילים הנמתחים בין הגנים שמעוצבים בקפידה ובחן, ולהתבשם מניחוחם המשכר של הפרחים הגנים משלבים סגנון גינון מוקפד עם צומח טבעי ומשקפים את מורשת הברון רוטשילד, מורשת המבוססת על כבוד וענווה. בלב הגנים תוכלו לפקוד את קבר הברון ורעייתו ולחלוק כבוד לאבי היישוב, לנדיב הידוע. 

גני הנדיב כוללים5 גנים את רחבת הקבר ואת האמפיתאטרון:

גן המפלים משקיף לכיוון מערב, אל עבר נחל הנדיב והים התיכון. בראש הגן נקבעה מפת אבן גדולה ובה מסומנות מושבות הברון רוטשילד והאדמות שגאל הברון ופיתחה חברת פיק"א. משני צדי המפה יורדים שני שבילים מדורגים מרוצפי אבן הנתחמים בצדדיהם בדרקונית קנרית, צמח בעל מראה ייחודי שמוצאו מהאיים הקנריים. מבסיס מפת האבן זורמים המים מטה בתעלה מדורגת לתוך בריכה מעוגלת. על שפת הבריכה קבוע פסל של זוג כפות ידיים החופנות את המים הזורמים דרכן.
 
גן הוורדים עשוי בסימטרייה מדויקת. בין ערוגות הוורדים משובצות חמש בריכות קטנות עגולות ובהן מזרקות מים ומצפון להן בריכה ומזרקה גדולות יותר. בקצה הצפוני של הגן ניצב פסל שעון-שמש המוקף פרגולת אבן. הפסל עשוי בדמות אישה יושבת החובקת את לוח שעון-השמש והבעתה המרוחקת כמו מנותקת ממהלכו של הזמן.
 
גן הדקלים מכיל דקלים מסוגים שונים בעלי חזות מגוונת – מדגם קטן בלבד של אלפי מיני הדקלים המצויים ברחבי העולם. מבין אלה, הזן המוכר ביותר הוא הוושינגטוניה. דקל זה ניטע ברחובותיהן הראשיים של מושבות הברון ונעשה זה לסמלן המסחרי.
 
גן הריחות הוקם ב-1985 על פי הצעתה של הגברת ג’יימס דה-רוטשילד (דורותי פינטו, 1895-1988, מייסדת קרן רוטשילד-יד הנדיב), למען מבקרים כבדי ראייה כמו גם לציבור הרחב. הגן תוכנן בידי משרד מילר-בלום כך שיכוון אל חוש הריח, המישוש והשמיעה יותר מאשר אל חוש הראייה של המבקרים. בתוך ערוגה מוגבהת המקיפה את הגן גדלים צמחי תבלין וריח לצד צמחים המגרים את חוש המישוש. מעקה הנחייה המותקן על קיר התמך של הערוגה משובץ תוויות הסבר בכתב ברייל, בלטינית, עברית וערבית. בריכה עגולה ובה מזרקה מוקפת פרגולת עץ המסוככת על ספסלי ישיבה. אלמון הודי ריחני מטפס על הפרגולה ומעניק למבקרים בימות הקיץ צל וריח משכר. 
 
בכניסה לגנים ניתן לבקר במרכז המבקרים, שהינו הבניין הראשון בישראל שזכה לתו תקן של בנייה ירוקה. באולם ההתכנסות אפשר לצפות בסרט מעבר לגנים, המציג את סיפורו של המקום, גני הזיכרון ומרכז המבקרים נגישים למוגבלים בתנועה.

שעות פתיחה: 8:00  עד16:00. במהלך יולי- ימי רביעי 8:00  עד 19:00,אוגוסט ימי רביעי-08:00 עד 16:00 + אירועי קיץ מהסרטים 18:00 עד 21:30 (למעט 27.8.14).
 
סיור קייצי לכל המשפחה
גני רמת הנדיב
פרטים:04-6298-111
הכניסה לגנים הינה ללא תשלום 
 
צילום: ארכיון רמת הנדיב.
 

אין תגובות

השאר תגובה