טיול שאחרי הגשם הראשון

עם הטיפות הראשונות של הגשם הם יוצאים ממקומות המסתור שלהם, מוציאים מחוש אחרי מחוש ורק מחכים לילדים סקרניים שיבואו ויקראו להם ברלה ברלה צא החוצה ויופתעו לראות שהם באמת יוצאים.

 אז אם החזאים צודקים, בקרוב יתחיל סוף סוף החורף האמיתי ובאחת ההפוגות מהגשם, תוכלו לצאת עם הילדים לגינה או לשדה הקרוב ולחפש ביחד שבלולים שיצאו מתרדמת הקיץ שלהם(לא צריך לנסוע רחוק – אפילו ברח’ דיזנגוף היו כמה בחורף שעבר).
השבלול מתגאה בקונכיה לבנה או חומה בה הוא מוצא מחסה מטורפים ומיובש בעונת הקיץ, לעומת קרובת משפחתו ההומלסית הנקראת חשופית ונראית אותו הדבר רק בלי הקונכיה על הגב.

עכשיו בטח תשאלו, מה עושים עם הדבר הדביק הזה? (ולא, זאת לא הצעה למתכון חורפי חדש…)

-מוצאים שניים לפחות, מחכים שהם יצאו מהקונכיה לקריאות ה"ברלה ברלה צא החוצה"המסורתיות ומקיימים תחרות שבלולים לפתיחת עונת החורף 

-מסתכלים מקרוב ורואים את העיניים הקטנות שלהם שממוקמות בקצה המחושים האינטקראקטיביים שילדים מאוד אוהבים לבדוק אותם מקרוב

-מניחים אותם על גבי קרטון שחור ורואים את הפסים שהם משאירים או על גבי משטח שקוף עם מעט קמח, מסתכלים מלמטה ורואים את הפה שלהם בפעולה

-למתקדמים: הם יכולים לשמש כחיית מחמד לעונת החורף בצנצנת סגורה בבד מלמעלה אך מאווררת, שבתחתיתה שמים שכבת אדמה לחה, עבה יותר מהשבלול, עם קצת עלי חסה. אם מקמתם בצנצנת יותר מאחד, אולי גם תזכו לגדל אצלכם בסלון את הדור הבא שלהם.

צילום: הראל פניגשטיין

טיול שלוליותכבר עשיתם השנה?

אין תגובות

השאר תגובה