דרושה סבתא?תכירו את סבתא לי

3.2.2013עדי גורני

יצאנו לבדוק מי היא הסבתא מודל2013? כבר בהתחלה גילינו שיש לה פייסבוק, היא גולשת ברשת והיא בעיקר מאוד עסוקה. עתידה פרנק מקימת האתר הפופולרי סבתא תידיwww.tidi.co.ilומומחית לקשרי סבתות כלות וחתנים. פרנק היא בעצמה סבתא צעירה לעשרה נכדים ומההיכרות שלה עם השטח היא מסבירה שהסבתות של היום עוברות גיל התבגרות שני: "הן מוצאות לעצמן קריירה חדשה, הן אוהבות לנסוע רחוק ומוכנות להגיע עד ניו יורק בשביל סייל טוב שמתאים לנכדים".הסבתות האלה כבר לא ממהרות להתייצב עם כל טלפון שאומר שאמא צריכה להישאר עוד שעה בעבודה. הן לא תמיד פנויות בשביל לבשל מרק (על דייסה הן בכלל לא שמעו) והן בכלל לא רוצות להתעסק בהחלפת חיתולים.

פרנק מכנה זאת המהפכה השקטה של הסבתות. מהפכה שכך ניראה טובה בעיקר להן. כל אמא מתחילה וגם כאלה עם קילומטראז תודה מיד שסבתא היא מצרך יקר המציאות. ואם מצאת אחת כזו או שהתמזל מזלך ויש לך אחת בחינם כדאי לשמור עליה היטב.

סבתא לי
אם אתם בכל זאת זקוקים לסבתא וזו שלכם בדיוק עסוקה עכשיו באיזה טרק בברזיל, כדי לכם לשמוע עלסבתא ליwww.facebook.com/savtaliיוזמה מבורכת של אורלי ועדנה שגילו שאפשר לענות על הצורך של משפחות צעירות בסבתות וגם לספק עבודה לנשים מלאות מרץ, שכבר מזמן סיימו קריירה אחת ומחפשות תעסוקה חלקית. ומישהי כבר אמרה"מאחורי כל אשת עסקים גדולה יש סבתא גדולה … לא פחות".

מרי פופינס
כזו היא למשל מירי דביר שמי שמכיר אותה קורא לה מירי פופינס: היא בת שישים ושתיים, סבתא בעצמה לנכדים בגילאים שבין3 ל 13 אחות בהכשרתה וגם בלונאית אמנותית. מירי מתמחה בטיפול בתאומים, אלופה בנדנוד תינוקות בלילה ומצליחה לראות בכל משפחה שהיא פוגשת נקודות של אור ושמחה. "אני רואה אמהות טרוטות עיניים, אחרי לידה. אמא שלהן גרה רחוק, בן הזוג שלהן בדיוק נשלח לחו"ל מהעבודה והן זקוקות לכמה שעות שינה טובות בלילה, אחר כך הן מחייכות".

דביר עלתה על הסטרטאפ הזה בעצמה בעקבות משבר שחוותה עם העסק שלה כבלונאית אמנותית. "היה לי ברור שאני צריכה להתפרנס, כלתי בדיוק ילדה, הבן שלי היה עסוק בעבודה וכשהגעתי לעזור היא אמרה לי: מירי את יכולה להפוך את זה לעסק"זמן קצר אחר כך היא שמעה על המיזם של"סבתא לי"ומייד הצטרפה לשורותיו. היא באה לשמור על תינוקות בלילות ומבקשת מההורים בלילה הראשון: "תקומו , תלכו לשתות מים , בקרו בשירותים, תציצו עלי. בלילה הבא כבר יהיה לכם את השקט הנפשי לישון היטב. ואז קרה לי שאמא אחת התעוררה ואמרה לי שהיא פשוט לא זכרה איפה היא, מרוב שישנה כל כך חזק"

אורלי ממקימות, סבתא לי מספרת שמירי אינה היחידה"אנחנו פוגשות נשים שהן כבר אחרי עשרים ויותר שנות קריירה, הן מנוסות יותר, חופשיות מהצרות של ילדים צעירים ופנויות לתת מעצמן למשפחה שצריכה"כל סבתא נבחרת בקפידה ועוברת ראיון אישי שמתקיים בדרך כלל בביתה. אורלי מספרת שהיא דואגת לבדוק ולברר כל מה שאפשר מראש, מבקשת תעודת יושר, ומשוחחת עם ממליצים. "הרעיון הוא להתאים את הסבתא למשפחה על פי הצרכים: יש מי שצריך שיוציאו מהגן את הילדים פעמיים. מישהי אחרת נפגעה בתאונה דרכים ולא יכולה להכי סנדוויצ’ים לילדים בבוקר. יש משפחות שמחפשות עזרה לימים הראשונים אחרי לידה ויש כאלה שמחפשות סבתא שתבשל"

איך זה עובד?
הסבתות מחוייבות רק למשפחה. והמשפחה היא זו שמשלמת את השכר עבור ההתאמה והבדיקה שעושות יוזמות"סבתא לי". מכאן ואילך כל משפחה יכולה לשמור על קשר עם הסבתא שמצאו לה. דביר שיש לה ניסיון רב מספרת שכמעט ואין טעויות ב’שידוכים’ "למרות שקרה פעם שאמרתי לעדנה תעבירי הלאה"כל משפחה היא עולם ומלאו את מגלה כמה העזרה היא פעם לא רק טכנית של להחזיק את התינוק , תמיד יש כאן גם עניין רגשי ותשומת לב, כמו אצל סבתות, באמת בלי הרגישות שיש בדרך כלל בתוך המשפחה הביולוגית.

תגובה אחת

השאר תגובה