טיסה עם תינוק לחו"ל

סופר מאמי30.8.09

לטוס עם תינוקות לחו"ל? יש הורים שפשוט מחכים עד שהילדים יגדלו ובינתיים מוותרים על נסיעות לחו"ל. נכון שהמחשבה על תינוק, בכל אורך הדרך לחו"ל, יכולה להיות מלחיצה- אם הוא יצרח, מה צריך לקחת, איך נסתדר עם ההנקה ועוד אלף שאלות. אבל הורים שכבר עשו את זה, יודעים שהשד אינו נורא כל-כך.

לקראת החגים ועונת הנסיעות לחו"ל, מומחי דיאדה, רשת מרכזי ההורות, מציעים כמה טיפים להתמודדות נכונה כאשר טסים עם תינוקות לטיול בחו"ל:


הכנה לטיסה
כאשר טסים עם תינוקות ההכנה היא מאוד חשובה. זה לא אמור להיות מבצע צבאי, אלא פשוט לכתוב בצורה מסודרת מה התינוק צריך למשך כך וכך שעות ולהכין את כל מה שצריך בזמינות ובגישה קלה. מומלץ להכין רשימות, כאשר במקרה הזה, יותר הוא פחות: כדאי להכין את הכל לפחות שבועיים מראש, כדי לא להיתקע ברגע האחרון עם דברים ששכחתם לטיסה.


אז מה להביא לתינוק לטיסה?

 
בגדים לתינוק
בחרו לטיסה בגדים קצרים, נוחים ולא מסורבלים, שיאפשרו לכם להפשיט ולהלביש אותו בקלות. מעל הבגדים הקצרים תוכלו להלביש לילד בגד חם יותר במקרה שבמטוס יהיה קר. נוסף לכך, כדאי לקחת למטוס בגדים להחלפה, בהתאם לזמן הטיסה. זכרו: לא יהיו לכם בגדים אחרים עד שתקבלו את המטען לאחר הנחיתה.

חיתולים ומשחות
טיסה היא לא הזמן לחסוך בחיתולים. קחו כמות גדולה יותר של חיתולים מזאת שאתם משתמשים בה ליום-יום, ואל תשכחו שקיות ניילון לחיתולים המלוכלכים ומגבונים. מומלץ להצטייד גם במשטח בד שעליו תניחו את התינוק בעת ההחתלה בתא השירותים.

הגיינה
מגבונים נוחים לשליפה בכמות מספקת,כאשר מומלץ להצטייד במגבת קטנה למקרה של תופעות לא נעימות כמו הקאה בשדה התעופה.

מזון
לתינוקות שניזונים מפורמולה, כדאי להכין מראש כמויות ובקבוקים, וכן מברשת לשטיפה. מזון מוצק אפשר להכין בתיק נפרד, בתוך קופסאות פלסטיק אטומות, ולבקש מהדיילת לאחסן במקרר.

צעצועים
לא בכמות מוגזמת, אלא רק את אלה שאתם יודעים שהתינוק שלכם אוהב במיוחד ועדיף כמובן צעצועים שקטים ולא את ערכת התופים החדשה שבדיוק קיבלתם, כדי להתחשב בשאר הנוסעים בטיסה… אם לתינוק יש מוצץ, קחו לפחות שניים לטיסה. וכמובן לא לשכוח את הדובי או השמיכי האהובים על תינוקכם.

עזרים למלון
קומקום חשמלי להרתחת בקבוקים, אמבטיה מתנפחת (הפתרון הנפלא לאמבטיות רגועות בכל מלון)

כסא בטיחות לרכב
במקרה של נסיעות ארוכות–להביא סל-קל מהארץ(חברות ההשכרה לא תמיד מספקות כסא בטיחות המתאים לבני פחות מגיל חצי שנה).

עגלת תינוק בטיסה
חלק מחברות התעופה מאפשרות לנוסעים עם תינוקות להגיע עם עגלת ילדים עד לכבש המטוס, ולקבלה מיד לאחר הנחיתה. לעומת זאת, חלקן מאלצות את ההורים להיפרד מהעגלה כבר בשלב הצ’ק-אין ולמסור אותה לנשיאה בתא המטען של המטוס יחד עם שאר הכבודה.

מומלץ לברר מראש אצל חברת התעופה מה המדיניות בנושא זה. בכל מקרה, מומלץ לבוא לטיסה מצוידים בכיסוי כלשהו לעגלה. עגלת תינוק שתועלה לתא המטען ללא כיסוי צפויה להתלכלך בצורה משמעותית. חשוב לזכור לחבר לעגלה תג שבו מופיעים כתובת היעד שלכם ושמכם המלא.
אם אתם טסים גם בטיסת המשך – בקשו לקבל את העגלה עם הנחיתה הראשונה.

מקומות ישיבה במטוס
כדאי לבקש מקומות ישיבה סמוך למעבר, בשל הצורך לגשת לעתים לשירותים, או לעמוד עם התינוק (במנשא!) בעת הטיס.

כאבי אזניים
לעתים עלולים שינויי הלחץ לגרום לתינוקות כאבים, ולכן כדאי לתת להם לקראת ההמראה מוצץ או בקבוק עם מים, שכן פעולת המציצה מקלה על הלחץ באוזניים.
אם התינוק ישן, אל תעירו אותו. רוב הסיכויים שהוא בכלל לא ישים לב לכך שהמטוס המריא.

טיסה נעימה ורגועה

 

אין תגובות

השאר תגובה