הורים וילדים עולים לכנסת

בעקבות אישור יישום חוק חינוך חינם לגילאי שלוש וארבע- מובילי המחאה החברתית, ארגונים לשינוי חברתי, הורים וילדים, עולים לכנסת לברך, לקרוא לכנסת לעקוב אחר היישום, להבטיח שיהיה מהיר ושוויוני, ולמצוא מקורות מימון חלופיים לתקצובו.

האירוע, ביוזמת תנועת ירושלמים, הורים עובדים לשינוי, מנהיגי המחאה החברתית, שתיל ופורום הארגונים לחינוך חינם, מתקיים על מנת לקרוא לחברי הכנסת לקחת אחריות וללוות ולפקח על תהליך יישום ההחלטה.

יישום חוק חינוך חינם, לאחר28 שנים של הקפאה, הוא אחד מן ההישגים הגדולים של מחאת הקיץ, שמציינת חצי שנה לתחילתה. מדובר בהחלטה ערכית, שמשמעותה תחילת לקיחת אחריות של המדינה על חינוך אזרחיה הצעירים. ההחלטה לוותה בקיצוץ עמוק בתקציבים חברתיים וביישום חלקי והדרגתי.

המטרה היא לחבק את חברי הכנסת ולבקש שיעקבו אחרי יישום ההחלטה והשלכותיה הרחבות. תביעת יישםם החוק באופן שוויוני וללא אפליה בקרב כל הקהילות בישראל

בשבועות האחרונים התארגן הפורום המשותף לארגונים החברתיים ומטה המחאה החברתית במטרה להביא ליישומו המיידי של חוק חינוך חינם לגילאי3-4. במסגרת פעילות הפורום נשלח מכתב לראש הממשלה הקורא ליישום המיידי של החוק, עליו חתמו זוכי פרס נובל, שרי החינוך לשעבר וחתני פרס ישראל. הארגונים השותפים בפורום: מטה המחאה החברתית, שתי"ל, האגודה הישראלית למען הילד בגיל הרך, האגודה לזכויות האזרח, פידל, ועדת המומחים לחינוך, מחאת העגלות, ח’ זה חינוך, אלטופלה אל ג’מילה.

במהלך האירוע יקריאו חברי הכנסת. סיפורים לילדים ותתקיים הפעלה לילדים על ידי חברי כנסת ופעילים. 

התכנסות באולם גליל
יום שלישי ה-17 בינואר בשעה 16:30
 

אין תגובות

השאר תגובה