הקשר בין תזונה להתקפי מיגרנה.מאת:ד"ר ראול רודריגז

30.8.12מאת: ד"ר ראול רודריגז, מנהל המרכז לרפואה טבעית

תזונה מתאימה יכולה לסייע בהעלמות של מיגרנה, לעומת זאת ישנם מזונות הנחשבים כמעוררי מיגרנה. כתבה זו יתבהיר אילו מזונות מגבירים את המיגרנה ואילו מזונות מסייעים בהפחתת התקפי המיגרנה ואף מעלימים אותם.

מהי מיגרנה?
מיגרנה היא כאב ראש הנמשך בין מספר שעות למספר ימים ומשבית את הלוקים בו. לרוב מדובר בכאבי ראש הולמים, באזור שמאחורי העיניים או בצד אחד של הראש. לרוב כאבי ראש אלו מלווים בהקאות ו/או בחילות. בחלק מהמקרים אנשים הלוקים במיגרנה ירגישו אותות אזהרה לפני ההתקף כגון: רגישות גדולה לאור, לרעש, לריחות, נקודות המופיעות מול העיניים, הפרעות בראייה וכדומה. הגורמים להופעת מיגרנה יכולים להיות פנימיים כגון: גנטיקה, בעיות בחוליות הצוואר, סיבות הורמונאליות, חוסר איזון, בעיות במערכת העיכול. גורמים חיצוניים כמו: מתח נפשי, תזונה המעודדת מיגרנות וכדומה.

כאבי ראש על פי הרפואה הסינית
לפי הרפואה הסינית קיימים סוגים שונים של כאבי ראש. וכל כאב ראש מטופל באמצעות דיקור של נקודות שונות או באמצעות מגע–שיאצו. הטיפול בכאב ראש נעשה גם באמצעות תזונה המותאמת לאותו כאב ראש.

כאב ראש על פי הרפואה הסינית יכול להיגרם ממצב של חוסר צ’י או בשל עודף צ’י. לכל סוג כאב ראש הגורמים שלו. עודף של חום בגוף או הצטברות של לחות בגוף נגרמים כתוצאה של מתח ולחץ. כאב ראש של חוסר צ’י יכול להיגרם מחוסר של דם, אנמיה או אי זרימה טובה של הדם לראש כתוצאה של מתח בצוואר. טיפול שיאצו מסייע בזרימה של האנרגיה בגוף ושחרור חסימות.

מחקרים מראים כי תזונה מתאימה הינה בעלת השפעה רבה במניעת מיגרנות. הימנעות מאכילת חומרים משמרים, קפאין, מונוסודיום גלוטומט ועוד, יורידו את רמת ההתקפים של המיגרנות

לאורך זמן. כמו כן חשוב להקפיד על אורח חיים בריא, מנוחות וארוחות מסודרות. יחד עם זאת חוסר של מזון יכול להוביל לחוסר באנרגיה, לכן יש לאכול באופן סדיר ובהתאם להימנע ממזונות המעודדים מיגרנות.

תזונה המעודדת מיגרנות
מזונות משומרים ומזונות מעושנים כדוגמת נקניקים ובשר מעושן מכילים חומר הנקרא ניטריט, תפקיד חומר זה לשמור על טריות המזון. חומר זה הינו מעורר מיגרנה. אנשים שנמנעו מאכילת מזונות מעובדים ומשומרים דיווחו על ירידה חדה בכמות התקפי מיגרנה.

מונוסודיום גלוטומנט – במוצרים רבים יש כמות גדולה של מונוסודיום גלוטומנט. מונוסדיום גלוטומנט הינו סוג של מלח המוכנס למזונות לשם שיפור הטעם. ניתן למצוא חומר זה במזונות מוכנים, אוכל קפוא וחטיפים שונים. חשוב להפחית את המזונות המכילים מונוסודיום גלוטומנט.

גבינות קשות – אכילה של גבינות שמנות וגבינות קשות נחשבים כמזונות המעוררים התקפי מיגרנה. הרפואה הסינית מתייחסת למוצרי חלב כיוצרי ליחה ולחות במערכת העיכול.

מוצרי חלב – הפחתה של צריכת מוצרי חלב מפחיתה את התקפי המיגרנה.

מחקרים מראים כי קפאין ושוקולד מעוררים מיגרנות וחשוב להימנע מצריכתם.

מעבר להימנעות ממזונות המעוררים מיגרנה חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, מומלץ לא לדלג על ארוחות ויש להימנע מאכילה בשעות הלילה המאוחרות.

הגורמים למיגרנה אינם רק תזונה לקויה או תזונה שאינה מתאימה, להופעת מיגרנה גורמים חיצוניים נוספים כגון: חוסר שינה, מתח וכדומה. לכן על מנת לפעול להפחתת התקפי המיגרנה חשוב להקפיד על אורח חיים נכון ובריא.

בדקו את התפריט שלכם
לכל אדם רגישות שונה, חשוב לבדוק את התפריט שלכם, הדרך המומלצת היא כל פעם לנסות מזון אחר ולבדוק על ההשפעה שלו עליכם, במידה וגילתם כי מזון מסוים או ריח מסוים מביא למיגרנה, יש להימנע ממנו וכך להפחית את הסיכוי לקבל מיגרנה.

אודות המרכז לרפואה טבעית:
המרכז לרפואה טבעית הוקם בשנת2000 בניהולו של ד"ר ראול רודריגז, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ובתי ספר בסין וביפן. ד"ר רודריגז, התמחה ברפואה סינית וברפואה טבעית. המרכז לרפואה טבעית מתמחה ברפואה טבעית ומסייע באופן קבוע לבני כל הגילאים, תוך התמחות מיוחדת בבעיות מערכת העיכול, אלרגיות, בעיות נשימה, כאבי אוזניים, השמנה, אנטי איג’ינג וכן, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. שיטת הטיפול של ד"ר רודריגז משלבת רפואה סינית עתיקת-יומין, שיטות טיפול טבעיות וידע של הרפואה המערבית המודרנית.

אין תגובות

השאר תגובה