האחר הוא אני-שבוע הסובלנות במערכת החינוך

האחר הוא אני-  שיתוף פעולה של משרדי המשפטים והחינוך בסימן שבוע הסובלנות 

מערכת החינוך תציין בשבוע הבא את שבוע הסובלנות במטרה לקדם שיח ערכי, המכבד את האחר ודואג לחלשים בחברה. שרי המשפטים והחינוך, אנשי פרקליטות המדינה והצוותים החינוכיים של בתי הספר יעבירו סדנאות לתלמידים בנושא מניעת גזענות והסתה.
 
בתי הספר ידונו בתופעות של גזענות והסתה בחברה והאלימות הגואה בספורט. מוסדות החינוך יקיימו מגוון פעילויות עם ארגוני קשישים, מיעוטים, עולים חדשים, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד.
 
מערך השיעור בנושא מניעת גזענות יועבר על ידי שרת המשפטים, ציפי ליבני ושר החינוך, שי פירון, יחד עם בכירי המשרדים – פרקליט המדינה, שי ניצן, משפטנים והצוותים החינוכיים יגיעו לבתי הספר ויעבירו לתלמידים סדנאות שיחשפו אותם לפן המשפטי והחקיקתי של הגזענות וכן להיבטים של שוויון ושמירה על הדמוקרטיה.
 
במסגרת יישום התכנית הרב שנתית האחר הוא אני – מערכת החינוך תציין בשבוע הבא(ימים א’ –ו’)את שבוע הסובלנות במטרה לקדם חברת מופת ולהטמיע שיח המבוסס על ערכים של אהבת האדם, קבלת האחר, סובלנות וערבות הדדית. הפעילות החינוכית תתפרס על פני כל השבוע ותכלול את גני הילדים ובתי הספר בכל המחוזות וכל המגזרים.
 
משרדי המשפטים והחינוך גיבשו יחד מערך שיעור משותף בנושא מניעת גזענות, אלימות והסתה. מדובר בשיתוף פעולה של אנשי המקצוע משני המשרדים שמטרתו להוקיע את הגזענות והאפליה בחברה. מערך השיעור מיועד לתלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה. ההחלטה על שיתוף הפעולה התקבלה בין היתר על רקע ההקצנה של השיח החברתי בארועי צוק איתן, המתיחות בחברה הישראלית והאלימות הגואה בספורט.
 
במהלך הסדנאות המנחים יציגו בפני התלמידים אירועי קיצון בחברה הישראלית, בהם גם דוגמאות מתוך ההתלהמות ברשתות החברתיות ובמגרשי הספורט וידונו עם התלמידים בסכנה ובהשלכות שיש לכך על החברה הישראלית.
 
עקרונות התוכנית האחר הוא אני
התוכנית היא מהלך ערכי-חברתי שמטרתה להטמיע במערכת החינוך את הערכים של חברת המופת. מדובר במהלך הדרגתי, רב שנתי, שבמסגרתו התכנים הערכיים יבואו לידי ביטוי בתחומי הדעת השונים, הן בשיעורים בכיתה והן בבחינות הבגרות, במטלות המחקר, בסדנאות ועוד.
 
משרד החינוך מדגיש כי בעת בחירת התכנים לפעילויות בשבוע הסובלנות, מומלץ למנהלים לשתף גם את נציגות התלמידים והנהגות ההורים, תוך מתן ביטוי לנעשה בקהילה ובשכונה.
 
במסגרת כך, גני הילדים ובתי הספר יפתחו את שעריהם לשיתופי פעולה עם תנועות הנוער, ארגוני קשישים, עולים חדשים, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד. כמו כן בתי הספר יחתמו על האמנה של האחר הוא אני/ האמנה קוראת לקידומה של חברת מופת המבוססת על אהבת האדם באשר הוא אדם, לקדם ערכים של צדק חברתי, ערבות הדדית ועוד.

אין תגובות

השאר תגובה