טי טיים-חליטות תה לקיץ,חלופה למשקאות הממותקים

חליטות תה לקיץ–חלופה בריאה למשקאות קלים.

בקיץ, הימים ארוכים, השמש מחממת והטמפרטורה עולה . עומס החום על האדם המצוי בחוץ ביום קיץ הוא תמיד חיובי, היות שכמות החום הנספגת על ידי הגוף באמצעות הקרינה, גדולה מזו המופגת החוצה. החום שנוסף לגוף מעלה את טמפרטורת הגוף. לאורך כל השנה ובעיקר בקיץ, מומלץ, להרבות בשתייה–תחושת הצמא לעיתים אינה מספקת וכדאי לשתות באופן יזום.

 
מה כדאי לשתות? אנשים רבים וילדים לא מעטים לא אוהבים לשתות מים. מה עושים? אפשרות אחת היא המשקאות הקלים–אבל, משקאות אלה, גם מיצי הפירות הטבעיים מכילים כמויות גבוהות של סוכר כ-4-8 כפיות סוכר לכוס שתייה! בתקופה שבה ההשמנה מכונה "מגיפה עולמית"זה אינו פיתרון מומלץ.
אפשרות שנייה היא משקאות ה’דיאט’ למיניהם בהם אולי אין סוכר אבל יש רכיבים מלאכותיים אחרים שגם אם הם לא מזיקים, בוודאי שלא מוסיפים לנו בריאות. ולידיעת האימהות: גם אם הוסיפו ויטמינים לתרכיז-  זה עדיין לא הופך אותו לבריאותי….
 
חברת ויסוצקי רוצה להציע לכם להשקיע מעט בכם ובמשפחה שלכם. חליטות או בשם העממי-תה צמחים, בשקיות תה המוגש קר הוא אחד המשקאות המרווים והבריאותיים ביותר שיש.
 
המשקה צבעוני ומושך את העין, מכיל אפס קלוריות, לא מכיל קופאין ומכיל רק רכיבים טבעיים. המגוון הרחב של החליטות מאפשר לגוון, להתנסות ולהפוך את צריכת הנוזלים היומית לחוויה של ממש. בקצב הזה, תשתו הרבה ותעניקו לגוף נוזלים חיוניים ובריאים. ניתן כמובן להוסיף מעט סוכר או ממתיק מלאכותי למי שרוצה טעם עוד קצת מתוק.
 
חליטות הצמחים מורכבות מעלי צמחים (כמו לימונית ולואיזה) מפירות (כמו פירות יער ותפוחים) ואפילו מגזעים (כמו קינמון) חלק מהרכיבים הבריאותיים שיש בצמחים מגיעים דרך המיצוי למים, צובעים אותם ומוסיפים גם טעם וגם רכיבים בריאים כמו ציטרל הנמצא בלימונית ובמליסה ונצפה כהורג תאים סרטניים ופוליפנולים נוגדי חמצון הנמצאים בפירות כמו חמוציות ורימונים.
 
אז, לא להתעצל. לחלוט שקית תה צמחים או פירות במעט מים חמים, לחכות2-3 דקות, להוסיף מים קרים וקרח להמתיק במידת הצורך (או לא) ולשתות בהנאה. ניתן כמובן להכין בבת אחת כמות של8-12 שקיות לליטר או לליטר וחצי ולשמור במקרר. גם בריא, גם טבעי, וגם טעים.
 
מרכז החום במוח מגיב על כך על ידי הרחבת כלי הדם ההיקפיים. פעולה זו לרוב אינה מספיקה, ואז מפעיל מרכז החום אמצעי נוסף, שהוא בעל יכולת קירור ניכרת–האידוי. אצל בני האדם, הנוזל המיועד לכך הוא הזיעה. הזיעה מופרשת על ידי בלוטות הזיעה, המפוזרות אצל האדם על העור של כל חלקי הגוף. הפרשת הזיעה כשלעצמה, אין בה כדי לקרר אותנו. אנו מתקררים באמצעות התאדות הזיעה. התאדות המים היא תהליך המצריך חום רב. בתהליך אידוי הזיעה מעל פני העור ניטל חום מן העור.
 
מיליליטר של זיעה, המתאדה לגמרי מעל פני העור, גוזל מאתנו0.6 קילו קלוריות. מכאן, שליטר זיעה, המתאדה כולו מעל פני העור יקרר אותנו ב – 600קילו קלוריות. מאידך, זיעה שאינה מתאדה אלא ניגרת ארצה, או שאנו מנגבים אותה מעל פני העור, איננה מקררת אותנו כלל.
 
בלוטות הזיעה של האדם מסוגלות להפריש עד4 ליטר בשעה. תוך עבודה גופנית בתנאי חום מזיע גופנו, בדרך כלל, בין 1 – 1.5ליטר בשעה, בהתאם לדרגת החום ולעוצמת המאמץ.
 
לשתייה אין השפעה של ממש על כמות הזיעה. כל עוד אין אדם מפסיד7% עד 10% ממשקל גופו על ידי התאדות, אין לשתייה השפעה ניכרת על שיעור ההזעה. למעשה משפיע רק גורם אחד: כמות החום שהצטברה בגוף, הן על ידי ספיגת חום מהחוץ, והן על ידי יצירת חום בתוך הגוף.
 
המנגנון המפעיל את בלוטות הזיעה הוא טמפרטורת הדם במוח. זו משפיעה על מרכז החום, המצוי בהיפותלמוס שבמוח והוא עצמו קוצב לבלוטות הזיעה את הכמות שעליהן להפריש. כל עוד מאזן החום של הגוף הוא חיובי–עולה טמפרטורת הדם. כל עוד זו עולה, הולך וגובר זרם הזיעה, עד הגיעו ל– 4ליטר לשעה ( הכמות המקסימלית האפשרית ). עצירת העלייה בקצב הזיעה אפשרית רק עם ייצוב טמפרטורת הדם או עם ירידתה.
 
הצמא מגיע אחרי תחילת ההתיבשות- רובנו שותים כשאנחו צמאים. אולם, נמצא כי תחושת הצמא בדרך כלל מופיעה לאחר התחלת תהליך ההתייבשות. תחושה זו מגיעה מעט מאוחר מדי ומלווה בדרך כלל בהתייבשות משנית. במזג אוויר קר תחושת הצמא נוטה להיעלם בצורה חריפה אף יותר ובכך להגביר את סכנת ההתייבשות.
 
חורף ושתיה- במזג אוויר קר אנו נוטים פחות לחוש תחושת צמא ופחות לשתות מים ובכך להגביר את סכנת ההתייבשות. מים חשובים לוויסות הטמפרטורה של הגוף, ולכן כשקר, הטמפרטורה נמוכה מעלה את דרישות הנוזלים בדיוק כמו מזג אויר חם. אוויר מחומם ויבש, שנוצר מחימום על ידי מפזרי חום ומזגנים, עלול לגרום לעור לאבד מים דרך אידוי, כך שהצורך של הגוף בנוזלים לא משתנה.
חלופות מים בחורף: תה וחליטות – לאנשים רבים קשה שתיית מים בחורף. כשמזג האוויר קר קשה יותר לצרוך נוזלים קרים. תה חם וחליטות צמחים הן דרך טעימה, טבעית ובריאה לגוון ולהגדיל את צריכת הנוזלים.
 
חליטות התה הינן ללא קופאין.
 
טעמי הקיץ בחליטות ויסוצקי:
לויסוצקי מגוון רחב של חליטות בסדרת הגן הקסום. הטעמים המומלצים להכנה כחליטות קרות הם: לימונענע,  פסיפלורה מנגו, פירות יער, חמוציות והטעם החדש בסדרה: ליצ’י.
אופן ההכנה: הכניסו תיון לכוס עם מעט מים רותחים למשך3-4 דקות.
המתיקו לפי הטעםֿ, הוסיפו קרח ומים קרים וערבבו.
להכנת קנקן אירוח,1 ליטר, השתמשו ב 5- תיונים.

אין תגובות

השאר תגובה