עולים לכיתה א’ולכיתה חדשה?טיפים לעיצוב פינת הלמידה בחדר הילדים

הילדים עולים לכיתה א’ או חוזרים לבית הספר ולחטיבת הביניים? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לעצב להם פינות לימודים נעימות ושימושיות, לבחור כסא מתאים לשעות רבות של ישיבה מול המחשב, לבחור צבע מתאים לקירות החדר ורעיונות נוספים

חוזרים לבית הספר עם איקאה – מעצבי איקאה מעניקים מגוון טיפים לסידור החדר ולעיצוב מגוון פינות למידה לקראת פתיחת שנת הלימודים
לקראת החזרה לבית הספר, רשת איקאה ישראל מציעה מגוון פינות למידה לילדים ובני נוער בסגנונות שונים וברמות מחיר שונות הכוללים בין היתר פתרונות ריהוט ואביזרים למחשבים נייחים וניידים, פתרונות אחסון פונקציונאליים, כיסאות משרדיים, שולחנות מתכווננים ,מגוון ענק של יח’ מגירות, כריות ארגונומיות למחשבים ניידים המגנות מקרינה, אביזרים לעיצוב וצבעוניות בריהוט פינות העבודה ועוד.  
 
אז איך עושים זאת? להלן טיפים לסדר וארגון שהופכים את סביבת הלמידה לנעימה יותר. 
 
פינת למידה עם אחסון מובנה בשולחן:
המעבר לכתה א’ מהווה שינוי משמעותי בסיטואציית החיים של הילד. מאזור משחק ויצירה של קטנים, ילדינו עוברים לשולחן כתיבה ועבודה כמו של"גדולים"ונאלצים להתרגל לביצוע משימות שונות ושיעורי בית. עיצוב סביבת למידה לילדים כל כך קטנים צריכה להיות הדרגתית על מנת לסייע ולהקל עליהם במעבר זה. מומלץ ליצור עבורם חדר שישלב בין עולם הגן ובו צבעים, משחקים, כיף ועוד לעולם בית הספר במסגרתו ישנו צורך לשבת ולמלא משימות לימוד. יש לזכור כי על מנת לחסוך בהוצאות חוזרות מומלץ לתכנן פתרון שיתאים לאורך מספר שנים. 
 
בחרו שולחן עבודה עם אחסון מובנה, בצד ימין או שמאל, המאפשר ניצול חלל החדר ביעילות טובה יותר וחוסך מקום. התאימו את צבע הכיסא לצבע השולחן והוסיפו אביזרים בצבעים מאותה פלטת צבעים, כגון קלסרים, מחברות, מעמדים לעטים וכו’. על מנת לשמור על סביבת למידה שקטה, מומלץ להתמקד בשניים שלושה צבעים, כאשר את הצבע הדומיננטי יש להוסיף בנגיעות קטנות. במידה ותצטרכו מקומות אחסון נוספים, תוכלו לנצל גם את שטח הקיר שמעל לשולחן הכתיבה ולתלות עליו יחידת אחסון פתוחה, המאפשרת נגישות לכל הדברים החשובים שצריכים להיות בהישג יד או לתלות ווים מעל השולחן, עבור אביזרים כגון צמידים, פנקסים ועוד.
 
הפינה כוללת:
MICKEשולחן עבודה עם אחסון מובנה – רוחב120 ס"מ, עומק50 ס"מ, גובה75 ס"מ, בצבעים לבן/ורוד. השולחן בעל פתח יציאה לכבלים מאחור וניתן להרכיב את יחידת האחסון מצד ימין או שמאל. השולחן מיועד גם להצבה במרכז החדר הודות לגימור בגב היחידה. כל שולחנות ויחידות מגירות מסדרתMICKE  מגיעים באותו גובה וניתנים לשילוב. מחיר:450 ₪  
JULES  כיסא מסתובב לילד בצבעים ורוד/מוכסף, המאפשר כוונון גובה הכיסא. מחיר:245 ₪ 
 
פינת למידה עם יחידת מגירות / תאים מובנים:
בפינת הלמידה ישנם הרבה פריטים שיכולים לשמש אותנו למספר פונקציות בו זמנית: לוח המודעות למשל הוא אלמנט דקורטיבי עליו אפשר לתלות תמונות ומנגד יכול להיות פונקציונאלי כשתולים עליו תזכורות למיניהן. גם יחידת מגירות תואמת בגובה השולחן יכולה לשמש מחד כמקום אחסון ומאידך כמעמד למדפסת. מומלץ לבחור יחידת מגירות על גלגלים, הנוחה במיוחד וניתנת להזזה במידת הצורך. 
 
חשוב לציין כי גם תאורה היא פריט פונקציונאלי המשמש ליצירת אווירה, אך גם להאיר את פינת הלימוד באופן נקודתי. רצוי להאיר את שולחן הכתיבה באמצעות תאורה מתכווננת הניתנת למיקוד בהתאם לצרכי הקריאה והכתיבה באופן שאינו מצריך לאמץ את העיניים.
 
הפינה כוללת:
MICKEשולחן כתיבה, רוחב142 ס"מ, עומק50 ס"מ, גובה75 ס"מ, בצבע לבן. משטח עליון ארוך המאפשר יצירת עמדת עבודה לשני אנשים. ניתן להציב במרכז החדר הודות לגימור בגב. מחיר:450 ₪ 
MICKEיחידת מגירות עם גלגלים, רוחב35 ס"מ, עומק50 ס"מ, גובה75 ס"מ בצבע לבן. כל שולחנות ויחידות מגירות מסדרתMICKEמגיעים באותו גובה וניתנים לשילוב. מחיר:345 ₪
JULESכיסא מסתובב בצבעים לבן/מוכסף. גובה הכסא ניתן לכוונון .מחיר:350 ₪ 
VAGGISלוח מודעות- מידה: ‎58×39‏ס"מ, לבן. מחיר:39 ₪. 
 
פינת למידה פינתית:
בחדרים קטנים מומלץ לנצל כל פינה, ולכן מומלץ לבחור בשולחן כתיבה בצורת"ר"הכולל יחידות אחסון מובנות. כמו כן, חשוב לזכור כי רהיטים בצבע לבן ניטראלי מאפשרים שימוש בהדפסים ברהיטים נלווים, כגון מושב כיסא בהדפס שחור-לבן.
 
לכסא התלמיד השפעה רבה על מידת הנוחות של הילד ותנוחת ישיבה נכונה המונעת בעיות גב, לכן בחרו כסא על פי ההמלצות הבאות: בחירת מושב- רצוי שהמושב יהיה מעוגל בקצותיו למניעת לחץ על הירכיים, חשוב שיהיה מנגנון לשינוי גובה המושב כדי שאפשר יהיה להתאים בין גובה הכיסא לגובה השולחן ובנוסף חשוב שמנגנון הכוונון יהיה פשוט וקל לתפעול על ידי הילד.
 
בחירת משענת גב – יש להקפיד על משענת גב גמישה, עם אפשרות להטיית זווית המשענת לאחור כאמצעי להפחתת הלחץ מהמותניים, כאשר הזווית המומלצת הינה כ-100 מעלות בין המושב למשענת. וכן, יש לוודא שקיים מנגנון המאפשר את התנגדות הנדנוד ביחס למשקל הילד היושב עליו.
 
בחירת ריפוד – מומלץ לבחור ריפוד מבד נושם ואוורירי, עור או דמוי עור עלולים לגרום להזעה בעת ישיבה ממושכת. והכי חשוב, תנו לילד להיות שותף בהחלטה ולבחור את הצבע של הכיסא או את דוגמא של הריפוד, בהתאם לטעמו האישי או בהתאם לעיצוב הכולל של החדר.
 
הפינה כוללת:
MICKEעמדת עבודה פינתית רוחב100 ס"מ, עומק100 ס"מ, גובה141 ס"מ, ‏בצבע לבן ובעל מדפים מתכווננים ופתח יציאה לכבלים מאחור. ניתן להרכיב את הרגליים בצד ימין או שמאל. כל שולחנות ויחידות מגירות מסדרתMICKEמגיעים באותו גובה וניתנים לשילוב. מחיר:895 ₪ 50250713
TORBJORNכיסא מסתובב שחור, המאפשר תנוחת ישיבה נוחה הודות לגובה המתכוונן של הכיסא. הגלגלים ננעלים באופן אוטומטי כאשר הכיסא אינו בשימוש. מחיר:195 ₪ 40217903
 
פינת למידה בעיצוב אישי:
אם אתם אוהבים ליצור בעצמכם, סדרת המשטחיםLINNMONהיא האופציה בשבילכם ליצירת פינת למידה ייחודית. בעזרת מוצרי הסדרה שמגיעה במגוון גדלים וצבעים ניתן לעשות מיקס אנד מאצ’ עם מגוון רחב של רגליים ויחידות אחסון, וכך לעצב שולחן ייחודי לפי טעמכם האישי ולפי צרכיכם. מעל השולחן שתעצבו, תלו מדפים לאחסון, אשר יפנו מקום ממשטח העבודה. סדרו וארגנו את המסמכים והניירת במעמדים לכתבי עת, אשר משרים אוירה רגועה בפינת הלמידה.
 
הפינה כוללת:
LINNMONADILSקומבינציית שולחן משטח עם רגליים בגודל120×60ס"מ מחיר:245 ₪ 
JULESכיסא מסתובב לבן/מוכסף. תנוחת ישיבה נוחה הודות לגובה המתכוונן של הכיסא .מחיר:350 ₪ 69884545
EKBY JARPEN EKBY BJARNUMמדף עם שני תומכים‎119×28‏ס"מ לבן. מחיר:154 ₪/ליחידה. 
פתרון לאחסון: ALEX  יח’ מגירות עם גלגלים‎רוחב67, עומק 48, גובה 66 ס"מ.‏לבן. גימור בגב היחידה; ניתן להציב אותה בכל מקום בחדר. מחיר:595 ₪ 
 
דוגמאות לפינות עבודה וכסאות משרדיים נוספים:
ALEXשולחן כתיבה – מידות: רוחב131, עומק 60, גובה 76 ‎‏ס"מ, לבן. מחיר:795 ₪. 
MALMשולחן עם פנל נשלף-  ‎לבן. הפנל הנשלף מעניק לכם משטח עבודה נוסף. ניתן לאסוף את הכבלים וההארכות על המדף, מתחת למשטח השולחן, כך שיהיו נסתרים אך קרובים, בהישג יד. ניתן להרכיב את הפנל הנשלף משמאל או מימין, לפי הצורך. ניתן להציב במרכז החדר הודות לגימור בגב. מידות: רוחב151, עומק 65, גובה 73 ס"מ. מחיר:695 ₪. 
FINGALכיסא מסתובב-  שחור. תנוחת ישיבה נוחה הודות לגובה המתכוונן של הכיסא . מחיר:225 ₪. 
LILLHOJDENכיסא מסתובב-  שחור. תנוחת ישיבה נוחה הודות לגובה המתכוונן של הכיסא. גלגלים בציפוי גומי הנעים בקלות על כל סוג רצפה. ריפוד קל לניקוי, אשר ניתן להסיר ולשלח לניקוי יבש. מחיר:395 ₪. 
ALRIKכיסא מסתובב אדום- הגלגלים ננעלים באופן אוטומטי כאשר הכיסא אינו בשימוש. תנוחת ישיבה נוחה הודות לגובה המתכוונן של הכיסא .מחיר:95 ₪. 
 
 

 
הום סנטר: לקראת החזרה לבית הספר – טיפים לבחירת כסא לתלמיד באדיבות רשת הום סנטר
היום רוב רובם של הילדים יושבים זמן רב מול המחשב וחשוב לבחור מצב שתואם את מנח הגוף הטבעי ומבנה עמוד השדרה. כסא מחשב / לימודים טוב יספק תמיכה לגב, יסייע במניעת כאבים ונזקים העלולים להתבטא כעבור שנים. מומחי מחלקת חזרה לבית הספר של רשת הום סנטר אספו לכם כמה טיפים לבחירת כיסא מתאים לילד:
לפי סקרים אחרונים ידוע כי ילדים מבלים בממוצע כשש שעות ביום מול המחשב הביתי, בלמודים, במשחק וגלישה באינטרנט, לכן חשוב לבחור כיסא מחשב אשר ייצור עבורם סביבת עבודה ולימודים בריאה ונוחה יותר, וימנע נזקים לגב בעתיד.
 
אז איך נבחר כסא מחשב טוב לילד?
1.חשוב שמבנה המושב ומבנה משענת הגב יהיו ארגונומיים כך שייתנו יציבות ותמיכה לגוף הילד, ככל שגיל הילד צעיר יותר כך חשוב להקפיד על מבנה מושב ומשענת גב ארגונומיים היות ועצמותיו גדלות ומתעצבות.
2.  יש להקפיד על משענת גב גמישה המאפשרת הישענות לאחור וישיבה דינאמית שמטרתה אספקת חמצן טרי למחזור הדם ותנועה לשרירים.
3.  מומלץ לבחור ריפוד מבד אוורירי, כך שתהיה סרקולציית אוויר ולא בד אטום. עור או דמויי עור גורמים להזעה.
4.מבנה עמוד השדרה של האדם דומה לאות האנגליתS,בשל כך מומלץ לרכוש כיסא בעל קימור במשענת הגב, אשר יתמוך בשקע שבאזור חוליות המתנים.
5.יש לשים לב שלכיסא מנגנון שינוי גובה משענת הגב, על מנת שיתאפשר לשנות את גובהה בהתאם לשינוי בגובהו של הילד הגדל, תוך התאמת השקע שבמשענת הגב ומתן תמיכה אופטימאלית לגב התחתון.
6.  מומלץ לבחור כיסא בעל מנגנון שינוי גובה מושב, אשר יאפשר לרדת או לעלות בהתאם לגובה הילד המשתנה ובהתאם ליחס שבין גובה שולחן המחשב לכיסא. 
7.חשוב להקפיד שמשענות יהיו מקבילות ומאוזנות בין שתי הידיים, בכדי למנוע חוסר איזון ועיוות באזור הכתפיים והגב העליון.
8.חשוב מאוד שכיסא הלימודים יהיה נוח עבור הילד שמשתמש בו באופן קבוע, לכל ילד יש את תנוחת הישיבה שלו. בעבר, אחד המיתוסים היה שילד צריך לשבת בזווית ישרה של90 מעלות בין פלג גופו העליון ובין רגליו. היום ידוע שזווית שבין 100 ל- 110 מעלות- כך שנוצרת רק הטיה קלה – מומלצת יותר.  
9.על גובהו של מושב הכיסא להיות פחות או יותר בגובה הברכיים צריך להישמר המגע בין רגלי הילד לרצפה.
10.חשוב לבחור כיסא בעל גלגלי ניילון או סילקון היות והם בעלי חוזק , אינם נשחקים וכן לא פוגעים ברצפת פרקט
11.כפות הרגליים צריכות לגעת ברצפה באופן מלא. זווית כיפוף הרגל, בין הירך לשוק, לא צריכה להיות חדה. ניתן לבדוק זאת באמצעות הנחת האצבעות קודם ותיפוף קל בעקב. אם הילד לא מתקדם בכיסא סימן שהכיסא בטווח הגובה המתאים.
12.עבור ילדים היושבים על הכיסא במשך מספר שעות, כדאי להתאים כיסא על משענת פתוחה, בעלת רווחים או רשת, לשם אוורור הגב ולמניעת הזעה.
13.  בעת רכישת כיסא, חשוב לקבל הדרכה לישיבה נכונה ולכוון המנגנונים ממומחי הרשת.
 
ניתן לרכוש כסא מתאים לילדים ב-46 סניפי רשת הום סנטר בכל רחבי הארץ .
טלפון:1-700-707-788
כסא לילדים, פינות ישיבה לילדים, חוזרים לבית הספר, הום סנטר, טיפים להורים

כסא לילדים ברשת הום סנטר. צילום: שחר תמיר

 

 

לקראת החזרה ללימודים – נירלט מנדבת טיפים לעיצוב חדר התלמיד
לקראת החזרה לבית הספר, אורנית בכור ליבנה מנהלת תחום אדריכלות והשראה בנירלט מנדבת טיפים ועצות לעיצוב החדר לתלמיד/ה: כאשר ניגשים לעיצוב חדר לתלמיד/תלמידה חשוב להקפיד על מספר כללים שיאפשרו שהיה כיפית, נוחה ופונקציונאלית בחדר:
1. חלקו את שטח החדר למספר אזורי שהייה: פינת לימודים מסודרת עם שולחן כתיבה נוח, כיסא, מדפים וכמובן כל האביזרים הנלווים, פינת שינה נוחה ונעימה, ואזור של משחקים, רביצה ואירוח.
2. היעזרו בגוון או שניים ליצירת הבידול בחדר. לאזור הלמידה העניקו גוון עם נוכחות, אך לא צעקני מדי, למשל כחול נעים, ירוק תפוח או סגול ענבים, יתאימו על מנת לעורר את התלמיד משנתו…ובעיקר ליצור את התפיסה של מעבר לאזור אחר עם אווירה שונה משאר החדר.
3. גם אם החדר ממש קטן, את חלוקת האזורים ניתן לבדל על ידי פריט אחד מרכזי, ובכל זאת לתת מכנה משותף קטן הבא לידי ביטוי בנקודת צבע החוזרת על עצמה. לדוגמה: פינת לימודים-שולחן בגוון עץ טבעי עם כיסא לבן, אל מול קיר בכחול מעושן. מדפים לבנים על הרקע הכחול ומנורת עבודה באדום בוהק. איזור המשחקים עם פוף אחד או שניים בכחול כמו בקיר ושידה או מיכלי אחסון אדומים. מיטה בגוון עץ טבעי, שטיח לבן ווילונות פסים באדום ולבן. 

חדרי ילדים, פינות לימוד לחדרי ילדים, איך לעצב חדר ילדים, חוזרים לבית הספר
חדר ילדים בעיצוב צבעוני ונעים על פי טיפים של נירלט.

 

בתמונה הראשית: פינת לימודים של איקאה.

 

אין תגובות

השאר תגובה