שירים ופזמונים של ע’הילל בבית ביאליק

ע’ הלל בבית ביאליק – ערב מיוחד לכבוד המשורר עם צאתכל השירים,בהוצאת הקיבוץ המאוחד | מוסד ביאליק.

 חגיגת שירים ופזמונים בהשתתפות: נעה ארגוב, אלון עדר, נולי עומר, נעם פרתום, נעה קשפיצקי, עמרי רוזנצוויג, שירי רייזמן, איתמר שרון, יוסי בנאי (בהקרנה נדירה).
 
על שירת ע’ הלל: חיים גורי
ליווי ועריכה מוסיקלית: עדי רנרט
הנחיה ובימוי אמנותי: טל עומר
הקרנת מצגת של השירים והתמונות של המשורר בעריכת: תמר עקוב
 
ע’ הלל–עומר הלל–המשורר והפזמונאי האהוב, שכתב את מיטב אוצרות התרבות הישראלית (יוסי ילד שלי מוצלח, ככה סתם, דודי שמחה, מדוע לובשת הזברה פיג’מה, שיחה עם עטלף, אנטנה ודוד שמש, ועוד ועוד) – נולד בקיבוץ משמר העמק בשנת1926. בהמלצת אברהם שלונסקי אימץ את שם העט  ע. הלל. החל לפרסם את שיריו בחוברת ילקוט הרעים, והוציא את ספר שיריו הראשון- ארץ הצהרים ב-1950. ב-1951 נסע לצרפת והחליט ללמוד אדריכלות גנים ונוף. שם נישא לציפורה, ועמה שב ארצה לקיבוצו.
 
בשנת1954 עזב את הקיבוץ ועבר להתגורר בירושלים, שם שימש כראש מחלקת הגנים בעירייה ותכנן גנים אחדים, בהם גן המנורה וחלק מגני קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם. ב-1959 עבר עם משפחתו לתל אביב, בה השתקע ועסק בטיפוח גנים ונוף. בשנות ה-50 וה-60 השתתף בכתיבה בגן ונוף, ירחון איגוד הגננים, ואף ערך אותו שנים אחדות.
 
בשנות ה-60 יצאו קובצי שירה נוספים שלו, נִשְׁרָה (1962)  וטָרוֹף טוֹרָף (1964), במקביל החל להוציא ספרי שירים לילדים, בהם בוקר טוב (1961), בולבול למה ככה (1966) ועוד. ב-1978 זכה בעיטור כריסטיאן אנדרסן לספרות ילדים ונוער עבור ספרו דודי שמחה.‏
 
ב-1968 פתח בתל אביב משרד פרטי לאדריכלות גנים ונוף, ובמקביל לעבודתו בתחום זה הוציא ספרי שירה נוספים. ב-1987 קיבץ את זיכרונות ילדותו במשמר העמק בספר תכלת וקוצים.
בשנותיו האחרונות זכה ע. הלל בשלושה פרסים ספרותיים: פרס יעקב פיכמן, פרס זאב לספרות ילדים ונוער על מפעל חיים וזכייה שנייה בעיטור אנדרסן.
 
ב-1990 נפטר הלל ממחלת לב, והובא למנוחות במשמר העמק. הוא היה אביהן של שלוש בנות, בהן הסופרת ובמאית התיאטרון טל עומר והסטנדאפיסטית נולי עומר.
 
בימים אלו ראה אור ספר גדול המכנס את כל שיריו של ע. הלל, ולרגל צאת האנתולוגיה יתקיים מופע חגיגי בבית ביאליק בהשתתפות שחקנים וזמרים, שיקראו וישירו את שיריו ופזמוניו של ע’ הלל. על שירתו של הלל ידבר המשורר חיים גורי.
 
בית ביאליק, השייך לעיריית תל אביב יפו, הינו בית לספרות ולשירה עברית. הבית מקיים השקות ספרים בהפקות מקוריות, תערוכות וערבי נושא בהגשה רב תחומית, הדרכות ופעילויות לילדים. בית ביאליק- ביתו הפרטי של המשורר הלאומי, ח.נ. ביאליק – שנחשב מבתיה המפוארים של תל-אביב הקטנה, שוחזר מן היסוד על ידי העירייה ברוח המשורר, והוסב למוזיאון להארת מורשתו, ארכיון לכתבי ידו ומרכז לתרבות העברית והישראלית.
 
גינת בית ביאליק, רח’ ביאליק22 תל-אביב
יום חמישי,30 במאי בשעה 20:00 
דמי כניסה:40 ₪
רכישת כרטיסים מראש באמצעות אשראי בימים ב’-ה’, בשעות14:00-11:00
טלפון:03-5254530 
בערב האירוע התשלום במזומן בלבד
 

אין תגובות

השאר תגובה