המפלצת שלי ואני

מאת: ורד שלאוזר-אידה 7.7.09

המפלצת שלי ואני הוא ספר מקסים שנותן זווית ראיה חדשה על מפלצות – ילד, חובב מפלצות, מבקש מאימו שתקנה לו ליום ההולדת מפלצת אמיתית. הם הולכים לחנות המפלצות ורוכשים את המפלצת האחרונה שאף אחד לא רצה בגלל שהיא בכלל לא מפחידה. הילד מתחיל לאמן את המפלצת ולעשות לה"מהפך"כדי שתהפוך להיות מפחידה. הילד משקיע מאמצים רבים האם יצליח?

את הרעיון לספר"המפלצת שלי ואני"הגתה אלה הרלב, מהנדסת אלקטרוניקה ואמא לשני ילדים, בסיום יום עבודה בשעה שהייתה"תקועה"בפקק ארוך ומייגע.
"תוך כדי זחילה איטית בפקק",מספרת הרלב"התחלתי לגלגל בראש סיפור על מפלצת חביבה שלא יודעת להפחיד והמצאתי כל מיני מצבים משונים ומצחיקים של המפלצת ושל ילד חמוד שקונה אותה ומחליט להפוך אותה למפלצת הכי מפחידה בעולם! כמובן שהדרך לא קלה והם עובדים מאד קשה כדי להפוך אותה למפלצת איומה, מחרידה ונוראה…

בהתחלה הם שמים ג’ל על השערות אח"כ הם מדביקים ציפורניים ארוכות ומפותלות, צובעים אותם בצבעי אזהרה ארסיים, הם מלבישים אותה בבגדים מפחידים, מלמדים אותה לשאוג ולחרוק שיניים ולגלגל עיניים… ועושים עוד המון דברים נוספים, אבל כל זה לא עוזר, כי ברגע שהם יוצאים לרחוב כולם מתחילים לצחוק, להחזיק את הבטן ולהתגלגל על הרצפה.. .

הפקק המשיך להזדחל לאיטו ואני המשכתי לחשוב על המפלצת שלי וברגע מסוים כשהבנתי איך להפוך את המפלצת למפחידה"על אמת"התחלתי לצחוק בקול רם. הסתכלתי מסביבי וראיתי שאני היחידה שמחייכת בפקק, כל הנהגים שמסביבי זרקו בי מבטים עצבניים. באותו רגע הבנתי–ממש הבנתי- שמהרעיון הזה אני הולכת לעשות ספר ילדים ראשון, לא מחר, לא מחרתיים, ולא בעוד שנה, אלא ממש היום. נסעתי הביתה וכל הדרך חזרתי על הסיפור שוב ושוב בראש, כדי לא לשכוח… כשהגעתי הביתה סיפרתי את הסיפור לילדים שלי וכשהם צחקו ידעתי שמכאן צריך רק להמשיך…"
 
אלה הרלב בחרה שהמפלצת שלה תהיה בדיוק ההיפך ממה שמצפים ממפלצת להיות בספר, ואני יכולה להעיד כי כל הילדים שסיפרתי להם את הסיפור נהנו ממנו הנאה מרובה ואף ביקשו שאחזור על קטעים מסוימים שוב ושוב.
האיורים של כרמית גלעדי-פולארד, מקסימים ומלווים את הסיפור בחן רב.
מומלץ בחום!


המפלצת שלי ואני
כתבה: אלה הרלב
איירה: כרמית גלעדי-פולארד
הוצאת הקיבוץ המאוחד

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה