מתקפת החולדים

החולד, חיה קטנה וכמעט עיוורת החיה במחילות תת קרקעיות מתחת לפני השטח הפך פתאום לכוכב של כמה ספרי ילדים מקסימים שיצאו לאור בשנים האחרונות.

על פניו לא ברור מה גרם לסופרי הילדים להפוך את החולד שהוא מעין עכבר שהולך לאט, חפרן בלתי נלאה עם שיניים חזקות שכמעט אינו רואה ואינו נראה מעל פני השטח לכוכב של ספרי ילדים.

אולי כי נגמרו החיות שאפשר לכתוב עליהם… או אולי כי פשוט החולד היוצא החוצה מעל לפני השטח הוא קצת חסר אונים כמו ילד קטן שמגלה לראשונה את פלאי העולם וילדים יכולים להזדהות איתו בקלות.

סדרת הספרים של ג’ונתן אמט עם האיורים היפים של ונסה קבן מספרת את עלילותיו של החלד הקטן שמתפעל מהירח ומנסה להוריד אותו בספרלהוריד את הירחומגלה בעזרת חבריו הארנב, הקיפוד והסנאי שהוא לא קרוב כמו שהוא נראה, עובר הרפתקאות עד שהוא מגלה מן הסתם שאין כמו בבית, בספראין כמו בביתומנסה להבין מה סודו של השלג שנראה לו כמו יהלום בספר האחרון בסדרהיהלום בשלג.

שלושת הספרים מוצלחים וקשה איזה מהם לבחור…

להוריד את הירח
אין כמו בבית
יהלום בשלג
כתב: ג’ונתן אמט
איירה: ונסה קבן
הוצאת כנרת

ספר נוסף וקצת יוצא דופן, פחות פוליטקלי קורקט שמתאים להורים עם ראש פתוח במיוחד, יצא כבר בשנת89 ומציג חלד אחר, חלד שמנסה לגלות מי עשה לו על הראש בספר –  על חלד קטן שרצה לדעת מי עשה לו על הראש.

בסיפור מלא הומור בתרגומה המצויין של עטרה אופק, אנחנו מתלווים אל החלד הקטן והעקשן שנחוש לגלות בעלילה בלשית כמעט מי עשה לו על הראש.
 
הסוף מפתיע ומצחיק כמו כל העלילה עם פאנצ’ ליין מוצלח וכאמור לא בדיוק פוליטקלי קורקט…

על חלד קטן שרצה לדעת מי עשה לו על הראש
ורנר הולצוווארת ווולף ארלברוך
הוצאת כתר

 

אין תגובות

השאר תגובה