טיולים עם הילדים בצפון הקרוב – המלצות לחופש הגדול

קטיף עצמי וטעימות ישר מהשדה בקטופותי.

מה עושים עם הילדים בחופש הגדול? במרחק נסיעה קצר מהמרכז ניתן ליהנות ממגוון אירועים חווייתיים, סדנאות יצירה ופיסול בבצק סוכר בהשראת סיפורי ילדים, סיורים בחווה אורגנית מובילה בעולם, פינות ליטוף ומפגש עם בעלי חיים, פעילויות יצירה בעץ, ספארי צפרות, טיולי אופניים חשמליים ועוד מגוון אטרקציות לילדים ולכל המשפחה

ביקור חווייתי עם הילדים בברווזים בכפר
ברווזים בכפר הוא מרכז מבקרים ממוזג בכפר ברוך, בו יוכלו הילדים לפגוש מגוון בעלי חיים כמו אפרוחים ועופות מים, וליהנות מפינות חי, פינות ליטוף, פינות יצירה…
ברווזים בכפר, בית לחם הגלילית
שעות פתיחה: בחודשי הקיץ יולי/אוגוסט ניתן להגיע ללא תיאום מראש, כל ימות השבוע כולל שישי ושבת | ביולי מ-10:00 ועד 15:00 כניסה אחרונה | באוגוסט מ-10:00 ועד 16:00 כניסה אחרונה.
טלפון: 053-7106969
לחופש הגדול בברווזים בכפר…

ברווזים בכפר, אטרקציות לילדים בצפון
פעילויות לילדים בברווזים בכפר

סיורי לילה בגן היפני בחפציבה
סיור לילה לאור הירח לילדים ולכל המשפחה בגן היפני בקיבוץ חפציבה עם סיפורים על התרבות היפנית, תאורה רכה, ותה צמחים להשלמת החוויה. כניסה בתיאום מראש בלבד.
יולי אוגוסט בחפציבה
לתיאום סיור בגן היפני בחפציבה…

הגן היפני חפציבה
הגן היפני חפציבה

שטיין טיולי אופניים 
טיולי אופניים חשמליים לכל המשפחה, היוצאים מקיבוץ רמת דוד ומציעים מסלולים נוחים לכל הגילאים, סיורי שקיעה או טיולי בוקר, בין שדות העמק ולצידם של נחלים באיזור ומגוון בעלי חיים…
שעות פתיחה: שבתות קיץ (יולי אוגוסט): 9:00-12:00, 16:00-20:00 (מומלץ להזמין) | קבוצות מאורגנות, משפחות ומקומות עבודה – בתיאום מראש בכל ימות השבוע.
טלפון: 053-7106955
לשטיין טיולי אופניים חשמליים...

שטיין טיולי אופניים בצפון
שטיין טיולי אופניים בצפון

קטיף משפחתי בקטופותי
קטופותי בבית לחם הגלילית מציע קטיף עצמי של ירקות, פירות, תבלינים, פיקניק בפינות מוצלות ואטרקציות נוספות במהלך חודשי החופש הגדול…
שעות פתיחה: פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 08:00-14:00, כניסה אחרונה בשעה 13:00.
טלפון: 053-9382450
לחופש הגדול בקטופותי…

קטיף לכל המשפחה בקטופותי
קטיף לכל המשפחה בקטופותי

מתוקאיה – פיסול בבצק סוכר
מתוקאיה – מרכז סדנאות חווייתי בקיבוץ בית זרע ליד הכנרת. חווית קיץ מרעננת לילדים עם סדנאות פיסול בבצק סוכר המשלבות יצירתיות, פיסול, הנאה וגיבוש. המשתתפים מפעילים את כל החושים, ממששים, לשים, מריחים, ובעיקר יוצרים פיסולים מופלאים מעשה ידיהם שייקחו הביתה. במיוחד לקיץ – סדנאות יוצרים סיפור בהשראת סיפורי ילדות אהובים: מתחברים לסיפורים הנוסטלגיים שליוו את נוף ילדותנו ויוצרים את הדמויות המרכזיות בסיפור ביניהן: שמוליק קיפוד והתותים בקוצים, תירס חם עם הסבא ששמע את שיר הילדים ושם על הדשא סיר מלא תירס ועוד.
מתאים לכל המשפחה ואין צורך בניסיון קודם. יתקיימו גם סדנאות בסיסיות המתאימות לילדים צעירים בגילאי גנים וכן סדנאות מתקדמים שיעצבו על קאפקייקס לנוער ומבוגרים.
שעות פעילות בחופש הגדול: כל יום מ 10:00 בבוקר, עד 18:00, שישי עד 17:00.
סדנאות ניתן להתחיל במהלך כל היום עד שעה וחצי לפני הסגירה ואין צורך בתאום.
תאום מראש לקבוצות מעל 15 משתתפים.
מחירים: 50-75 ₪ לסדנה. הורים ללא תשלום.
במקום ישנה חנייה מסודרת, גישה נוחה גם לעגלות, אינטרנט, שתייה קרה, גלידות.
טלפון: 0528197190

 

יוצרים סיפור ב"מתוקאיה" - תירס חם
יוצרים סיפור ב”מתוקאיה” – תירס חם

ביו תור בשדה אליהו – סיור משפחתי בחווה אורגנית
בביו תור בקיבוץ שדה אליהו מצפים לכם מדריכים מנוסים אשר ילוו אתכם בדרך הטבע בחוות חקלאות אורגנית בסיורים מודרכים המותאמים לכל גיל. במהלך הסיורים קוטפים בעונה המתאימה ירקות אורגניים ישר מהשדה, כך למשל ניתן לאכול בעונה קלח תירס אורגני וטרי (אין צורך בבישול) ללא ריסוס או עגבניות בשלות. בסיורים לומדים גם הדברה ביולוגית, באמצעות שימוש בבעלי חיים. רואים את תיבות הקינון של התנשמות שצדות בלילה נברנים הפוגעים ביבול, ובימים אלו הגוזלים האחרונים עפים מהקן. בנוסף ישנם חמורים אשר אוכלים מהקרקע את התמרים שנפלו בגדיד ומהווים בית גידול למזיקים. הילדים יכולים להאכיל וללטף את החמורים. במרכז המבקרים לומדים על חרקים מועילים לחקלאות כמו דבורים להאבקה, וחרקים קטנטנים המסייעים לחקלאים.
שעות פעילות לסיורים: בשעות הבוקר בהן הטבע מתעורר בשעה 07:00 בימים ב’ ו ד’, וסיור בין ערביים בשעה 17:30 לקראת שקיעה  בימים ג’ ו ה’.
יש צורך בהרשמה מראש.
מחיר: 39 ₪ למבוגר. 35 ₪ לילד.
לפרטים והרשמה בטלפון: 053-9382475

מרכז הצפרות מקור החסידה בכפר רופין – ספארי צפרות בדמדומי הקיץ
מרכז הצפרות מקור החסידה מזמין חובבי טבע בכל הגילאים, לסיור חוויתי בשעות בין הערביים. מפגש מרגש עם הנופים הייחודיים,  גבול השלום, חיי הציפורים והעטלפים, מראה השקיעה מול גאון הירדן ולהיפגש עם חבל ארץ מרתק ומרהיב. במרכז ניתן לבקר במוצב צה”ל לשעבר, אתר מורשת ונוף הצופה אל גאון הירדן, גבול השלום. לפגוש את הציפורים הנודדות, חוצות יבשות וגבולות, בשדות ובריכות הדגים, להכיר את  התנשמת, המדבירה הביולוגית של המכרסמים בשדה. לחזות בחיי הלילה המתעוררים במוצב המתחדש – יללת התנים והעטלפים, לשמוע את קולות הניווט של העטלפים –בעזרת גלאי על קולי מיוחד ולראות אותם במעופם עם פנס קסנון.
שעות פעילות: באוגוסט – בכל יום שני ורביעי בשעה  18.00 ובכל יום שישי בשעה 17.00.
בקבוץ כפר רופין , היציאה מהמשרד של מרכז הצפרות.
מחירים: 45 ₪ למבוגר, 35 ₪ לילד. 10% הנחה לתושבי האזור ולאורחיהם.
משך הסיור:  שעתיים וחצי. סיור מיוחד לקבוצות- בתאום מראש.
לפרטים נוספים והרשמה: 04-6068396 | 050-5395856

החסידות מתכוננות לשינה בכפר רופין. צילום: דוד גלזנר
החסידות מתכוננות לשינה בכפר רופין. צילום: דוד גלזנר

דרך העץ בשדמות דבורה – הרפתקה בטבע
דרך העץ למרגלות התבור, במושב שדמות דבורה, מציע עולם מופלא של טבע, המאפשר לילדים להתנסות, להרגיש ולגעת בטבע באווירה ייחודית ובדרך אחרת. נכנסים בין בולי עץ ומשם יוצאים להרפתקה הכוללת מגלשת מים, מבוך ענק עם דרגות קושי שונות. המבוך בנוי מקירות עץ בצורה מפותלת עם ארבעה מגדלים, משימות וחיפוש חוויתי מגיעים אל היציאה. סדנת עץ בנגריה של פינוקיו: סדנה חוויתית לילדים, לבניית ערכה מעץ  אותה בוחר כל ילד לפי רצונו. בסיום הפעילות כל משתתף ייקח את הערכה לביתו. מעגל מתופפים – התנסות בתיפוף בליווי מדריך מקצועי. (הסדנה מותנית בכמות משתתפים מינמלית). תבליט ארץ ישראל ייחודי בשילוב מידע על העצים בא”י. מתחם מיני גולף ובאולינג.
הפעילות בפארק הינה פעילות חופשית. בנוסף קיים חניון לילה בתוך חורשה מוצלת ומדשאות ירוקות לקמפינג, תשתיות נוחות ומטופחות, כולל מקלחות חמות, תאורה ושקעים להטענת טלפונים סלולאריים. האתר מהווה נקודת יציאה נוחה לטיולים בכל האזור.
הפעילות מתחילה בצפייה בסרט קצר המתאר את חיי הצמחים ביער, את השימושים השונים שעשתה ועושה האנושות במוצרי העץ ואת הייחוד הבוטני של עצי הפאולוניה.
מחירים: 48 ₪ לילד החל מגיל שנתיים ועד גיל 14.  25 ₪ למבוגר. בתוספת תשלום תוכלו ליהנות גם מרכבת התבור – נסיעה חוויתית בת כ-20 דקות בקרוניות אל מול נוף התבור. בין בתי ושדות מושב שדמות דבורה. מחיר 10 שקלים לאדם. מכוניות פדלים במסלול מסודר ומאתגר במכוניות פדלים.
שעות פתיחה: שבתות בין השעות 10:00-17:00 (כניסה עד שעתיים לפני סגירה). אמצע שבוע – 10:00-17:00 (כניסה עד שעתיים לפני סגירה) בתיאום מראש. ימי ו’ הפארק סגור (למעט חגים וחוה”מ).
טלפון 04-6620606

דרך העץ - צילום: מוטי שלף
דרך העץ – צילום: מוטי שלף

מרכז גרמצ’ין בבית שאן – מפגש עם התרבות של יהודי אתיופיה
מרכז גרמצ’ין (“הגאווה שלנו” באתיופית) מזמין אתכם להכיר מקרוב ובאופן חווייתי את התרבות המיוחדת של יהודי אתיופיה, מזוויות חדשות ובלתי מוכרות לחברה הישראלית. הביקור חושף את התרבות והמסורת של ביתא ישראל,  הסיפורים המרתקים, האנשים המיוחדים, הצלילים הטעמים המדהימים. מרכז גרמצ’ין ממוקם בחצר ביתה של חווה אלמו בבית שאן, המוקף בציורי קיר המתארים את החיים של ביתא ישראל  בכפר יהודי באתיופיה. חווה מקבלת את פני המבקרים בלבוש אתיופי אותנטי וססגוני עם מוזיקת רקע,  תספר את סיפורה האישי המרגש, ועל עולם תרבותי שלם של מנהגים ומסורת, קצת על החיים באתיופיה ועל ההשתלבות בארץ ישראל ועוד, וכמובן אפשר ליהנות מארוחה אתיופית מסורתית עשירה ומתובלת, ריקוד אתיופי, סדנאות יצירה – פיסול בחימר, קליעת צמות וסלים ועוד.
שעות הפעילות: ימים א’-ה’ בשעות 08:30-23:30. בימי שישי עד שעה לפני כניסת שבת. במוצ”ש, כשעה לאחר צאת שבת.
מחיר: 30-120  ₪ (תלוי בתכנית ובמספר המשתתפים).
למידע נוסף והזמנות:  053-9382475
כתובת:  שכונת נוף הגלעד, ארז 3, בית-שאן.

תגובה אחת

השאר תגובה