עיינות קדם ים המלח: מעיינות חמים כמו ג’קוזי על שפת הים

באחד מימי החורף הקרירים, כשבצפון ובמרכז התחיל לרדת גשם מלווה ברעמים וברקים, ברחנו למקום שהוא כנראה הכי חם ונמוך בעולם… עיינות קדם, המעיינות החמים של ים המלח.

אם אתם מחפשים רעיון לטיול חורפי במקום להעביר עוד יום עם הילדים מול המסכים בבית, מה יותר מושלם מישיבה בתוך בריכות של מים חמימים מול הנוף של ים המלח?

עיינות נחל קדם – המסלול

אל עיינות נחל קדם הגענו באחד מימי החורף האחרון בחיפוש אחרי מקום לטיול חורפי לא רחוק מדי, ביום גשום במיוחד במרכז הארץ. במרחק נסיעה סביר של פחות משעתיים הגענו לעולם אחר, מדבר יפייפה עם צבעים של חורף, עננים וצבעי הטורקיז היפים של ים המלח.

עיינות קדם ים המלח
עיינות קדם ים המלח

המעיינות החמים של ים המלח הם נביעות מים תרמיים טבעיים וריחניים משהו שיוצאים מבטן האדמה ליד נחל קדם, עם ניחוחות של גופרית שידועים בזכות סגולות המרפא שלהם.

חונים בחניה לא רשמית בצד המזרחי של הכביש והולכים כ-10 דקות בירידה לא מוסדרת או מסומנת במורד לכיוון ים המלח תביא אתכם אל סדרה של בריכות קטנות עם נביעות של מים חמים בטמפרטורה של כ-45 מעלות בקרבת קו המים.

עינות קדם ים המלח
עינות קדם ים המלח

הבריכות נוצרו בצורה טבעית או נחפרו על ידי חובבי המים התרמיים שיצרו מעין בריכות שכשוך קטנות.

מומלץ אחרי טבילה קצרה במים החמים להתרענן ולהכנס אל ים המלח ואם תכנסו באזור הנביעה אל הים תוכלו להנות בחורף מטבילה (או יותר נכון מציפה) במי הים פושרים ונעימים יותר.

עין קדם ים המלח, מעיינות חמים ים המלח
להרגיש כמו תיון… המים במעיינות מגיעים לטמפרטורה של 45 מעלות

שימו לב שהמים מדיפים ניחוח חזק של גופרית (וזה מה שבריא בהם), מומלץ להגביל את זמן ההשהייה במים החמים ל-10 דקות בלבד, בהתאם למגבלות הגיל והבריאות

המעיינות החמים של ים המלח הם נביעות מים תרמיים טבעיים וריחניים משהו שיוצאים מבטן האדמה ליד נחל קדם, עם ניחוחות של גופרית שידועים בזכות סגולות המרפא שלהם.

גרפיטי ים המלח גלריה מינוס 430

להשלמת היום כדאי לעצור בכניסה לחוף קליה בגלריית מינוס 430.

גרפיטי ים המלח, מינוס 430
מינוס 430

על גבי מבנים נטושים ששימשו בעבר את פועלי מפעלי ים תוכלו לטייל בין ציורי גרפיטי צבעוניים שצויירו על ידי אמנים במחאה על מצבו העגום של ים המלח המתייבש.

בשבתות יפות בחורף תוכלו למצוא לצד המבנים עגלת קפה מושקעת.

גלריה מינוס 430 ים המלח
גלריה מינוס 430

אין ליד המעיינות מקלחות או מים מתוקים אז קחו בחשבון שתשארו אחרי הטבילה בים המלח עם הרבה מלח וריח של גופרית.

המקלחות הקרובות הם בחוף עין גדי או בחופי קליה-נווה מדבר וביאנקיני (הכניסה בתשלום). דרומה יותר תוכלו למצוא מקלחות בחופי הרחצה של מתחם המלונות בעין בוקק (האזור מוגדר כאי ירוק והכניסה מותנית נכון לדצמבר 2020 בבדיקת קורונה בתוקף שנעשתה ב-72 שעות האחרונות.

 

עוד אטרקציות לילדים ומסלולים באזור ים המלח:

* שמורת עין גדי ומסלול הטיול בנחל דוד או מסלול נחל ערוגות

* שמורת עינות צוקים עין פשחה

* טיול אל מצדה, המופע הלילי ועליה עם הרכבל במצדה

* נחל עין בוקק

דגשים למטיילים בעין קדם:

* החוף אינו מוכרז ואין במקום מציל או שירותי הצלה.

* מיקום המעיינות משתנה מדי עונה בעקבות השטפונות וחפירות של מטיילים במקום.

* אין במקום צל – מומלץ בימים קרירים בלבד ולהביא הרבה מי שתיה ושמשיה או ציליה.

* המים מדיפים ניחוח חזק של גופרית (וזה מה שבריא בהם), מומלץ להגביל את זמן ההשהייה במים החמים ל-10 דקות בלבד, בהתאם למגבלות הגיל והבריאות.

* באזור יש בולענים – אין לרדת מהשבילים והשהייה והטיול במקום על אחריות המטיילים בלבד.

* הירידה לקרבת החוף אפשרית ברגל או עם רכבי 4×4.

* הירידה הרגלית לחוף ולמעיינות לוקחת כ-10 דקות בין סלעים ובין הרים – מומלץ לנעול נעלי הליכה או סנדלי טיולים – לא בכפכפים.

* אין ליד המעיינות מקלחות או מים מתוקים אז קחו בחשבון שתשארו אחרי זה עם הרבה מלח וריח של גופרית. (המקלחות הקרובות הם בחוף עין גדי או בחופי קליה-נווה מדבר וביאנקיני – כניסה בתשלום)
* אין במקום צל – מומלץ בימים קרירים בלבד

* שימו לב להקשיב לתחזית ולאתרעות על שטפונות במדבר יהודה וים המלח – במקרה של שטפונות יש סגירת כבישים באזור ואסור לחצות נחלים זורמים.

* תשאירו את המעיינות נקיים לכולם. תביאו איתכם שקיות אשפה וקחו איתכם את הזבל. אין בעיינות קדם או על הכביש פחי אשפה.

איך מגיעים לעינות קדם?

בוייז: מעיינות חמים נחל קדם

למגיעים מירושלים נוסעים על כביש 90 דרומה, עוברים את קיבוץ מצפה שלם ומספר קילומטרים לפני עין גדי תראו שלט חום המכוון אל עיינות קדם. שימו לב שאין פניה שמאלה ואי אפשר לחנות בצד הימני של הכביש – ממשיכים דרומה עד הכיכר של בית ספר שדה עין גדי, מסתובבים בכיכר בחזרה וחוזרים צפונה כ-6 קילומטרים עד החניה.

עוד פרטים על אפשרויות הלינה, מסלולי טיול ואטרקציות באזוור ים המלח באתר התיירות ארץ ים המלח לאתר לחצו כאן..

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה פתוח 24/7 חינם

איך מגיעים?

בוייז: מעיינות חמים נחל קדם חורף

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה