אטרקציות לילדים בדרום- פסטיבל קסם המדבר

צילום: סאלי פטל

אטרקציות לילדים בדרום: בואו לגלות את התיירות הבדואית בנגב בפסטיבל קסם המדבר- אירועי סוכות לכל המשפחה: חוויה של ריחות, טעמים והכנסת אורחים בדואית בלתי נשכחת. 

הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית בתמיכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר והרשות לפיתוח הנגב, ויתקיים השנה לאורך סוכות בין ה 7-14.10.17.
הפסטיבל יכלול סיורים קולינריים, סדנאות אותנטיות, הרצאות מרתקות, סיורים ועוד. מתאים למשפחות, יחידים, זוגות וקבוצות ויתקיים ברחבי הנגב.

פסטיבל קסם המדבר המסורתי ביישוב לקיה – אירוח בדואי והופעות מוסיקליות:
שבת, 7.10.17, לקיה

הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית במספר מוקדי תיירות מרכזיים בלקיה, ביניהם משתלת הנגב, רקמת המדבר, סידרה וארמון החוריה. פסטיבל ססגוני, צבעוני ומלא ריחות, סיפורים וצלילים שבו תוכלו להכיר את האורגות בעמותת סידרה, הנשים הרוקמות ברקמת המדבר, את סיפורה המרתק של ארמון החוריה ואת סודות צמחי המרפא במשתלת הנגב.

בכל מקום תוכלו ליהנות מפעילות חווייתית, סדנאות לילדים ולמבוגרים והרצאות של אנשי המקום. תיהנו מפיתה עם לבנה, תה וקפה בדואי וארוחות מקלובה מסורתיות צמחוניות ובשריות.

הופעות מוסיקליות יתקיימו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00 באתרים השונים בפסטיבל.

סדנת רקמה: סדנת רקמה קסומה שבה תוכלו לרקום ולכשף את משאלות ליבכם, סדנת רקמה למבוגרים לצד סדנאות הכנת צמידים לילדים עם נשות לקיה מרקמת המדבר. פינת יצירה לקטנטנים ופיתה בדואית עם לבנה. נפגוש את נעמה אלנסע, שהקימה את המיזם לרקמה עבור נשים בדואית.

סדנה במשתלת הנגב: המבקרים במשתלה יוכלו לגלות את נפלאות צמחי המרפא הבדואים בסיור במשתלה הקסומה ברחוב הראשי של לקיה. במקום תצוגת צמחים מרשימה, ושם יקבלו המבקרים הסבר על השימוש בצמחי המרפא על פי המסורת הבדואית העתיקה. כמו כן ישמעו את סיפורו של אסד אל אסד, שגדל בכפר לא מוכר והחלום שלו היה לעבוד עם צמחים ולחבר בין הטבע לבין אנשים. במקום ישמעו המבקרים הרצאה על רפואת צמחים בדואית מסורתית, סדנה לשתילת צמחי מרפא בעדנית והכנת תרופה מצמחי מרפא.

סדנאות אריגה והכנת צמידים: היכרות עם אומנות האריגה, הכנת צמידים ולולאות מצמר אמיתי בסידרה- מרכז האורגות בנגב. שם יתקיים מפגש מרתק עם יזמיות בדואיות באוהל של עמותת סידרה. נפגוש את חאדרה אלסנע אשר הקימה מיזם אריגה ייחודי שמאפשר תעסוקה לנשים בדואיות מהכפר ומכפרים הלא מוכרים.

סדנאות בארמון החורייה: ארמון החורייה הוא בית בוץ מרשים בין מתקופת השלטון העות’מאני שהיה שייך לסוחר תבלינים גדול מעזה שהגיע לאזור לקייה ולבאר שבע לעשות עסקים. לאורך השנים ארמון החורייה היה ריק ונטוש, עד שלפני כמה שנים נכדתו של סוחר התבלינים אמאל אבו קרן, אחות במקצועה, החליטה לשקם את המבנה המפואר ולהקים בו מרכז תיירותי-היסטורי שבנוי בסגנון בנייה אקולוגית.

 

כניסה לכל הפעילויות, הופעות, סדנאות, אירוח הכולל תה וקפה בעלות סמלית של 7 ₪ לילד ו-15 ₪ למבוגר.
ניתן לקנות כרטיסים מראש דרך הפייסבוק- קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב, או ביום האירוע בעמדות המידע בצומת בית קמה ובצומת שוקת.
הכניסה אינה כוללת תשלום עבור אוכל ושתיה, פיתות ולבנה או ארוחת צהרים.
הגעה: וויז- יישוב לקיה

 

פסטיבל קסם המדבר בגן לאומי תל באר שבע, רשות הטבע והגנים:
חוה”מ סוכות, ימים ראשון-שלישי, 8-10.10.17שעות: 10:00-15:00

בגן לאומי תל באר שבע, אתר מורשת עולמית לצד עתיקות ובאר בת אלפיים שנה תוכלו ליהנות מהדרכות של רשות הטבע והגנים בשעות 10-12-14, תצפית מודרכת על ידי מורה דרך בדואי מוסמך, סדנאות תכשיטנות בדואית מסורתית, רקמה, צמחי מרפא, חינה וסדנת הכנת פיתה ולבנה/שוקולד – לילדים ולמשפחות. במקום יוצב אוהל שמשקיף על נוף מדברי, קפה מר, תה מתוק ונגן בדואי אותנטי.

הסיורים, הסדנאות הבדואיות ואוהל האירוח ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר: מבוגר 14 ₪,  ילד 7 ₪. חינם למנויי מטמון.
לפרטי הגעה לתל באר שבע, אתר רשות הטבע והגנים- לחץ כאן. טלפון: 08-6467286. וויז – תל באר שבע, רשות הטבע והגנים.

 

 

קסם המדבר באגם ירוחם:
חוה”מ סוכות, ימים ראשון-שלישי, 8-10.10.17שעות: 10:00-17:00

לחוף האגם, בצל עצי היער, ישנו אוהל אירוח כמיטב המסורת הבדואית, שם תמצאו תערוכה ומכירה של שמלות בדואיות אותנטיות, תה, קפה, פיתות ולבנה, סדנאות לילדים להכנת צמידים, מחזיקי מפתחות ועוד.
מוזמנים להגיע לירוחם ולהישאר לפסטיבל פעמי מדבר.

פעילות הסדנאות ואוהל האירוח בעלות 14 ₪ למבוגר, 7 ₪ לילד, פיתות ולבנה בתשלום סמלי.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ליעל אגמון, טלפון- 050-798-4012

 

 

קסם המדבר במוזיאון לתרבות הבדואים במרכז ג’ו אלון ביער להב:
יום ראשון, חול המועד סוכות, 8.10.17  בין השעות 09:00-16:00

הדרכות במוזיאון הבדואי היחיד מסוגו בארץ כל שעה עגולה. מגוון סדנאות לכל המשפחה: הכנת תכשיטים בדואים מסורתיים וסדנאות רקמה בדואית מסורתית ואפיית פיתות בטבון.

עלות:  35 ₪ לאדם כניסה לכל הפעילות כולל פיתות ולבנה.
לפרטים נוספים: מרכז ג’ו אלון, ליד קיבוץ להב. טלפון- 08-99133224, בוויז: מרכז ג’ו אלון. באתר- לחץ כאן

 

סיורים קולינריים, סדנאות בישול וארוחות גורמה בדואיות בעיר רהט:
לאורך כל חג סוכות – מיום חמישי 5.10.17 ועד יום שבת ה- 14.10.17

אנשי רהט והתיירות הייחודית שלה מזמינים אתכם במהלך חגי תשרי להגיע לרהט, העיר הבדואית הגדולה בנגב, שפותחת את שעריה לזוגות, יחידים וקבוצות לסיורים תיירותיים קולינריים ברחבי העיר. הסיורים יכללו סדנאות אוכל בבתים מארחים, ארוחות צהרים וערב כמיטב המסורת הבדואית, הרצאות מרתקות על חיי האישה הבדואית, על הקהילה האפרו-בדואית, על התרבות הבדואית ועל התיירות המעניינת המתגבשת בעיר בשנים האחרונות.

הזמנות לפעילויות השונות ופרטים נוספים על האירועים –בתיאום מראש בלבד, אילהאם: 052-4838983

 

המערה שבהר דירג’את – סיור משפחתי מודרך בכפר הפסטורלי דריג’את:
ראשון, 23.10 ,22.10, סיור בוקר: 10:00, סיור ערב: 17:00.

סיור מודרך וחוויתי אל המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר דריג’את. הסיור כולל אירוח כפרי אותנטי על פי מיטב המסורת הפלאחית של תושבי המקום וכולל ארוחת בוקר או ערב. ג’אבר אבו חמאד יארח אתכם במערות האבן הקדומות. ג’אבר הוא אחד ממנהיגי ויזמי הכפר ויחד איתו נסייר בכפר המיוחד, תוך סיפורים על ההיסטוריה העשירה של המקום וסיפורים מתקופות קדומות, ועד לימים המודרניים, בהם עובר הכפר תהליכי מודרניזציה מרשימים. הסיור כולל תצפית על האזור, ביקור בכפר ובמערה המתובלים בסיפורים מתקופות קדומות. הסיור כולל ארוחת בוקר או ערב אותנטיות עשירות. יש אפשרות ללינה.

פתוח כל ימי השבוע. מתאים לקבוצות.
סיורי בוקר בשעה 10:00, סיור ערב בשעה 17:00. יש להזמין לפחות יום לפני.
הסיור + הארוחה  88 ₪ לאדם, 44 ₪ לילד.
למי שמעוניין ניתן גם ללון בכפר. תינתן הנחה על הסיור והארוחה למבקרים אשר לנים.
לפרטים נוספים: בטלפון 054-7969576 או באתר- לחץ כאן
וייז: המערה שבהר

צילום: אמנון גוטמן
סיורים בדריג’את. צילום: אמנון גוטמן

תחנת מידע לכל אירועי קסם המדבר בסוכות – יום שבת, 7.10.17. משעה 9:00-17:00 בצומת שוקת ובצומת בית קמה- בואו להכיר ולקבל מידע.

לפרטים נוספים כנסו לדף הפייסבוק- קסם המדבר והשאירו הודעה ומיד יחזרו אליכם.

או שלחו מייל bedo.tourism@gmail.com

פרטי המקום
נשמח לדעת!



זוגות, כל המשפחה בתשלום

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה