הנחיתה על הירח של בראשית ואירועי ליל יורי 11 באפריל 2019

שיגור החללית הישראלית לירח
האם ב-11 באפריל תנחת חללית ישראלית על הירח? צילום: spaceil

בחמישי הקרוב מתוכננת הנחיתה על הירח של בראשית, החללית הישראלית הראשונה וברחבי הארץ יתקיימו מסיבות חלל להורים ולילדים במקביל לאירועי “ליל יורי”, האסטרונאוט הראשון עם עשרות מוקדי צפייה משותפת בנחיתה של בראשית על הירח, תערוכת מציאות רבודה, תצפיות לחלל ועוד המון פעילויות לילדים ללא תשלום.

כמחווה ליורי גגרין, האדם הראשון בהסטוריה שהגיע לחלל והראשון שחג סביב כדור הארץ, מציינים ברחבי העולם מדי שנה ב-11 באפריל את ליל יורי  אבל השנה מדובר בחגיגה כפולה – אירועי ליל יורי מתקיימים השנה במקביל למועד הנחיתה על הירח של בראשית, החללית הישראלית הראשונה.

לכבוד האירוע, סוכנות החלל במשרד המדע והטכנולוגיה תקיים עשרות אירועים לקהל הרחב, לצד אירועים של קהילת מחנכי החלל בישראל.

בין האירועים תערוכת מציאות רבודה שתציג את התפתחות חקר החלל מימי יורי גגרין ועד בראשית, משחקי חפש את המטמון, חידון מציאות רבודה, תצפיות ועוד המון פעילויות לילדים ולמשפחות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ בחינם.

הנחיתה על הירח של בראשית – מה הלו”ז?

האירועים יערכו ביום חמישי, 11 באפריל, בין השעות 19:00-23:00

ואחריהם תתקיים צפייה משותפת בנחיתה של בראשית על הירח שמתוכננת ליום חמישי ה-11 באפריל בשעה 22:45

על פי התכנון של הצוותים ההנדסיים של SpaceIL והתעשייה האווירית, החללית בראשית תחל בהנמכה לקראת הנחיתה על הירח בלילה של חמישי ה-11 באפריל. ממהירות של 6,000 קמ”ש היא צריכה להאט ולהגיע למרחק של 5 מטר מעל פני הירח, לכבות את המנועים מעל אזור מישורי ככל האפשר ולצנוח מגובה של כ-5 מטר אל פני הירח. במידה והנחיתה תעבור בשלום ישראל תצטרף למועדון מכובד של מדינות שהצליחו להנחית חללית על הירח אחרי רוסיה, סין וארה”ב.

 

ליל יורי והנחיתה על הירח – FOOL MOON PARTY:

* מסיבות חלל להורים ולילדים ברחבי הארץ עם DJ שירקידו את המשתתפים ודיילים מחופשים יחלקו אביזרי חלל לילדים ברוח מסיבות Full Moon
* תערוכת מציאות רבודה (AR) – מיורי ועד בראשית, תציג סרטונים קצרים המתארים את הנקודות המרכזיות בתקופה שמאז הגעתו של גגרין לחלל ועד נחיתתה של ‘בראשית’ על הירח
* משחק חפש את המטמון AR לכל המשפחה המתבסס על התערוכה
* מתחם החוויה הישראלית והקרנת הנחיתה, סרטון המתאר את הדרך הישראלית בחלל
* הפעלות לילדים – מופע זוגי של אקרובטיים בלבוש חללי, סדנאות יצירה ועוד
* תצפיות לחלל במסגרתן טלסקופים ומדריכים יגיעו לשטח וייתנו הסברים על מערכת השמש; קיר צילום ויראלי ועוד.

לפירוט האירועים הכנסו לאתר סוכנות החלל במשרד המדע והטכנולוגיה...

 

איפה רואים את הנחיתה על הירח?

ברחבי הארץ יתקיימו אירועים רבים שמיועדים לקרב את הקהל הרחב לתחומי המדע והחלל, לעורר מודעות להישגי המדע והמדענים ולעודד חינוך למדעים. האירועים מנגישים את המדע להורים וילדים בדרך חווייתית בניסיון לעורר עניין ולמידה של תחומים שנתפסים בד”כ כקשים להבנה.

המוקדים בהם יתקיימו הפעילויות לקראת הנחיתה על הירח:
קריית שמונה
חדרה
ירכא
נהריה
עמק יזרעאל
הוד השרון
גבעתיים
תל אביב
כפר סבא
נתניה
ראשון לציון
מטה בנימין
ירושלים
צור הדסה
בית שמש
עין נקובא
מודיעין
קריית גת
מצפה רמון

בין האירועים: תצפית רחוב לירח בנמל תל אביב של מתנדבי האגודה הישראלית לאסטרונומיה.

בתצפית יראו המתנדבים לקהל את הירח דרך טלסקופים מתקדמים. * לא יראו את הנחיתה עצמה.. התצפית בחינם ומיועדת לילדים ולמבוגרים כאחד. התצפית תתקיים בסמוך לגשר שבמסוף רידינג, סמוך לפסל המלאך והאמפיתיאטרון. התצפית תתבצע בכפוף לתנאי מזג האוויר. אנא עקבו אחר העדכונים בעמוד זה גם במהלך יום התצפית.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס מציין כי הנחיתה הצפויה של בראשית על הירח היא אירוע לאומי, עם הנחיתה, תהיה ישראל, המדינה הרביעית בעולם שתנחית חללית על הירח.. ראוי שכל אזרחי ישראל, בכל הארץ, יקחו חלק באירוע ההיסטורי ולצידו יתקיים השנה ליל יורי בסימן האירוע הלאומי.

הנחיתה על הירח

יום חמישי, 11 באפריל, בין השעות 19:00-23:00

צפייה משותפת בנחיתה של בראשית על הירח: בשעה 22:45

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה