כפר האירוויזיון ופסטיבל האוכל בתל אביב

כפר האירוויזיון 2019
כפר האירוויזיון 2019

בתל אביב יחגגו השבוע את האירוויזיון בסדרה של מופעים, אירועים ופסטיבלים חינמיים שיתרכזו ברובם סביב כפר האירוויזיון (Euro Village) שהוקם ברצועת החוף של תל אביב, כי בכל זאת, אירוע בסדר גודל של האירוויזיון שנצפה על ידי קהל של מליוני אנשים בעולם, לא קורה כאן כל שנה.

גם אם לא השגתם כרטיסים לאירוויזיון, תוכלו להנות מהאווירה הכללית ומהאירועים הרבים שיתקיימו בתל אביב, החל מיום ראשון בערב: הופעות בחינם בכפר האירוויזיון של עברי לידר, סטטיק ובן אל, מוש בן ארי, סטפן, אתניקס עם שפיטה, מיומנה, מאיה בוסקילה ועוד. בנוסף יתקיים במתחם פסטיבל האוכל והשפים תל-אביב EAT ואירועי הלילה הלבן – שבחלקם הם אירועים המיועדים לכל המשפחה.

אמנם יובל המבולבל ומיכל הקטנה לא יופיעו שם וגם לא יהיו מתנפחים… אבל תוכלו להנות עם הילדים מהופעות של משתתפי האירוויזיון ושל אמנים ישראלים כמו סטטיק ובן אל, סטפן, מיומנה, אתניקס ושפיטה, מוש בן ארי, מאיה בוסקילה, עברי לידר ודיג’יי תומר מייזנר, ההרכב בלקן ביט בוקס, דיג’יי גאלו ומוקי, כוכבי עבר והווה של תחרות השירים האירופית ועוד.

קודם כל חשוב להסביר משהו – לא מדובר על כפר בו גרים משתתפי האירוויזיון והתיירים שהגיעו לצפות בו… אלא מתחם של פסטיבל אוכל ומוזיקה בו לאורך כל שעות הפעילות ירקידו את המבקרים די.ג׳ייז מסצנת חיי הלילה ואמנים אלקטרוניים מרחבי אירופה. מבקרי הכפר ליהנות ממגוון פעילויות של נותני החסות לאירוע, יריד אמנים, דוכני אוכל, ברים ומרכז מידע לתיירים. את האירועים תנחה מיכל אמדורסקי.

פסטיבל האוכל תל אביב EAT
פסטיבל תל אביב EAT מגיע השנה לכפר האירוויזיון. צילום: דודו בר סלע

כפר האירוויזיון: מופעים ופסטיבל האוכל

החגיגות בכפר האירוויזיון יימשכו כשבוע, בין התאריכים 18-12 במאי, החל בשעה 17:00 ועד שעות הלילה וביום שישי החל בשעה 12:00 עד כניסת השבת.

צפייה באירוויזיון: הקרנות חצאי הגמר והגמר על מסכי ענק, בישיבה על בר באורך 100 מטרים המשקיף אל הים

פסטיבל באוכל תל אביב EAT: מתחם קולינרי עצום עם 85 דוכני אוכל יציעו מנות ב- 35 שקלים ממיטב השפים כמו: חיים כהן, שאול בן אדרת, אביב משה ושפים נוספים.

מתחמים חווייתיים לתיירים: אולפן פתוח ללימוד עברית, ריקוד על משטח פסנתר, עמדת חייט מיוחדת ועוד

הכפר ייפתח ביום ראשון בערב עם להקת מיומנה, סטפן וסטטיק ובן אל, ימשיך בערב גאווה עם הופעות של מאיה בוסקילה ועברי לידר יחד עם דיג’יי תומר מייזנר.

בערב הקרנת חצי הגמר הראשון יחגגו עם להקת הקאברים דוז פואה והופעה של מוש בן ארי ובאמצע השבוע תתקיים חגיגה של האיחוד האירופי. ביום חמישי יתקיימו בעיר אירועי לילה לבן המסורתי ובמתחם תתקיים הקרנה של חצי הגמר השני, בשישי ירקדו בצ’יל אאוט בשקיעה לצלילי מוקי ודיג’יי גאלו ובשבת, בערב הנעילה יחגגו במופע משותף של אתניקס ושפיטה ובהקרנה המונית של גמר האירוויזיון.

כפר האירוויזיון התל אביבי, בו יכולים לבלות בו זמנית עד 25 אלף מבקרים, ישקף את האופי המיוחד של העיר ללא הפסקה ויאפשר למבקרים מהארץ ומחו”ל לטעום מכל מה שיש לתל אביב להציע: חופי ים יפים ומזג אוויר חמים, קולינריה משובחת ואווירה רב תרבותית.

עיריית תל-אביב-יפו וכאן תאגיד השידור הציבורי, יפעילו את ה- Eurovision Village, כפר האירוויזיון הבין-לאומי שאומרים שהוא הגדול ביותר שהוקם אי פעם במסגרת חגיגות האירוויזיון.

המתחם כולל את פארק צ’ארלס קלור ואת מתחם הדולפינריום לשעבר (שנהרס השנה ויכיל גם את הכפר וגם את פסטיבל תל אביב EAT.

כפר האירוויזיון - EURO VILLAGE 2019
כפר האירוויזיון בתל אביב עם עמדות סלפי שישתלבו ברחבי העיר

פסטיבל תל אביב EAT 

פסטיבל האוכל של תל אביב-יפו חוזר בפעם הרביעית לשבוע שלם עם טובי השפים במקום אחד: חיים כהן, שאול בן אדרת, אביב משה ועוד שימכרו את מרכולתם במשאיות אוכל ססגוניות, בתי קפה וברים בפרושים אל מול הים – כל המנות במחירים של עד 35 ש”ח.

לצד כפר האירוויזיון ובמתחם נפרד בשטח הדולפינריום לשעבר יפעל פסטיבל האוכל תל-אביב EAT עם מיטב השפים המקומיים, בניהם חיים כהן שף דיקסי ויפו תל אביב, שאול בן אדרת מהתרנגול הכחול, אביב משה משגב ומשה משגב, ושפים של מסעדות רבות נוספות כמו: BENEDICT , NINI HACHI, VONG, MESSA, QUATTRO, ועוד רבות וטובות. הפסטיבל יציע שילובים חדשים ומרגשים עם טרנדים קולינריים תל אביביים בסטריט פוד חדשני, שדרת FOOD TRACKS  שוק ססגוני שיציע את מיטב המרכולת התל אביבית ועוד.

הפסטיבל יימשך לאורך כל ימי הפעילות בכפר האירוויזיון, בתאריכים 18-12 במאי, ויציע למעלה מ-500 מנות, 80 דוכני אוכל, 20 מסעדות השף השוות בעיר, אוכל רחוב, שדירת שוק חגיגית, משאיות אוכל, בירות ויינות בהתאמה לכל סוגי האוכל, פינות ישיבה, בתי קפה וברים שייפרשו על קו החוף.

מחירי המנות עד 35 ₪ והכניסה חופשית!

 

לוח ההופעות ושעות הפעילות בכפר האירוויזיון:

ערב פתיחה חגיגי
יום ראשון 12 במאי, 23:00-17:00

17:00- פתיחת שערים

18:00- להקת צעירי תל אביב

19:00- קאברים לאודר

20:00- מיומנה

21:00-סטפן

22:00- סטטיק ובן אל

יום שני
יום שני 13 במאי, 23:00-17:00

17:00- פתיחת שערים

18:00- דיג’יי ואומנים מהקהילה

19:30- יורו פלאש

20:30- מאיה בוסקילה

21:00- עברי לידר ודיג’יי תומר מייזנר

יום שלישי – הקרנת חצי גמר ראשון
יום שלישי 14 במאי, 01:00-17:00

17:00 – פתיחת שערים

18:00- דיג’יי

19:00- להקת קאברים דוז פואה

20:00- מופעי משתתפי האירוויזיון

20:30- מוש בן ארי

22:00- הקרנת חצי גמר ראשון


חגיגת האיחוד האירופי
יום רביעי 15 במאי, 23:00-17:00

17:00 – פתיחת שערים

18:00- דיג’יי

19:00- מופע קאברים

20:00- מופע

21:30- מופע מרכזי

יום חמישי  – לילה לבן והקרנת חצי הגמר השני
יום חמישי 16 במאי, 02:00-17:00

17:00 – פתיחת שערים

18:00- להקות מחול וצעירי תל-אביב

19:00- משתתפי האירוויזיון

20:00- אבבא

21:00- פול טראנק

22:00 הקרנה חצי גמר שני

00:30- בלקן ביט בוקס

יום שישי – צ’יל אאוט
יום שישי 17 במאי, 18:00-12:00- צ’יל אאוט

12:00- פתיחה- דיג’יי

14:00- ווטרלו

15:00- בטלמניה

17:00 מוקי ודיג’יי גאלו

18:00- סגירת הכפר

שבת – הקרנת הגמר הגדול
שבת ה-18 במאי, 02:00-17:00

18:00- דיג’יי

19:00- מופע פותח רוקוויל

20:30- אתניקס ושפיטה

22:00- הקרנת גמר האירוויזיון

צפייה במשדרי האירוויזיון

חצאי הגמר וגמר תחרות האירוויזיון המשודרים ב”כאן תאגיד השידור הציבורי” יוקרנו על גבי מסכי ענק ברחבי הכפר, דבר שיאפשר למבקרים ליהנות מהמופעים יחד עם עשרות אלפים מתושבי העיר והמבקרים בה, לצד מעריצים מרחבי העולם. האורחים יוכלו לשבת לאורך בר באורך מאות מטרים הפונה לים ולאכול בדוכני האוכל הפזורים בחוף.

בקרבת הבימה המרכזית של הכפר מובטחת תצוגה של נופי תל-אביב ושל עיר הנמל העתיקה של יפו. בלילה תשקיף הבימה על התאורה הדרמטית, בשיתוף חברת התאורה OSRAM, שתאיר את המבנים על קו הים של יפו העתיקה והנמל.


פעילויות במתחמי כפר האירוויזיון

כחלק מהאירועים שיתקיימו בכפר האירוויזיון, יפעילו נותני החסויות מתחמי פעילות חווייתיים:

חברת MyHeritage, נותנת החסות הראשית של האירוויזיון, תקים ביתן שיארח אגדות וזוכי עבר של התחרות למפגשי מעריצים והופעות במהלך השבוע. בין האמנים שיבקרו בביתן החברה ניתן למצוא את קונצ׳יטה וורסט האוסטרית, זוכת התחרות לשנת 2014 שגם תבצע הופעה מיוחדת, מאנס זלמרלב השוודי, זוכה האירוויזיון לשנת 2015, וורקה סדוצ׳קה, אלני פוריירה ועוד. בנוסף, אורחי המתחם ייהנו מעמדות התנסות חינמיות במוצרי החברה, קיר צילום של אגדות האירוויזיון ותחרויות יומיות עם אפשרות לזכות בכרטיסים לגמר הגדול.

חברת MyHeritage היא פלטפורמת הגנאלוגיה הגדולה בעולם עם מעל 100 מיליון משתמשים ו- 45 מיליון אילנות היוחסין. לאחרונה הרחיבה החברה את פעילותה באירופה ומציעה למשתמשים כלים לחקר ההיסטוריה המשפחתית באמצעות אילנות יוחסין ובדיקות DNA.

בנוסף, בשטח פסטיבל תל אביב Eat יפעלו המתחמים של חברת קרלסברג עם מגוון בירות בינלאומיות, קוקה קולה במתחם חוויתי, במסגרתו יחולקו פרסים, אפרול IBBLS במתחם אלכוהול, יקב תבור במתחם יין, מגנום במתחם פעילות שיאפשר לרקוד על משטח פסנתר (בדומה למשטח מהסרט BIG), טכנודרום של קינדר בואנו עם הדום ענק המשמש למיצג אור קולי, עם מופעי DJ’S מובילים מהקולקטיב, פיליפ מוריס במתחם ישיבה במכולה מעוצבת בן שתי קומות, הצופה על כלל המתחם, Levi’s עם עמדת TAILOR SHOP שבה חייט שיפעל במקום יחרוט שם או פאצ’ על ג’ינס או כל בגד אחר שיביאו איתם המבקרים

באסה או סבבה? אולפן עברית

לטובת התיירים שירצו ללמוד עברית במהלך שהותם בתל אביב, יפעל בכפר אולפן עברית. מדי יום ב-17:00 יתקיים שיעור חינם של עברית בסיסית בו ילמדו  מונחי יסוד, מילים חשובות, וביטויים שכל מבקר בישראל חייב להכיר כמו “שלום”, “כמה זה עולה” ואיך אפשר בלי – “נהג, תפעיל מונה בבקשה” וגם מילים שהם מכירים ולא יודעים את משמעותן כמו באסה, סבבה וכפרה עליכם.

כפר האירוויזיון במספרים:

60 דונם – שטחו הכולל של הכפר | 20 דונם דשא נפרשו בשטח הכפר | 3 שבועות בלבד ארכו עבודות הכשרת הקרקע לקראת הקמת הכפר | 65 אנשי שטח פעלו 24 שעות ביממה על מנת להכשיר את הקרקע לקראת האירוע | 1,000 ספקים ונותני שירותים גויסו לטובת הפרויקט | 85 דוכני אוכל יפעלו בשטח הכפר והפסטיבל | 500 מנות שונות יוצעו בדוכני המזון השונים | 100 מטרים אורכו של הבר המשקיף אל הים | 200 אמנים יופיעו לאורך כל שבוע הפעילות | 300,000 מבקרים צפויים לבקר בכפר לאורך השבוע | 4 מסכי ענק ישדרו את חצאי הגמר והגמר הגדול שישודרו ב”כאן” תאגיד השידור הציבורי

פסטיבל האוכל תל אביב איט
חיים כהן בפסטיבל האוכל תל אביב EAT צילום: דודו בר סלע
פסטיבל האוכל – המשתתפים:

בין המסעדות שישתתפו באירוע: דיקסי/פילדלפיה , יפו תל אביב, טש וטשה, MEXICANA, אגאדיר, התרנגול הכחול, טקסס ברביקיו/בוצ’רי דה ברילוצ’ה, NINI HACHI, VONG, שגב,  MESSA,QUATTRO, ARIA, BENEDICT, OCD, מנטה ריי, ZE DOSHI, , BEYOND MEAT The Vegan Point ועוד.

מגוון קולינרי וטרנדים תל אביביים: מנצ’ס הצ’ורוס הספרדי, DIM SUM SHOP, טשטשוילי,  קרפרי מקומי BRETONN, נקניקיות פרנק, LAREPA, POK’E, CRAZY WAFFLE, INDIRA, SIAM מוקפץ תאילנדי, הסאלוף ובניו, BURKAS TLV, CREMERIE DE L’ÉCLAIR, הטוניסאי של אלי, SHI SHI

שוק תל אביבי: גבינות באשר, פירות טרופיים, STOP LATINO, THE SHOWROOM BAKEHOUSE, QUEENP, CREMBOMEN, ACAI MAJIX , מנצ’יס תבלינים, ממתקי השוק, הבייגלה, פעם שלישית- בית מלאכה לגלידה, רוז בר, אננס מהקריביים, MANKOSHA

 שדרת FOOD TRUCKS: בני הדייג, GORDOS, פרוסט, ARAIS, תפו”א אדמה בטעמים, PASSION, רולינג שף, CORNDOG, SUSU&SONS, מתחם שף גיא פרץ –  רוקה, שף מרקט, קרולינה, באירן מרקט, מרוקאי שף גיא פרץ,  דיגמיס טראק, DEEP DISH LABORATORY, גרנדפרי, קימל, סחבי – חבר של סביח, NAMU NAMU, STREET FOOD NY, BLACK ICE CREAM, רחל מאסטר שף, חומוס אליהו על גלגלים, CHURROS/AUTOGELA, LA COLOMBIANA, פיתה רחוב

ייעוץ קולינרי: עופרה גנור, ייזום וניהול קונספט: אלי לוי, אלי לוי הפקות

הפקה: המחלקה למופעים עיריית תל אביב- יפו

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ציין כי “כפר האירוויזיון מציע לתושבי העיר ולתיירים מרחב עירוני מזמין, חופי ים מרהיבים ואיכויות קולינאריות ייחודיות… לחגוג את המוסיקה, היצירה ואהבת החיים בעיר ללא הפסקה”

שאבי מזרחי, מ”מ מנהל אגף תרבות ואמנויות ומנהל המחלקה למופעים ציין כי  “עיריית תל-אביב-יפו שמחה להפיק את כפר האירוויזיון הגדול ביותר שהתקיים עד כה, ולצדו זו השנה הרביעית את פסטיבל האוכל הגדול בישראל תל-אביב Eat… זכות לספק לעשרות אלפי המבקרים.. חגיגה תל-אביבית עם האמנים המובילים במדינה ואוכל בלתי נשכח, ממיטב המסעדות והשפים בעיר. כולם מוזמנים לבוא, לטעום ולבלות”.

כפר האירוויזיון – Euro Village

12-18 במאי 2019
כל יום בין השעות 17:00 ל-22:00 (שישי 12:00 עד כניסת שבת)
גן צ’ארלס קלור, תל אביב

כניסת הקהל לכפר תתאפשר דרך כניסות שיפוזרו על ציר הרברט סמואל לאורך הפארק מצפון לדרום.
חניה? זה כבר לא בחינם ומומלץ מאוד לחנות בחניונים מסודרים ומרוחקים כמו בנמל או באזור יפו ולהגיע בתחבורה ציבורית.
הכניסה אינה כרוכה בתשלום.

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

אין תגובות

השאר תגובה