פסטיבל ירון – אירועי סוכות 2016 בתל אביב

אי המטמון. צילום: כפיר בולוטין

פסטיבל ירון להצגות ילדים על שם הצנחן ירון ירושלמי יערך בסוכות 2016 במוזיאון תל אביב לאמנות  עם מבחר הצגות ילדים שונות, חדשות וותיקות, לגדולים ולקטנים, מתחמי יצירה, אמני רחוב, פעילויות להורים ולילדים, מתחם מיוחד לפעוטות ועוד. 

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער יקיים בחג הסוכות את פסטיבל ירון בפעם ה-13, והוא יתקיים השנה במהלך החג במוזיאון תל אביב לאמנות. הפסטיבל יתקיים במשך 3 ימים בין התאריכים 19-21.10.2016, יוצגו 19 הצגות שונות לילדים, חדשות, וותיקות, המתאימות לגדולים או לקטנים. בין ההצגות תעלה ההצגה שרלוק הולמס – הפקה גדולה וחדשה לצד ההצגה המצליחה אי המטמון, והצגות נוספות.

פסטיבל ירון יעניק לילדים חוויה תרבותית משולבת אשר יכלול מגוון פעילויות חווייתיות ברחבת המוזיאון: מתחמי יצירה, פעילויות להורים ולילדים, אמני רחוב, ועוד. לאחר הצפייה בהצגות יוזמנו המבקרים ללא תשלום נוסף לסיור בין כתלי המוזיאון בו יחשפו הילדים ומשפחותיהם ליצירות אמנות.

השנה הפסטיבל חונך בפעם הראשונה מתחם חדש – מתחם פשוש, שמיועד כולו לפעוטות. המתחם כולל את הצגות התיאטרון הייחודיות לפעוטות ‘צוציקים’ ,’תיאטרון פצפון’ והצגה אורחת ‘בלונים’. בנוסף לצפייה בהצגות ייהנו הפעוטות והוריהם ממתקנים ופעילויות במיוחד עבור הקטנטנים.

פסטיבל ירון – אירועי סוכות 2016 בתל אביב: בין ההצגות המשתתפות בפסטיבל ירון:

למה רק כבשים? – בהצגת בכורה! טל לא מצליח לישון. הוא לא שיתף היום חבר במשחק והדבר מציק לו ולא מניח לו להירדם. הוא מספר לאמא מה קרה. אמא אומרת לו שלפעמים דווקא החלומות מביאים איתם את הפתרון, ועל מנת להירדם ולחלום היא מציעה לו לספור כבשים. כשטל מתחיל לספור את הכבשים, מתפרץ באמצע צב, ומבקש להיכלל בספירה. אחר כך מגיעה ג’ירפה, ואחריה פיל וקופים ותוכים, גן חיות שלם, וכולם דורשים שטל יספור גם אותם. אבל טל רצה לספור רק כבשים… הצגה צבעונית ומלאת הומור המלמדת אותנו לתת מקום לאחר, “לספור” גם אותו, ולהיות נאמנים לעצמנו כשאנו בוחרים חברים. הצגה לגילאי 3-6. מתי? 21.10.2016 10:30, 12:00.
למידע נוסף על למה רק כבשים…

למה רק כבשים תיאטרון אורנה פורת.
למה רק כבשים תיאטרון אורנה פורת.

אי המטמון  – ג’ים הוא בנה של בעלת פונדק באנגליה, יום אחד מגיע ימאי מוזר עם רטיה על העין ותיבת ברזל בידו והוא קורא לעצמו קפטן. כשהאורח המפחיד מת בפתאומיות, מבין ג’ים וחבריו כי בתוך התיבה חבויה מפה מסתורית אל אוצר חבוי… החברים מבינים שהאוצר יוכל לעזור לאימו החולה של ג’ים והם יוצרים לחפש אותו. המסע לאי המטמון הופך להרפתקאה גדולה עם המון מכשולים וסכנות, בסופה מגלה ג’ים וחבריו אומץ לב, יצירתיות ותושייה זוכים באוצר ומגלים את החברות ביניהם. ההצגה לגילאי 6-12. מתי? 19.10.2016 בשעות 12:00, 16:00.
לפרטים נוספים אודות ההצגה…

זהבה ושלושת הדובים. צילום: כפיר בולוטין
זהבה ושלושת הדובים. צילום: כפיר בולוטין.

זהבה ושלושת הדובים – זהבה רוצה להישאר קטנה, אבל היא לא ממש מצליחה, בייחוד כשנולד לה לא מזמן אח קטן. בוקר אחד, זהבה הסקרנית מגיעה במקרה לביתה של משפחת דובים בלב היער, ונכנסת פנימה. הדובים אינם בביתם, זהבה אוכלת את הדייסה של הדוב הקטן, ואחר כך גם נרדמת במיטתו. כשהדובים חוזרים ומגלים את זהבה ישנה, היא נבהלת ובורחת בריצה. במנוסתה היא שוכחת את הבובה שלה, שמעולם לא נפרדה ממנה. דובי הקטן, אשר יודע כמה הבובה תחסר לה, מחליט לצאת בעקבותיה של זהבה כדי להחזיר לה את הבובה. בסופו של המפגש ביניהם זהבה מגלה שאמנם יש לה את כל הסיבות לרצות להישאר קטנה, אך יש כח עצום וקסם גדול בלִגְדוֹל לקראת שלב חדש בחיים.לגילאי 6-3. מתי? 19.10.2016 10:00, 11:30.
לפרטים נוספים אודות זהבה והדובים…

מתוך מחסן השטוזים של דתיה. תאטרון אורנה פורת
מתוך מחסן השטוזים של דתיה. תאטרון אורנה פורת.

מחסן השטוזים של דתיה – הצגה מוסיקלית  משעשעת מאת דתיה בן דור. במחסן השטוזים ממתינים לנו השטוזונים: שטוזה, שטוזית ושטוזי תפוזי, שילמדו שליח פיצה להמציא שטויות בחרוזים.השליח שהגיע למחסן  רק כדי למסור פיצה לגברת בן דור, פוגש את סבתא מינה מבנימינה, את הילדה עם המטריה, את הצבעים שהתבלבלו והתגלגלו, את השובבים במיטה, את המטעמים משיר התפריט, את הקיפוד שעל הזקן  ועוד שירים, מנגינות וסיפורים של דתיה המסתתרים בתוך ארגזי המחסן הקסום ומלא ההפתעות. לגילאי 3-8. מתי? 19.10.2016 בשעות 16:00, 17:30.
לפרטים נוספים אודות מחסן השטוזים…

תיאטרון פצפון-מופע תיאטרלי ייחודי לפעוטות. שתי ילדות נפגשות לראשונה. הן מנסות להבין אחת את השנייה, להכיר, להתקרב. המפגש ביניהן מוליד משחק, והמשחק המשותף שלהן פורש בפני הצופים עולם עשיר בדמיון, מוסיקה, תנועה, קולות, אביזרים, צלליות והקרנות וידאו. השפה והמרכיבים התיאטרליים מגרים את סקרנותם של הילדים הקטנטנים, גורמים להם להתרגש ולעבור בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון. לגילאי 1-2.5. 19.10.2016 10:00, 11:00, 17:00.
פרטים נוספים אודות תיאטרון פצפון…

שרלוק הולמס - הצגה לילדים
שרלוק הולמס. צילום: יוסי צבקר

שרלוק הולמס בהצגת בכורה – גון ווטס נער חדש בפנימייה בלונדון מגלה ששותפו לחדר הוא שרלוק הולמס ילד מלא קסם וכריזמה. יהיר ועקשן. כשג’ון חושב שמצא חבר, נעלם גביע הזהב של בית הספר והוא נמצא בתיקו של שרלוק והוא מורחק מהלימודים. שרלוק הולמס יוצא לחקירה ומגייס את ג’ון. בהמשך העניינים מסתבכים ויש חשודים חדשים.. היפור הופך להיות מותח וברגע זה מגלה שרלוק הולמס את הצורך האמיתי בחברים ובערכה של חברות. ולבסוף, החברות מובילה לפתרון  התעלומה.. ההצגה לגילאי 7-12. מתי? 21.10.2016 בשעות 10:30, 13:00.
לפרטים נוספים אודות שרלוק הולמס…

בגן של ביאליק- בגן של ביאליק הוא מחזמר לילדים על פי שירי הילדים המוכרים של חיים נחמן ביאליק. בגן הילדים ההתרגשות עצומה – הילדים גילו שהציפור שמתגוררת בעץ שבגן הטילה שלוש ביצים בקן. בעודם מנסים לחקור ולדמיין איך ייראו הגוזלים, הם מפליגים בדמיון.הצגה שזורים כל שירי הילדים הקלאסיים של ביאליק: קן לציפור, נדנדה, פרש, הפרח לפרפר, מקהלת נגנים, בגינת הירק, שתי בנות, עציץ פרחים ועוד. לגילאי 3-6. מתי? 20.10.2016 11:30.
לפרטים נוספים על הגן של ביאליק…

מוצארט הקטן. צילום: תיאטרון אורנה פורת.
מוצארט הקטן. צילום: תיאטרון אורנה פורת.

מוצרט הקטן – הצגת ילדים עטורת פרסים על ילדותו של הגאון המוסיקלי הגדול מכולם
בגיל 3 מוצרט הקטן כבר מנגן בפסנתר! בגיל 5 מלחין את היצירה הראשונה שלו! לאביו יש תכניות גדולות עבורו, אבל מוצרט הקטן רוצה יותר מכל להיות ילד. הצגה מסוגננת של שחקנית אחת המגלמת את כל הדמויות, בשילוב תיאטרון אצבעות ידיים, פאות גדולות וחפצים. ההצגה בשיתוף תיאטרון אגדית.לגילאי: 8-4. מתי? 19.10.2016 12:00.
פרטים נוספים אודות מוצרט הקטן…

חברים על הגשר
צילום: כפיר בולוטין

חברים על הגשר- סיפור על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה, ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים. יום אחד מתפתח ויכוח מאד גדול בגלל דבר מאד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה. לגילאי 7-4. מתי? 21.10.2016 12:00. לפרטים נוספים אודות חברים על הגשר…

מרק כפתורים- לכפר קטן מגיע קבצן רעב בתקווה לקבל מעט אוכל. להפתעתו אנשי העיירה מסתגרים בבתיהם ומתעלמים ממנו ואפילו זה לזה אינם עוזרים. הקבצן הנווד מחליט לפתוח את ליבם (וגם למלא את קיבתו) – ומבטיח להכין לכל תושבי הכפר מרק מ… כפתורים!  הצגה צבעונית, משעשעת ומאתגרת על הכוח שבשיתוף הפעולה, על אחוות הקהילה, ועל ההבנה שאם כל אחד יתרום את חלקו הקטן – יחד אפשר לעשות דברים גדולים, ולשנות. הילדים בקהל עוזרים לשחקנים לספר את סיפור ההצגה, וכך חווים בעצמם את קסמו של השיתוף, ואת יתרונה של חברה מאוחדת. לגילאי: 8-4. מתי?19.10.2016 17:30. לפרטים נוספים אודות מרק כפתורים…

שבת הזהב. צילום: תיאטרון אורנה פורת.
שבת הזהב. צילום: תיאטרון אורנה פורת.

 

שבת הזהב – יוסף הוא איש צנוע ונדיב שעובד קשה ותמיד עוזר לאחרים, בניגוד לשכן שלו שהוא עשיר מאוד וגם קמצן גדול. יום אחד השכן חולם שכל כספו נלקח ממנו ועובר לשכנו- ליוסף. השכן המבוהל ממהר להחליף את כל כספו במטיל זהב אחד, אך המטיל נופל לו לתוך מיכל הקמח הגדול של המאפייה בשוק, מתגלגל לתוך הבצק ובסוף מוצא את עצמו בתוך אחת החלות. השכן החרד קונה את כל החלות שבדוכן, אך אינו יודע שהאופה אשר מוקיר את יוסף על מעשיו הטובים, שמר לו חלה אחת אחרונה לשבת. בעוד השכן נותר חסר כל, יוסף מוצא בתוך החלה עושר גדול. אך גם בעושר הזה יוסף נוהג בדרך הלב, ולא משאיר את שכנו מקופח.הצגת יחיד לגילאי 8-4. מתי? 20.10.2016 17:30.
לפרטים נוספים אודות שבת הזהב…

kids_show_pics_2
צוציקים. תיאטרון אורנה פורת

צוציקים – שתי השחקניות מעבירות את הפעוטות מסע חווייתי עשיר בדמיון המשלב תנועה, מוסיקה, צבעים, אביזרים, בובות והקרנות וידאו. האלמנטים התיאטרליים מותאמים ולקוחים מעולמם של הפעוטות ומעניקים להם בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון. לגילאי 2.5-1. מתי?20.10.2016 11:00, 17:00.
לפרטים נוספים אודות צוציקים…

פסטיבל החיות. צילום: תיאטרון אורנה פורת.
פסטיבל החיות. צילום: תיאטרון אורנה פורת.

פסטיבל החיות – תחרות כשרונות הגיעה לעיר והפרס המובטח למנצח – הפלגה באניית פאר. ארבעה חברים טובים: אריה, דוב, תנין ונחש מחליטים לגשת לתחרות. ציפור קטנה משתוקקת להצטרף אליהם, אבל הם לא מסכימים לצרף אותה ולועגים לה. הם צוחקים עליה שהיא קטנה מדי ופונים לחדר החזרות כדי להתאמן לקראת התחרות, אך עד מהרה הם מבינים שחסר להם בלהקה דבר חיוני ביותר – זמר! האם זאת תהיה ההזדמנות הגדולה של הציפור? לגילאי 4-7. מתי? 20.10.2016 17:30. למידע נוסף על פסטיבל החיות…

 

ההשתתפות בפעילויות במתחם המוזיאון היא חופשית.

כרטיסים ברכישה מוקדמת בטלפון  03-5111444 שלוחה:9 או באתר התיאטרון…

להזמנת כרטיסים צלצלו: 03-5111444 (שלוחה 9)

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



03-5111444 שלוחה 9 כל המשפחה בתשלום

מחירים

מזומן ואשראי 40 – 90 ש"ח

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה