חגיגת סוכות בעיירה: פעילויות לילדים, סיורים וסדנאות בחול המועד סוכות בירוחם

סוכות בעיירה תצפית אל מכתש ירוחם- צילום דניאל זמלר
סוכות בעיירה תצפית אל מכתש ירוחם- צילום דניאל זמלר

אז מה יש לעשות בירוחם בסוכות? אירועי סוכות בעיירה – טיולים באזור ארץ המכתשים, סדנאות יצירה מקוריות לילדים ולכל הגילאים, תצפיות כוכבים מרתקות, קטיף פמפסים, סיורי ספארי לילה ועקרבים זוהרים, פעילויות אתגר ומשחקי בריחה, סיורי תרבות מקומית, פעילויות טיבוע ציפורים, תצפיות כוכבים, סדנאות אמנות ובישול ועוד. אלה חלק מהפעילויות שמחכות לכם בסוכות ירוחם.

סוכות בעיירה – פעילויות לכל המשפחה לסוכות בירוחם

אם היו אומרים לכם לפני שנתיים שאתם נוסעים לחופשה בירוחם לא הייתם מאמינים… השילוב של המצב הנוכחי שבו הנסיעות לחו”ל עם הילדים הם אתגר לא קטן בשילוב של יוזמות חדשות שנוצרו בירוחם בשנתיים האחרונות הפכו את העיירה הדרומית שאף אחד כמעט לא הכיר אותה חוץ מתושבי האזור, חיילי הסדיר או המילואים שמשרתים בסביבה ליעד תיירותי עם צימרים, אטרקציות לילדים והמון פעילויות לכל המשפחה בסוכות ולכל אורך השנה, שמצליח למשוך אליו הרבה ישראלים לאחרונה.

מומלץ גם להתארח בבתים של מבשלות ביתיות מכל הסגנונות, הטעמים והעדות ואפשר גם להשאר וללון בעיירה באחד מהצימרים, באכסניית המטיילים או במלון שנפתחו בירוחם. אתם תופתעו אבל לא בטוח שתמצאו מקום… אם לא תספיקו בסוכות – מומלץ להגיע במועד אחר או להגיע לחד יומי ולהשאר ללון באחד מחניוני הלילה והקמפינג שיש באזור.

 

סדנה וסיור קטיף קנים – בסטודיו גלגולים

בין אירועי סוכות בעיירה תוכלו להכיר את הפמפסים – צמח דגן יפהפה שאיתו ניתן לעצב את הבית באווירה טבעית. הקנים המדבריים הם בעצם זר לנצח, שלא נובל, לא זקוק למים ואור ובעיקר מעניק אהבה. במסגרת הסדנה תצאו יחד לסיור קטיף של קנים, נלמד על המינים השונים ואיפה אפשר למצוא ולקטוף גם באזור מגוריכם. נלמד איך לקטוף נכון תוך כדי שמירה על הטבע, שיטות שונות לייבוש נכון וטיפים לשזירה עם עוד צומח מקומי ושמירה על הזר לאורך זמן באופן טבעי. בסיור תינתן אפשרות לרכישת אגרטלים יד שניה מאוסף האגרטלים של הסטודיו במחירים מוזלים מאוד.

איפה? סטודיו גלגולים – מיקום מדויק בוויז ישלח לפני הסיור למשתתפים
מתי? 23/9 החל מהשעה 10:30-11:30
מחיר: 60 ₪ למשתתף. 120 ש”ח למשפחה
לפרטים נוספים והרשמה: https://my.tickchak.co.il/20502?ref=13BW
מיטל, 052-3262842

סדנאות מיחדוש – ינשופים – עם סטודיו Suit-Case

קרן ודניאל, בני זוג, מעצבת פנים ואדריכל עם אהבה רבה למיחזור ועבודת יד, מזמינים אתכם להצטרף אליהם לסדנא חווייתית לכל המשפחה ליצירת ינשוף ממוחזר. במהלך הסדנה תקבלו ערכה וממנה תוכלו ליצור ינשוף מלא אופי ומצב רוח.
כל משתתף יקבל ערכה ובה החלקים השונים מהם יוכל לבנות את הינשוף שלו. נעשה שימוש בעץ ממוחזר ובכלים מגוונים. נדמיין, נחבר וניצור.

איפה? סטודיו suit-case, ירוחם
מתי? 22/9 בין השעות 11:00-13:00
מחיר: 45 ₪ למשתתף
לפרטים נוספים והרשמה: קרן, 054-7001181

 ויטמין שיא ירוחם, אטרקציות לילדים בירוחם, אגם ירוחם
משחקי בריחה ואתגרים לכל המשפחה באגם ירוחם. צילום ויטמין שיא

פארק בריחה במדבר, רכיבה על אופניים, קרטינג וסאגווי עם ויטמין שיא

בפארק ויטמין שיא הממוקם בפארק אגם ירוחם תוכלו לשכור אופני שטח או אופניים משפחתיים, סאגווי או קרטינג, פדאלים לרכיבה עצמאית בשבילים ובטיילת שמסביב לאגם ירוחם. במהלך הרכיבה תיהנו מנוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, נוף ייחודי של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף בעונה זו של השנה.

תוכלו ליהנות ממשחק משפחתי מאתגר המזמין אתכם להצליח לפענח את הנוסחה הסודית ולהציל את אגם ירוחם – “בלב הדרום שוכן נווה מדבר ייחודי מקום מושלם לטיול בטבע. אך לאחרונה בעיה מסתורית מאיימת על קיומו של האגם המדברי, שרק החדים ביותר יוכלו לפענח את סודותיו של האגם ולהציל אותו.

איפה? פארק ויטמין שיא בכניסה לפארק אגם ירוחם.
מתי? במהלך ימי חול המועד בין השעות 08:30-18:00. ביום שישי בין השעות 08:30-13:30
מחיר: 45-150 ₪, פארק הבריחה: 240 ₪ למשפחה.
לפרטים נוספים והרשמה: 053-9379558

שישי בזואק – סדנא לעיצוב אריחים מרוקאים

סוכות בזואק – חגיגת אומנות מרוקאית בלב המדבר. בזואק מחכים לכם במהלך חול המועד סוכות עם מגוון סדנאות לעיצוב אריחים מרוקאים לכל המשפחה. במהלך הסדנא יעצב כל משתתף אריח מרוקאי אישי בטכניקה הייחודית של זואק. היצירה מהנה ומספקת, אינה מצריכה ניסיון ומתאימה לכל הגילאים (מגיל 5 ועד לסבא/תא)
ומה חוץ מסדנאות?! בסטודיו היפה של זואק קיימת חנות גלריה למוצרי אומנות ולייף סטייל בסגנון מרוקאי, מגוון ערכות אומנות מרוקאית ליצירה עצמאית בטבע, בצימר או במלון. וכמובן כמובן, יחכה לכם פה גם תה מרוקאי מתוק וטעים.

איפה? סטודיו זואק, ירוחם.
מתי? במהלך אירועי סוכות בעיירה בחול המועד סוכות הסטודיו יהיה פתוח בשעות 9:00-15:00. משך הסדנא כשעה וחצי. ביום שישי ובערב חג בין השעות 9:00-12:30.
מחיר: 120 ש”ח למשתתף, 95 ש”ח לילד מתחת לגיל 10.
לפרטים נוספים והרשמה: מיטל- 055-5694546

 

מלכודות אור – דוכיפת מרכז צפרות ואקולוגיה בירוחם

במלכודת נמרים, לוכדים נמרים, במלכודת עכברים לוכדים עכברים, אבל במלכודת אור – לא לוכדים אור. באמצעות מלכודות האור אנו מושכים אלינו מגוון חרקים ופרוקי רגליים אחרים, חלקם מוכרים ורובם חדשים ומסקרנים. ניפגש על המחצלת, עם תה ועוגיות, לצד הסדין המואר ונכיר מקרוב את כל אלו שבדרך-כלל נסתרים מהעין.

איפה? בכניסה לפארק אגם ירוחם.
מתי? 23/9 בין השעות 20:00-22:00.
מחיר: עלות למשתתף (מגיל 3 ומעלה) – 50 ש”ח
לפרטים נוספים והרשמה: יורם צביק 054-4761761

 

תצפית כוכבים בירוחם צילום מצפה שירת הכוכבים
תצפית כוכבים בירוחם צילום: מצפה שירת הכוכבים

 

לילות כוכבים במכתש ירוחם

בין אירועי סוכות בעיירה תוכלו לצאת עם מדריכי שירת הכוכבים שייקחו אתכם לסיור שמימי עם הסיפור הגדול והמרתק של השמיים, מהתפתחות האסטרונומיה ועד התגליות הגדולות בני זמננו. בעזרת קרני לייזר שכמעט נוגעים בכוכבים נכיר את שמי הלילה והכוכבים המנצנצים, עם הסברים וסיפורים מרתקים למבוגרים ולילדים. נציג בפני המשתתפים את קבוצת הכוכבים המייצגת את המזל שלהם בשמיים ונבין מהו בכלל גלגל המזלות. נבחין בקבוצות כוכבים בולטות ונגלה כיצד לאתר בקלות את כוכב הצפון. תוך כדי ההדרכה המדריכים שלנו יעברו ויגישו תה צמחים חם. ואין כמו לשתות משהו חם בליל מדבר.

בחלקה השני של התצפית נעבור לטלסקופים. לרשות המשתתפים יעמדו טלסקופים גדולים מאוד דרכם נצפה במכתשי הירח וכוכבי הלכת, נכיר גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות – מה שהשמיים יספקו לנו בליל התצפית.

איפה? מכתש ירוחם. מיקום מדויק יועבר לנרשמים, ההגעה עצמית עם רכב פרטי
מתי? בכל ערב בימי חול המועד יתקיימו 2 פעילויות: 19:30-21:00, 21:15-22:45. מוצ”ש-חג – 21:00-23:00. לא יתקיימו תצפיות ביום שישי.
מחיר: 80 ₪ לכרטיס. תשלום מגיל 3 ומעלה. תתקיים גם הדרכה מיוחדת לילדים עד גיל 10.
לפרטים נוספים והרשמה: דרך אתר האינטרנט של שירת הכוכבים – https://www.shiratkochavim.co.il/tickets

 

סיור צפרות לקראת שקיעה

מחפשים פעילות ממש מיוחדת? סיור צפרות לעת שקיעה בפארק אגם ירוחם. המדריך יחלק לכל משתתף משקפת ויחד נצא לגלות את עולמם הקסום של הציפורים. אל תפספסו הזדמנות להסתכל על הציפורים מקרוב, להבחין בצבעים המרהיבים, לבחון את המבנה המיוחד של הציפור ולשמוע סיפורים מרתקים על עולמם.
מתאים לגילאי 3 ומעלה, מומלץ להגיע בנעליים סגורות.

איפה? פארק אגם ירוחם
מתי? 22/9, 24/9 מהשעה 18:00-19:00
מחיר: 20 ₪ למשתתף. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי בעלות של 60 ש”ח.
לפרטים נוספים והרשמה: https://yeruhambirds.wixsite.com/yeruhambirds
טלפון – 051-2367497

 

סיורי עקרבים צילום יורם צבי
ספארי לילה עם סיורי עקרבים במדבר באזור ירוחם. צילום יורם צביק

ספארי לילה – חוויה משפחתית באולטרא סגול

כשהערב יורד מתחיל עולם נסתר של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. מסתבר שבאזור קיים המגוון הגדול ביותר בישראל של עקרבים. בסיור המודרך לספארי לילה יפגיש אותנו עם יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשיכה. יורם צביק, חוקר עקרבים, יספר לנו על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויגלה לנו צדדים פחות אפלים ממה שאנו מכירים.

בסיור נכיר את העקרבים ממש מקרוב, נלמד על האקולוגיה שלהם וההתנהגויות המיוחדות שלהם, על הארסיות שלהם והחשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים בתופעות שונות – באמצע ארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ועוד. פרט לעקרבים אנו פוגשים יצורי לילה נוספים – באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. בנוסף, יעניק צביק, חוקר העקרבים, במהלך החגים הרצאות מרתקות על המחקרים העדכניים בארץ ובעולם על חקר העקרבים.

איפה? בכניסה לפארק אגם ירוחם
מתי? 22-23/9 בין השעות 19:45-21:00
מחיר: עלות למשתתף (מגיל 3 ומעלה) – 50 ₪
לפרטים נוספים והרשמה: https://tickchak.co.il/19967, יורם צביק, 054-4761761.

פעילות לילדים בסוכות בחולות הצבעוניים עם רעואל קסל
פעילות לילדים בסוכות בחולות הצבעוניים עם רעואל קסל צילום: מדרשת ביחד

סיור עששיות בפארק אגם ירוחם

סיור עששיות בפארק אגם ירוחם. המדריך יחלק לכל משתתף עששית ויחד נצא לגלות את עולמו הקסום של המדבר בלילה. הזדמנות ללמוד על עולם החי הלילי, לשמוע הסברים מרתקים על החיים במדבר וכיצד בעלי החיים והאדם הסתגלו לתנאים המדבריים.
מתאים לגילאי 3-4 ומעלה, מומלץ להגיע בנעליים סגורות

איפה? פארק אגם ירוחם
מתי? 23/9 משעה 19:30-20:30
מחיר: 20 ₪ למשתתף. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי בעלות של 60 ש”ח.
לפרטים נוספים והרשמה: https://yeruhambirds.wixsite.com/yeruhambirds
טלפון – 051-2367497

 

טיבוע ציפורים באגם ירוחם

הציפורים הנודדות במהלך המסע שלהן חונות למספר שעות או ימים למנוחה. חלקן אפילו נשארות לעונה שלמה. במהלך פעילות טיבוע, אנו לוכדים את הציפורים למספר דקות, בודקים את מדדי הגוף שלהן ומסמנים את הציפור באמצעות טבעת ייחודית ומשחררים אותה לחופשי.
ביקור בתחנת המחקר, ללמוד על הציפורים, לראות איך מטבעים אותן ואפילו לסייע בשחרורן והשבתם לטבע.
מתאים החל מגיל 4 ומעלה.

איפה? פארק אגם ירוחם
מתי? 22-23/9 משעה 07:30–09:30
מחיר: 25 ₪ למשתתף. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי בעלות של 70 ש”ח.
לפרטים נוספים והרשמה: https://yeruhambirds.wixsite.com/yeruhambirds
טלפון – 051-2367497

סיור ירוחם בין מכתש לאגם – עתיד במידבר

בואו להכיר את העיר, את סיפורה ואת הנופים הקסומים בסביבת ירוחם בסיור בין מכתש
לאגם עם המדריכים המיומנים של עתיד במידבר. הסיור הינו רכוב ויתקיים במכוניות פרטיות ובו
תגיעו לבאר הגר, אגם ירוחם, סכר ירוחם עם הסברים, היסטוריה וציונות. לאחר מכן יתקיים סיור
בעיר ולסיום נקנח בתצפית על מכתש ירוחם מהר אבנון. הסיור בן שעתיים עד שלוש וישלב
את סיפורם האישי והחיבור שלהם לעיר. במידה ויהיו הרבה ילדים בסיור – גם נבנה ונפריח עפיפונים.

איפה? בית עתיד במידבר נחל צין 2
מתי? 22-23/9 בין השעות 14:00-17:00
מחיר:30 ₪ למשתתף. על כל 7 משתתפים, 1 בחינם
לפרטים נוספים והרשמה: שי, 050-5914174

טיולים עם אבי בן זקן בירוחם, סוכות בירוחם, סוכות בדרום
מטיילים בירוחם עם אבילינה. צילום: אבי בן זקן

אבילנה: סיור בעיירה ובסביבה הקרובה לירוחם

סיור סוכות בעיירה בירוחם וסיורים בסביבה הקרובה עם אבי בן זקן, בן ירוחם, מורה דרך בן המקום. ניפגש בפארק אגם ירוחם ונטייל לאורך הגדה הצפונית. בעמדת תצפית נגלה איך “נולד” האגם בתחילת שנות ה-50 ונשמע על גלגוליו, מאז ועד היום. בעיירה, נטייל, מהנקודה בה נולדה ירוחם ונמשיך ברחובות נבחרים בשכונות הוותיקות ונעצור מדי פעם בפינות ישיבה מוצלות.

אבי יספר לכם את סיפורה של העיירה בתיבול סיפורי העליות השונות, מ-1951 ועד היום. נדבר על ההווה ועל העתיד ונפגוש לשיחה אחד מוותיקי ירוחם. הסיור ימשיך למכתש ירוחם, שם בנקודת התצפית תשמעו איך נוצרה התופעה הייחודית של מכתשי הנגב. ניתן לשלב בסיורים עצירות באתר הגזעים המאובנים, באתר החולות הצבעוניים, מסלולי הליכה במכתש ובמצלעות המזרחיות, ביקור בקניון עין ירקעם, בגבי ימין ותצפית מרהיבה על המכתש הקטן.

הסיור מתאים לילדים החל מגיל 4 ולמבוגרים.
איפה? מיקום הסיור בהתאם לקטע שייבחר על ידי המשתתפים – פסל הזהות/פארק אגם ירוחם/מכתש ירוחם.
מתי? בימי חול המועד, בין השעות 06:00-17:00 (סיור אורך לפחות שעתיים)
מחיר לקבוצה/משפחה – 330 ₪ לשעה (או חלק ממנה שהוא מעל 15 דק’)
לפרטים נוספים והרשמה: אבי – 050-8571976

 

במה ליצירה

בסדנה במה ליצירה בונים כלי נגינה, מקשטים אותם ולומדים לנגן. בסדנה תקבלו ערכות פשוטות להרכבה ותקשטו אותם כרצונכם. כך תצרו כלי ייחודי ויש מקום ליצירתיות לכולם ללא קשר לידע או ניסיון. בהמשך יוצרים תזמורת, כאשר כולם משתתפים יחד בנגינה ומובן שהנגינה על הכלים מלווה בהתלהבות רבה. קיים מגוון כלים לגילאים שונים. הסדנה מתאימה החל מגיל 3 וגם לנוער ומבוגרים.

איפה? נחל חתירה 16, ירוחם.
מתי? 22/9/21 בין השעות 10:00 עד 18:00
מחיר: 45 דקות (לילדים) 190 ש”ח עד 5 משתתפים, 240 ש”ח עד 10.
שעה וחצי (נוער ומבוגרים) 420 ש”ח עד 5 משתתפים, 570 עד 10.
לפרטים נוספים והרשמה: http://pianokara.wpcomstaging.com//workshopyerucham
קרה – 0523903306

סדנת טעימות בירה גלֶנץ

להכיר את עולמה המרתק של הבירה המקומית של ירוחם על כוס בירה גלֶנץ באירועי סוכות בעיירה. איך מכינים בירה, מי היו הראשונים שהפיקו בירה באופן מסחרי; כיצד משפיע צמח הכשות על הטעם; ואיך יכולים לדעת כמה אלכוהול יהיה בבירה? מה ההבדל בין בירת לאגר לבירת אייל; איך מאפיינים בירות בלגיות ומה הם חוקי הבירה הגרמניים? טוב רגע רגע, אחד אחד. שנתחיל?
בסדנה נשב סביב שולחן בסלון המרווח שלנו ונכיר ארבעה סוגים של בירה גלֶנץ קרה וטעימה תוך כדי הסבר על הסוגים השונים, מאפייני הבירה, ומן הסתם נגלוש קצת לסיפורי ירוחם הקסומים. משך הסדנה כ- 45 דק’.
יש להירשם מראש.

איפה? נחל צין 68, ירוחם.
מתי? חול המועד סוכות 22-24/9/2021, בין השעות 11:00 – 15:00.
מחיר: 50 ₪ לאדם
לפרטים נוספים והרשמה: יעל-052-6705523

מוסיטציה – מוסיקה מחוץ לתיבה וטבע

נורית סומר, מנחת סדנאות מדיטציה וקרה אהרן, פסנתרנית ויוצרת, מזמינות לחוויה ייחודית של חיבור לעולם הפנימי. המסע כולל מדיטציה, תנועה, קלפי השראה ורפלקציה ומלווה במוסיקה רגועה למי שרוצה להרגע מהשניים האחרונות, להשתחרר, ולמצוא את המקום השקט שבו ולהעצים את כוחות הנפש שלו. סדנה המיועדת למבוגרים.
איפה? מתחם SHE WORK ירוחם
מתי? 22/9/21 בין השעות 19:00 עד 21:30
מחיר: 140 ש”ח
לפרטים נוספים והרשמה: http://pianokara.wpcomstaging.com/musitation
קרה – 052-3903306

פספסתם? הסדנאות, הטיולים והאטרקציות פעילות כל השנה בעיקר בימי חול, בחופשות ובימי חול המועד של פסח או סוכות – מומלץ לתאם מראש.

סוכות בעיירה – סוכות 2021 תשפב

חול המועד סוכות, 22-24 בספטמבר 2021
לפרטים נוספים הפעילויות לסוכות בירוחם, אטרקציות לילדים, סיורים, צימרים ומקומות לינה

עמותת תיירות ירוחם: www.visit-yerucham.com או בטלפון: 053-6215376

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-6215376 כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

מזומן ואשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה