טיול בחג סוכות: מרתון צפרות לכל המשפחה ברחבי הארץ

סיורי צפרות לכל המשפחה
מרתון צפרות, פעילויות וסדנאות בנושא לכל המשפחה | צילום: ירון צ'רקה מכנפי קק"ל
מוזמנים לצפרתון: מרתון הצפרות של קק"ל

אתם מוזמנים למרתון צפרות של קק”ל היוצא לדרך בחול המועד סוכות. כבכל שנה מקיימת קרן קיימת לישראל תחת כנפי קק”ל את אירועי הצפרתון. הלוא הוא מרתון הצפרות, בשיא עונת נדידת הציפורים. במטרה לחבר את הקהל הרחב אל אחד מאוצרות הטבע של מדינת ישראל: הציפורים.

מחפשים עוד טיולים לחול המועד וחג סוכות? מוזמנים להזמין בריכוז הטיולים לסוכות שהכנו לכם באתרנו…

ישראל התברכה במגוון אדיר של מיני בעלי כנף המאכלסים את הנופים המגוונים שלה, והחולפים דרכה בכמויות עצומות פעמיים בשנה: בדרכם לאפריקה בסתיו, ובחזרה לאתרי הקינון במזרח-אירופה ומערב-אסיה באביב.
בין הציפורים שמגיעות לבקר אותנו בסתיו וישתתפו באירועי הצפרתון אפשר למצוא: עגורים אפורים, שקנאים, שלדגים גמדיים, עיטי חורש, חסידות לבנות, חסידות שחורות, בזי ערב, שרקרקים גמדיים, פרנקולינים שחורים, דאות שחורות כתף, שלדגים לבני-חזה, ועוד מינים רבים של עופות מרהיבים ביופיים.

קרן קימת לישראל מחויבת לפיתוח בר-קיימא ולחיבור הציבור הישראלי לערכים של חיבור לטבע ואהבת הארץ. כדי לחזק ערכים אלה מפעילה קרן קימת את כנפי קק”ל, רשת הצפרות הארצית של קק”ל. במסגרת זו מפעילה קק”ל אתרי צפרות בפריסה ארצית מאגמון החולה עד אילת, וממשיכה לפתח אתרי צפרות חדשים. בשיתוף עם חטיבת חינוך וקהילה בקק”ל מפעילה כנפי קק”ל חוגי צפרות בהם נוטלים חלק מאות ילדים לאורך כל השנה.

 

מרתון צפרות
יהיו הדרכות ומופעים, מוזמנים לצפות בציפורים וללמוד על הטבע | צילום: אור אלכסנברג

 

אירועי הצפרתון לכל המשפחה ברחבי הארץ

בכל יום באתר צפרות מרכזי אחד, בין השעות: 9:00-14:00.

ביום שלישי, 15.10, בפארק ירוחם.
ביום רביעי, 16.10, באגמון החולה.
ביום חמישי, 17.10, באגמון חפר.

בכל אחד מהאתרים יתקיימו מוקדי פעילות רבים למשפחות: סיורי צפרות, הדרכות טיבוע, מְסַפֵּר צִיפּוּרִים, מופע מעוף של בועות סבון, סדנאות יצירת ציפורים, תיפוף על כלים ממוחזרים ועוד.

הכניסה חופשית.

 

מרתון צפרות ארצי בחג סוכות

מרתון לצוותים של צפרים המתקיים במשך 24 שעות בכל רחבי ישראל. במהלכן ינסו הצוותים לאתר, לזהות ולדגום כמה שיותר מינים של ציפורים. מדובר באתגר ייחודי המחייב הכירות עמוקה ומקיפה עם שלל בתי הגידול של הציפורים בישראל, ועם מגוון מיני הציפורים אותם ניתן לראות בכל מקום.
מגבלת הזמן מחייבת את הצוותים לבחור אסטרטגיה לניצול אופטימלי של הזמן המוגבל העומד לרשותם, ולחשב באופן מדויק את מועדי ההגעה המתאימים לכל בית גידול ולמיני הציפורים אותם הם מצפים לראות. הצפרים מדווחים בזמן אמת על תצפיותיהם, באמצעות אפליקציה מיוחדת הדוגמת גם את המיקום של כל ציפור שנצפתה.

נתוני התצפית נשמרים במאגר המידע הלאומי לציפורי ישראל ע”ש יהורז כשר.
כל אחד מחברי הצוות הזוכה בתחרות יזכה במשקפת יוקרתית.

ההשתתפות בחינם מותנת בהרשמה מראש: לחצו כאן להרשמה באתר…

 

מרתון צלמי ציפורים

בשנים האחרונות, צילום ציפורים מהווה את אחד התחומים המרתקים והמאתגרים ביותר בעולם הצילום.
בשנים האחרונות  הולכים ומתרבים הקהלים של אנשים שהתאהבו בעולם הציפורים ומשלבים את אהבתם עם הצילום. צילום ציפורים הוא ללא ספק את אחד מהתחומים המאתגרים ביותר לצילום. הציפורים המרהיבות ביופיין הן חמקמקות, מסתתרות ונעות במהירות גדולה, וככל שהאתגר לצלם אותן גדול, כך גדל גם הסיפוק בהפקת תמונה מנצחת של ציפור.

בתחרות צילום הציפורים של צפרתון קק”ל נדרשים הצלמים להפיק תמונה מנצחת של ציפור בתוך מסגרת זמן של 48 שעות מוגדרות מראש. התחרות נערכת בשיתוף אגודת צלמי הטבע בישראל, והתמונות הטובות ביותר יוצגו בתערוכה שתוצג במסגרת אירועי הפתיחה של מרכז המבקרים החדש באגמון החולה, שיפתח בחודש נובמבר הקרוב. תמונות אלה ישתתפו בתחרות אינטרנטית בה תבחר התמונה האהובה ביותר על הקהל הרחב.

הצלם או הצלמת שינצחו בתחרות יזכו בפרס יקר ערך.

ההשתתפות בחינם מותנת בהרשמה מראש: לחצו כאן להרשמה באתר…

 

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



0-3, בני נוער, כל המשפחה חינם - בתיאום מראש בלבד

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות, ללא תשלום 50 ₪ 40 ₪

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה