טיול עם הילדים בשבת באתרי רשות הטבע והגנים

בית גוברין. צילום: מנו גרינשפן
בית גוברין. צילום: מנו גרינשפן

טיול עם הילדים בשבת באתרי רשות הטבע והגנים: רואים טבע בין המערות, סדנת צילום בנחל פרת, סיור זריחה למצדה, צעדת פארק השרון וקרקס על המים בבשור

 

טבע בין המערות

לכבוד שבוע שמירת הטבע אתם מוזמנים ליום של טבע בגן לאומי בית גוברין. הגן הלאומי מוכר בעיקר בזכות מגוון המערות העשיר שבו, ולא רבים יודעים שיש בו גם עושר מינים גדול במיוחד הודות למקומו – בין מישור להר ובין שטחים פתוחים לשטחי חקלאות וליישובי אדם. כאן, בין שטחי צומח נמוך (בתה) לגבעות ולעצי החורש נפגשים מיני החוף ומיני ההר ויוצרים יחד חגיגה של חי וצומח. בואו להצטרף אלינו למסלול טיול מיוחד, ובו נציג רק מעט מהמגוון העשיר של יונקים, זוחלים, מיני צומח, עטלפים וחרקים. כל זה בתחנות הדרכה, מידע והמחשה ובעזרת משחקים ושחקנים להעצמת החוויה. תוכלו לחקור, לגלות וגם ללמוד איך שומרים על המגוון, והאם בשנת 2019 תיבת נוח הייתה יכולה לעזור? מומלץ להביא מגדיר צמחים ומשקפת.

איפה: גן לאומי בית גוברין
מתי: שבת 2.3, בשעות 11:00- 15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויים.

 

הרצאה וסדנת צילום – אייל ברטוב
לכבוד יום החי בבר נצא למסע מרתק בעין העדשה אל מקומות נידחים ואל תופעות טבע ייחודיות בארץ ובעולם. חגיגה של מראות וחוויות עם אייל ברטוב – צלם טבע ובמאי, מפיק ועורך סרטי טבע ומדריך מסעות צילום, מהוותיקים בארץ. ההרצאה משעה 11:00 עד 12:30 באולם בעין פרת והיא פתוחה לכל אוהבי הטבע. מיד לאחר ההרצאה, משעה 12:30 עד 14:00, נזמין את הצלמים החובבים והמקצועיים שבכם לסדנת צילום בשמורה ובה נלמד עקרונות מעשיים לצילום שטח: קומפוזיציה, התקרבות נכונה לבעלי חיים, מאפייני אור ומהירות, בידוד נושא ברקע, ועוד.

איפה: שמורת נחל פרת
מתי: שבת 2.3, בשעות 14:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: מקום מוצל לפיקניק ובריכות מים לשכשוך.

חוברת פקחים צעירים לכל המשפחה: מטיילים בשמורה עם חוברת ההפעלות והמשימות והופכים לפקחים צעירים השומרים על ערכי הטבע והמורשת. להורדת החוברת  לחצו כאן…

טיול עם התנ"ך, עין פרת, טיולים עם ילדים
עין פרת. צילום: איגור קובלב

 

סיור זריחה למצדה

לפני זריחת החמה נטפס בשביל הסוללה אל מבצר מצדה ונגיע לראש ההר שהתגלה מחדש אחרי אלפיים שנה, עם קום המדינה. אחרי הזריחה נסייר על ההר בין מבני הפאר של המלך הורדוס הגדול למשכנות המורדים, ובין בורות המים לבית הכנסת העתיק. בדרך נשמע את סיפורם הטרגי של הקנאים ועל סופו של המרד ברומאים.  
נקודת מפגש: במרכז השירות. למקדימים יוגש תה חם.

בשעה 9:00 יצא עוד סיור לאוהבי השכמה מאוחרת.

איפה: גן לאומי מצדה
מתי: שבת 2.3, 6.4, שני עד שישי 22-26.4, בשעה 5:00 
ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר.

הפעילויות מיועדות רק ללנים בחניון הלילה.

גן לאומי מצדה. צילום: מנו גרינשפן

צעדת פארק השרון
רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע מזמינות אתכם לטיול משפחתי עצמאי בפנינה ירוקה בחיק הטבע, קרוב לעיר חדרה. במסלול הטיול יוצבו תחנות הדרכה ותוכלו ליהנות מפעילויות שיספרו על החי והצומח במקום, על בריכת החורף המיוחדת ועל החיים בחולות. תוכלו גם לשמוע מה הם האיומים על השטח וכיצד ניתן למנוע אותם. הצטרפו אלינו לחוויה אביבית נעימה.
המסלולים אינם מותאמים לעגלות. אסור להביא בעלי חיים.

איפה: פארק השרון 
מתי: 
שבת 2.3, בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום.

 

קרקס ושוק כפרי על המים בפארק הבשור

בימי פסטיבל דרום אדום יבוא לפארק קרקס כפרי עם מופע מלהיב ובו להטוטנות, אקרובטיקה אווירית עוצרת נשימה, ליצנות מודרנית בשיתוף הקהל, ולסיום מופע אש מרהיב עין. בשולי הקרקס יהיו גם סדנאות למיומנויות קרקס לכל המשפחה: ג’אגלינג, קביים, הליכה על חבל, ועוד. מופעי הקרקס יתקיימו בשעות 12:00, 15:00.

בפסטיבל יתקיים גם שוק ססגוני ליד מעיינות הבשור הנובעים בלב הפארק, השוק מציע מכל טוב.
מעניין אתכם מה עוד יש בפארק? רוצים לראות עוד? ניפגש עם מדריכי רשות הטבע והגנים לסיור מודרך אל מוקדי העניין ברחבי הפארק: המעיין, גבעת המצפור, בית המושל המצרי, תצפית על נחל הבשור וגשר הרכבת, בשעות 11:00, 13:00 ו 14:00

איפה: גן לאומי פארק הבשור (אשכול)
מתי: שבת 2.3, בשעות 11:00– 15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

קיום הפעילויות מותנה במזג האוויר. ניתן להתעדכן בזמן אמת דרך מוקד רשות הטבע והגנים 3639* ובאתר www.parks.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה