יום הנשר 2019: טיול עם הילדים לכרמל

טיול לשבת עם הילדים, שחרור נשרים לטבע
שחרור נשרים לטבע. צילום: דוד ריזק, רשות הטבע והגנים

קבלו רעיון לטיול עם הילדים בכרמל לכבוד יום הנשר 2019 – סיור בחי בר של הכרמל והכרות עם פרוייקט ההצלה החשוב של חיות הבר בישראל שחרור של עשרות נשרים לטבע ואל תשכחו בגדי ים כדי לרדת אחר כך להתרענן באחד החופים היפים בארץ…

 

יום הנשר 2019 – מה בתכנית?

מתי בפעם האחרונה צפיתם מקרוב בשחרור של נשר לטבע? בשבת הקרובה מציינים בעולם את יום הנשר הבינלאומי ורשות הטבע והגנים מקיימת אירוע שחרור נשר – פעילות שמספרת את סיפור השבת הנשרים לטבע בישראל המתקיימת בחי בר כרמל.

הפעילות מתחילה ב-10:00 בבוקר ומסתיימת ב-15:00, במסגרתה יש מספר תחנות המספרות סיפור אחר הקשור לחיי נשר.

בתחנה אחת מספרים על הנוצות והתעופה, תחנה נוספת על אופן הגידול של גוזלי הנשר, באחת התחנות מספרים על האופן שבו שומרים על הנשרים בשמיים, סימונם לצורך איתור (GPS) ושמירה עליהם בטבע לאחר שחרור ובסיום הפעילות מתכנסים ליד כלוב הנשרים לשחרור של נשרים שגדלו או שוקמו בחי בר.

זהו שיאו המרגש של יום שכולו חוויות והנאות מהיכרות מקרוב עם הנשר המקראי – אחד מדורסי היום המרשימים בעולמנו שנמצאים בסכנת הכחדה ממשית וכאן יספרו לילדים בפעילות איך בשמורת טבע חי-בר כרמל מלווים כל נשר מהביצה עד בגרות, מכירים כל פרט ושומרים עליו.

אתם מוזמנים לפגוש את הנשרים בנופים הירוקים של שוויצרייה הקטנה  והכרמל  הירוק מול הים הכחול, לשמוע על מאמצי שימור אוכלוסיית הנשרים בארץ ובעולם, להשתתף בסדנאות יצירה לכל המשפחה ולהכיר גם את הדיירים האחרים בשמורת הכרמל.

החי בר כרמל של רשות הטבע והגנים משמש כבסיס להקמת גרעין רבייה של נשרים שקיים עשרות שנים. גרעין רבייה זה אומר שלוקחים את הגוזלים מגיל היותם ביצה ומגדלים אותם בהאכלת יד, ו/או בגידול הורי, ובאופן הזה סיכויי ההצלחה של הנשרים הצעירים גדל משמעותית.

מהגרעין רבייה הזה שוחררו נשרים לכל אזור בארץ, וממצב שבו לא היו נשרים בכרמל, יש היום 20 זוגות נשרים באזור צפון הארץ וברמת הגולן . סיפור השבת הנשרים מתקיים באמצעות פעילות המועברת ע”י מדריכים מקצועיים שבמרכז הדרכה חי בר כרמל.

אל תשכחו לקחת בגדי ים ולהביא ציוד לחוף – אחרי שהנשרים המריאו תוכלו לסגור את היום מול הגלים במפרץ הצדפים היפייפה של חוף הבונים הסמוך..

 

יום הנשר 2019
היכן:
 שמורת טבע חי-בר כרמל
מתי:
 שבת 7.9, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

עוד טיולים לשבת ופעילויות שיתקיימו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים:

 

חדר בריחה out משחק בריחה in 

מדי שבת בחודש ספטמבר אתם מוזמנים לפעילות מיוחדת בגן לאומי תל אשקלון, ובה תגלו את סודות העיר העתיקה במשחק חידות ומשימות מאתגרות מעולמות התוכן של חדרי הבריחה: תצטרכו לפתור בעיות, לפתוח מנעולים ותיבות, למשוך חבלים, למצוא הבדלים ולמשש חפצים… וזו רק טעימה.

בערכת המשחק יש מפה, חידות ומפתחות ותצטרכו למצוא את התיבות ואת התשובות. המשחק בהדרכת מדריכי רשות הטבע והגנים והם יסייעו לכם ויעשירו את הידע ואת החוויה שלכם. משך המשחק כשעה וחצי.
את ערכת המשחק ניתן לקנות במחיר סמלי (15 ₪) במרכז השירות למטייל שבמרכז הגן. הערכה מותאמת לקבוצה של כ-5 משתתפים.
היכן:
 גן לאומי תל אשקלון
מתי: 
ימי שבת בספטמבר, בשעות 15:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

 


צילום: הראל בן שחר, רשות הטבע והגנים

מחפשים את המטמון האבוד של ממשית

בואו לחפש את “מטמון ממשית” המסתורי ב”מרחב בריחה” לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות.
מתאים גם לקבוצות וליחידים.
היכן:
 גן לאומי ממשית
מתי:
 ימי שבת, בשעות 15:00-10:00
הכניסה בתשלום.
מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪
הנחות ללנים בחניון הלילה, למנויי מטמון ולקבוצות של 31 איש ויותר.

 

החגים מתקרבים? קבלו רעיון לחופשה וחוויה משפחתית מגבשת:

קמפינג במקורות הירקון, אתרי קמפינג במרכז

לינת קמפינג בחניוני הלילה | צילום: רשות הטבע והגנים.

אתרי הקמפינג וחניוני הלילה כבר מתמלאים בהזמנות לקראת חגי תשרי, אז אם אתם רוצים להתעורר מול הים בבונגלוס, באוהל או בקרוואן, לבלות כמה ימים בקמפינג על שפת הנחל או במאהל בדואי באמצע השקט שבמכתש רמון, אל תחכו לרגע האחרון…

להזמנות לחצו כאן…

 

תל חצור. צילום: יובל דקס

 

טיול לצפון בתל חצור ראש כל הממלכות

בואו לשמוע את סיפורה המופלא של העיר העתיקה חצור. נלווה אתכם בינות העתיקות, נספר לכם על הכנענים, על יהושע בן נון, על המלכים שלמה ואחאב ונראה את המבנים המופלאים שבנו מלכי חצור ותושביה, מתקופת הכנענים ועד גלות עשרת השבטים.

הסיורים בהדרכת מתנדבי גן הקהילה – תל חצור.

היכן: גן לאומי תל חצור

מתי: ימי שישי ושבת בשעות 09:00, 13:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

המרכז להצלת צבי ים. צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים

 

איך עושה צב?

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי-ים, בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי-ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, ניתן לשמוע את סיפורם, להבין את הסיבות להיותם בסכנת הכחדה בעולם והמאמצים הנעשים בישראל למנוע זאת, וכיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות. מיועד לגילאי 6 ומעלה.
היכן: 
המרכז הארצי להצלת צבי ים
מתי: שבת 7.9, 12.10, 26.10, שלישי 1.10, שני 14.10, שישי 18.10
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

מחיר: 30 ₪, מנוי 25 ₪.

תוכלו למצוא עוד מסלולי טיול ופעילויות לילדים בטבע באתר רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה