ערב ליל המדענים בפארק קרסו למדע

פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע. צילום: פארק קרסו למדע.

ערב ליל המדענים מצויין בפארק קרסו למדע ואתם מוזמנים לערב שכולו כוח. בואו ליהנות בשלל תערוכות ומתחמי משחק אינטראקטיביים, הדגמות מדע ויצירה, הרצאות והצגה לכל המשפחה.

ביום חמישי, 19.9.2019, יתקיים ליל המדענים ופארק קרסו למדע מזמין אתכם לערב מעשיר, מהנה ומלמד. יתרחשו סדנאות בנושא הכוחות השונים על כדור הארץ, הצגת ילדים שמשווה מוח מול כוח ואפילו חידון לכל המשפחה.

 

פעילויות מדע לילדים
פעילויות מדע לילדים בערב ליל המדענים | צילום: פארק קרסו למדע

 

 

ערב ליל המדענים בסדנאות מדע ויצירה

 

שדה אלקטרומגנטי

כולנו מכירים מגנטים כמו מגנט למקרר או מגנט רגיל וכמובן כולנו מכירים חשמל. בלי חשמל רוב הדברים שאנחנו משתמשים בהם ביום-יום לא יעבדו. אך כמה כבר יודעים שחשמל ומגנטיות נמצאים בקשר הדוק? או יותר נכון להגיד ששדה מגנטי תלוי בשדה החשמלי. בסדנה תתנסו בכוחו של אלקטרומגנט, נראה את ההשפעה של שדה מגנטי על החשמל וגם תראו איך עבדו הטלוויזיות של פעם.

 

שדה הכבידה

כולנו מכירים בעולמינו כוחות שונים: כוחות השרירים, כוחות של רוח ומים, השפעה של השמש ועוד. אך כוחות אלה תלויים בסביבה. בסביבה בה אין מים או אטמוספירה, כוחות רוח והמים לא יעבדו.
בסדנה זאת נדבר על אחד מתוך 4 הכוחות שנכונים בכל נקודה ביקום שלנו – כוחות של שדה הכבידה. נדבר על הסיבה מדוע הכוח הזה קיים ומה הוא מכתיב לנו, כיצד גילו אותו וכיצד ניתן להתגבר עליו.

 

כוח האוויר

לעתים קרובות קשה לנו להבין איך עובדים הדברים אם אנחנו לא יכולים לראות אותם. אחד הדוגמאות היפות לכך הוא אוויר. אנו חיים בתוך האוויר ולא מרגישים את המשקל שלו, ובטח תוהים האם באמת אין לו משקל או שפשוט אנחנו לא מרגישים אותו. בסדנה זאת נראה דוגמות ונתנסה בעצמינו כדי להבין האם לאוויר יש כוח ומשקל.

 

כוח החיכוך

אחד הכוחות שאנחנו לא חושבים עליו אבל הוא נמצא מסביבנו הוא כוח החיכוך. החיכוך הוא הכוח שעוצר את המכונית אם לא לוחצים על דוושת הגז, החיכוך הוא כוח שעוצר את הכדור אם לא ממשיכים לכדרר, החיכוך הוא כוח שגורם לדברים להתקלקל אך הוא גם הכוח שעוזר למכונית לא לסטות מהנתיב. בסדנה נכיר את סוגי כוח החיכוך ואיזה כוח עובד ובאיזה מצב.

 

פעילויות נוספות לילדים בערב ליל המדענים

הצגת ילדים

אפרוח רב מוח: הצגה שעוסקת בהתמודדות רב מוח מול בר כוח.

איפה: אודיטוריום | קומה 1-

מתי: בשעה 17:30

 

חידון משפחות

חפש את המטמון ברחבי הפארק: חידון חוויתי ומהנה לכל המשפחה בנושא המצאות וגילויים מדעיים.

 

הרצאה באודיטוריום

ד”ר יורם שוטלנד ירצה בנושא תאים, סרטן ותרופות ביולוגיות. הרצאה במסגרת שת”פ עם המכללה להנדסה ע”ש סמי שמעון.

איפה: אודיטוריום | קומה 1-

מתי: בשעה 18:30

 

 

מוזיאון קרסו למדע מציע שלל פעילויות לחופש הגדול
פעילות אגדות מתעוררות לחיים בפארק קרסו למדע | צילום: ליאור אבולעפיה

 

 

פרטים נוספים

ליל המדענים והמדעניות האירופי הוא אירוע שנתי, מעין פסטיבל מדעי לקהל הרחב המיועד לכל המשפחה. מתקיים במוזיאוני מדע, מוסדות מחקר, אוניברסיטאות ועוד, בערב אחד. בשיתוף משרד המדע הטכנולוגיה והחלל.

איפה: פארק קרסו למדע, באר שבע.

מתי: יום חמישי, 19.9.19, ערב ליל המדענים בין השעות 16:00-20:00

כמה: הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים תוכלו לחייג: 053-7106968

או באתר האינטרנט של פארק קרסו: לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-7106968 5 ומעלה, כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

אין תגובות

השאר תגובה