פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי 2024
 פסטיבל אביב זמן גליל מערבי חוזר בפורמט מותאם לתקופה למשך שלושה ימים של אירועים, סדנאות ומפגשים קולינריים ופעילויות לכל המשפחה בגליל המערבי.

מתי בפעם האחרונה אכלתם ארוחת ערב בתוך מבצר עתיק? טיילתם עם הילדים עם נגן אקורדיון? ישבתם על כוס יין מול השקיעה ואכלתם מעדני שף מחומרי גלם מקומיים שנקטפו ישר מערוגות החווה?  ראיתם נפח ברזל ואמן עור בפעולה? הסתובבתם עם המתבגרים לסדנת צילום בין סמטאות ציוריות? טעמתם אוכל בריא וקיבלתם אנרגיות חיוביות על פסגה של הר? 

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי – מה בתכנית?

בין האירועים בפסטיבל, שהוא חגיגה לחובבי תרבות וקולינריה, יהיו  גם טיולים מומחזים בטבע למשפחות אל מקומות מיוחדים, השתתפות בסדנאות ובילוי בפעילויות ואטרקציות לכל המשפחה, מופעי תיאטרון ומחול, ארוחות שף עשירות וטעימות, טעימות יין ביקבים ועוד פעילויות ואירועים שיתקיימו לאורך ימי הפסטיבל. עסקי התיירות של הגליל המערבי המתמודדים כמו כולנו עם תקופה לא פשוטה, יארחו אתרים גליליים, סדנאות ושיתופי פעולה מיוחדים, שיעשו  לכולם גם טוב על הנשמה.

 

פסטיבל זמן גליל מערבי
פתוח: פסטיבל זמן גליל מערבי

 

פעילויות לכל המשפחה במהלך הפסטיבל

מתוך כל הפעילויות אספנו לכם במיוחד כמה אירועים שמתאימים גם למשפחות, מעבר לאטרקציות, לסדנאות ולפעילויות הקיימות בגליל המערבי. אזור שמזמין לטיול באווירה אחרת של חיבור לפשטות ולאיטיות, הזדמנות לקצת ביחדנס משפחתי שכל כך חשוב, במיוחד בימים אלה:

טיול משפחות עם יאצקו בנחל הנעמן

סוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק מזמין משפחות לסיור חוויתי הכולל יצירה, חידות ומשימות, מפגש עם יאצקו לאורך נחל הנעמן שיספר לילדים איך נחל הופך מלכלוכית לסינדרלה, מנחל מלוכלך לפנינת טבע ירוקה ומקסימה.
במהלך הסיור יינתנו חידות ומשימות לכל הגילאים. בסוף הסיור הכנת פיתות בטאבון.

איפה? נחל נעמן
מתי? שבת ה-1 ביוני 2024 בשעה 10:00

סדנת בישול מהשדה בחוות רום, ביסטרו חוות רום
מהשדה לצלחת: חוות רום

עוד פעם את וסיפורי הסבתא שלך

מופע תיאטרלי גלילי יתארח בריזורט החדש של גלמפינג חוות רום, חווה אקולוגית ופסטורלית על הר כמון מול נופי הגליל ובקעת בית הכרם. מורת הדרך כרמית ארבל תקח אתכם לסיור בחווה היפיפייה שבנויה על ערכי חיבור לטבע, קיימות וחקלאות, עם בוסתנים וגן ירק אורגני, טראסות טבעיות, מסעדת שף נדירה ודיר עיזים שמחות.

לאחר שנהנה מטעימת גבינות ויין נתכנס למופע בו שזורים סיפורים גלילים, ליקוט וידע על צמחים, מסורות תרבותיות והומור רב.

איפה? חוות רום
מתי? שבת ה-1 ביוני 2024 בשעה 11:00

מגדל השעון בעכו
מגדל השעון בעכו ליד נמל הדייגים

סדנת צילום בנייד בסמטאות עכו העתיקה

סיור חוויתי וצבעוני בעיר העתיקה של עכו בה תלמדו איך לנצל את מצלמת הסמארטפון כדי לתפוס חוויות מרגעים במקומות מיוחדים, נגלה את הטיפים והטריקים איך לצלם אנשים, צבעים ואורות בסמטאות היפות. בסיור נבקר בבית אל יסמין, מבנה עות’מאני בן ארבע מאות שנה עם תקרות מצוירות למפגש עם מרים עיק שתספר את סיפורו של הבית הכי פוטוגני בעכו. אחרי תצפית מהגג, נטעם מטעמים מעשה ידיה ונלמד איך להשתמש בתאורה, זווית ופוקוס ליצירת תמונות מדהימות.

הסיור מועבר על ידי מורה הדרך והצלם אופק רון כרמל, צלם גיאוגרפי של מסע אחר. הסיור מתאים לכל מי שנהנה לטייל, לצלם ורוצה לשפר את יכולות הצילום שלו. מיועד למבוגרים ולילדים מגיל 12 ומעלה.

איפה: עכו העתיקה (מיקום מדוייק ישלח לנרשמים)
מתי? חמישי ה-30 במאי 17:00-20:00

לפרטים והרשמה לסיורים לחצו כאן…

אומניה - סדנת יצירה של מוצרי עור, זמן גליל מערבי

סדנאות מעניינות ומפגשים קולינריים בזמן גליל מערבי

מפגשים של מזון לבטן ולנשמה באוויר ההרים של הגליל המערבי המיועדים לקהל הבוגר (או להורים שמצאו בייביסיטר…)
0

סדנת נפחות וליד חורי פסוטה, זמן גליל מערבי
הדגמת נפחות עם וליד חורי בקבוץ אפק

מפגש מלאכות קדומות

חרש הברזל וליד ח’ורי, מהכפר הנוצרי פסוטה הנושק לגבול הצפון יתארח אצל אלדד בכר מסטודיו אומניה בקבוץ אפק, המתמחה בעבודות מעור. אלדד העמיד לרשות וליד את הנפחייה הוותיקה של אביו, מנחם בכר, הנמצאת בסמוך לסטודיו בקיבוץ אפק. השניים יקיימו יחד ערב מיוחד המשלב סיפורים והדגמות של עבודות עור ונפחות.

סטודיו אומניה בקבוץ אפק
סטודיו אומניה בקבוץ אפק

(האירוע פחות מתאים לילדים, אבל גם אלדד וגם וליד מקיימים סדנאות המתאימות גם לילדים (באומניה לגילאי 5-6 ומעלה ובנפחיה של וליד לגילאי 12 ומעלה)

איפה? אומניה קבוץ אפק
מתי? חמישי ה-30 במאי 2024 בשעה 17:00

עדוש סדנת בישול ואפיה
אצל עדוש סדנת בישול ואפיה

שישי קצת מלוח קצת מתוק

האופה והבשלנית עדוש (עדי שמואל) מבית העמק, תארח בביתה המזמין את נוהאד ביסאן מ-sweet moments מהכפר הדרוזי ג’ת, לסדנה מיוחדת להכנת מאפים מלוחים ומתוקים וארוחה מיוחדת מעשה ידי שתי האופות (היינו – מומלץ בחום!)

סדנת מאפים אצל עדוש בבית העמק
סדנת מאפים אצל עדוש בבית העמק

איפה? בית העמק
מתי? שישי ה-31 במאי 9:00-13:00

סדנת עלי גפן, פסטיבל אביב זמן גליל מערבי
מגלגלים בכיף סבתא מהא אצל יערת במורשת

כאן מגלגלים בכיף

הקונדיטורית יערית שטרן מהיישוב מורשת, תארח בביתה את סבתא מהא, מהכפר הדרוזי חורפיש, לארוחה משותפת (כשרה וטעימה במיוחד!) הכולל את המנות הדרוזיות הטעימות של סבתא מהא ולסיום מגוון הקינוחים המתוקים של יערית.

איפה? מורשת
מתי? חמישי ה-30 במאי 2024 בשעה 18:00

ביסטרו חוות רום, מסעדה מומלצת בגליל
ארוחת שף מהשדה לצלחת ביסטרו חוות רום

ארוחת שף farm to table בחווה

ארוחת שף בביסטרו חוות רום, על הר כמון עם תפריט שנבנה במיוחד הכולל מנות המבוססות על חומרי הגלם של החווה, ירקות מגינת הירק וגבינות המחלבה, דגים וקינוחים מיוחדים. הערב ילווה עם היינות של יקב כישור המשלב עשייה חברתית, ומפגש עם גבריאל נתנסון, מ-GLOW GLAMPING בחוות רום, שיספר את סיפורה המיוחד של חוות רום ואת סיפורו של אתר הגלמפינג המקסים והחדש בחווה.

איפה? חוות רום, הר כמון
מתי? חמישי ה-30 במאי 2024 בשעה 20:00

בהר הררית
בית על ההר – מתחם בהר בהררית

מדיטציה וטעימות מול הנוף

מפגש חווייתי המשלב מדיטציה ונגיעות קולינריות מתוקות בבהר, מרחב בוטיק והשראה מול הנוף של הררית. נשמע את סיפורם של מקימי דליה ובועז, שיספרו את סיפור המקום, ההשראה להקמתו והקשר בין עולם הרוח, הנפש והנוף הנשקף ממנו. נתרגל מדיטציה לקראת שקיעה בהנחיית דליה ובועז.

סדנת מתוקים בריאים עם חגית לידרור
סדנת מתוקים בריאים עם חגית לידרור

לסיום – טעימה בסדנת הנשנושים הבריאים של חגית לידרור, מבישול בריא באהבה שתלמד אותנו להכין נשנושים טעימים ובריאים שכל אחד יכול להכין לבד בבית.

איפה? בהר – הררית
מתי? חמישי ה-30 במאי 2024 בשעה 17:30

 

עגלת קפה משק אופיר, שולה משתולה, זמן גליל מערבי
עגלת קפה במשק אופיר (בפסטיבל תתארח כאן שולה משתולה)

שולה משתולה ליד עגלת הקפה וטעימות היין במשק אופיר

בין המפגשים והסדנאות בפסטיבל שולה משתולה, המפונה מביתה כבר חצי שנה, תגיע להתארח במשק אופיר באלון הגליל, עם סירי האוכל הכורדי והקובה המפורסם שיוגש לצד יינות מתיישנים של היקב, שיוצאו לטעימה ומכירה במיוחד לפסטיבל ועגלת הקפה המשובחת ששווה עצירה בכל נסיעה לכנרת.

איפה? משק אופיר, אלון הגליל
מתי? שישי ה-30 במאי 11:00-15:00

יקב ג'וליה מעיליא
ג’ז ומוזיקה עם כוס יין ביקב ג’וליה מעיליא

ג’ז ומוזיקה אתנית עם כוס יין

יקב ג’וליה המעולה יארח את להקת פילהרמוניה בכפר, עם מוסיקת ג’אז אתנית במגוון כלים עתיקים, בליווי יינות הבוטיק של היקב. המופע ידידותי גם לילדים מגילאי 12-13

איפה? יקב ג’וליה, מעיליא
מתי? שישי ה-31 במאי 14:00-16:00

עוד מפגשים וסיורים שיתקיימו – בסטודיו יעל לפיסול בחימר בכפר מסריק יתקיים מפגש מיוחד בין שתי נשים יוצרות. יעל נתנאל, בעלת הסטודיו, שהחלה לפסל בגיל 48, תארח את תינה ח’טיב, שהקימה את בית המלבי בעכו,  סיור בגד, בית גן הוא סיור מרתק בכפר הדרוזי ג’וליס אותו יובילו במשותף מורת הדרך איילת בר מאיר, המאמנת ומנחת סטיילינג-תרפי אורנה רוטברט ניצן ובסמה הנו, בעלת מסעדת נור. שלושתן יקחו ל-3 נקודות מיוחדות בכפר ועוד פעילויות וסיורים מחכים לכם באתר של עמותת התיירות זמן גליל מערבי. 

 

סדנת מתוקים אצל יערית במורשת
טעימות של מתוקים אצל יערית במורשת

אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת לכולנו וגם לתושבי הגליל, ובמיוחד לאנשים שעוסקים בתיירות בגליל ובכלל בצפוןבזמן שחלק מתושבי היישובים הצפוניים מפוניםלא מעט מאנשים העוסקים בתיירות באזורים דרומיים יותר, מתקשים למשוך את המבקרים למרות שמדובר על אזורים ירוקים ושקטים שלא חוו כמעט אירועים כלשהם בחצי השנה האחרונה.

למרות זאת, ואולי דווקא בגלל זאת, עמותת התיירות זמן גליל מערבי החליטה לקיים גם השנה את פסטיבל אביב זמן גליל מערבי, שמציין 11. השנה מגוון אנשי תיירות באזורים הירוקים יארחו אצלם בעלי עסקים אחרים, מפונים מהצפון הרחוק ושכנים מהאזור, למפגשים מסקרנים וטעימים.

סדנת עלי גפן, פסטיבל זמן גליל מערבי
המטעמים של סבתא מהא

מיכל שילוח גל-נור, מנכ”לית עמותת זמן גליל מערבי מציינת כי “זה לא מובן מאליו לקיים פסטיבל בימים אלה, ועוד פחות מזה לקיים פסטיבל באזור הגליל… ראינו את הרצון הזה מגיע מאתרי התיירות עצמם, אלה שפעילים ועושים כל מה שיכולים כדי להמשיך ולפעול, ואפילו אלה שמפונים מבתיהם ועסקיהם, אבל עדיין התעקשו לקיים את הפסטיבל ולקחת בו חלק, גם אם במיקום אחר.

אז בראש ובראשונה אני מצדיעה לכל האנשים המופלאים האלה, שלא מוותרים על החלום. רוצה גם להודות לארגון Jewish National Fund-USA על התמיכה לאורך כל השנים שלא פסקה גם בתקופות קשות. אני מזמינה את כולם להגיע לגליל, בתקופתו הכי יפה, לתמוך בעסקים המקומיים, והכי חשוב, ליהנות!”

הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-11 ביוזמת עמותת התיירות זמן גליל מערבי.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי

30 במאי עד ה-1 ביוני

לפרטים על כל אירועי הפסטיבלwww.springfestival.westgalil.org.il

או בטלפון: 072-3941110

פרטי המקום
נשמח לדעת!



072-3941110 כל המשפחה בתשלום

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה