פסטיבל בובות בצפון חופש גדול 2018

המתנה של סבא. צילום: אריק סחלין

חופש גדול 2018: תיאטרון ‘זיקית’ מתפן שבגליל יקיים השנה בפעם השנייה את פסטיבל בובות בצפון- פסטיבל תיאטרון בובות לילדים, בעברית ובערבית. בפסטיבל יועלו 5 הצגות ובנוסף יתקיים הפנינג ססגוני עם הפעלות, משחקי מוסיקה, פנטומימה, שעת סיפור בעברית וערבית ועוד, ללא תשלום נוסף.

תיאטרון ‘זיקית’ מתפן שבגליל העליון יקיים השנה בפעם השנייה את פסטיבל בובות בצפון, פסטיבל תיאטרון בובות דו-לשוני לילדים, בשפות עברית וערבית. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 16-18 באוגוסט בתפן ויציג 5 הצגות בשיתוף: ‘תזמורת תרשיחא’, ‘תיאטרון הקרון’ מירושלים ותיאטרון ‘אל מינא’ מיפו. מנהל אמנותי: פבלו אריאל.

הפסטיבל נולד מתוך רצון של מנהלו האמנותי של הפסטיבל לחשוף את שני הקהלים לחוויה דו-תרבותית ודו לשונית, ועל ידי כך לחנך את דור העתיד לדו קיום תרבותי וחברתי, שהוא הבסיס לדעתו לחיי שכנות שלווים.

חמש ההצגות בפסטיבל יוצגו פעמיים, פעם בעברית ופעם בערבית ובכך יתאפשר לכל הילדים ליהנות מהצגה בשפה שלהם. אל ההצגות “קולות”, “ארבע העונות וויואלדי אחד” ו”המתנה של סבא” של תיאטרון זיקית שעלו גם בפסטיבל בשנה שעברה, יצטרפו השנה ההצגות “ים קטן” של תיאטרון הקרון וההצגה “הר’ול על ההר” של תיאטרון אל-מינא.

ההצגות בפסטיבל מיועדות לגילאים 4-9. הן משלבות תיאטרון בובות, תיאטרון חפצים, צלליות ועוד. הן ממעיטות במלל, מעודדות שימוש בדמיון ופרשנות אישית. בנוסף מספקות ההצגות חוויה מוסיקלית מיוחדת המבוססת על מוסיקה קלאסית, מערבית וערבית.

נוסף להצגות יתקיים בפסטיבל הפנינג ססגוני הכולל הפעלות, משחקי מוסיקה, פנטומימה, שעת סיפור בעברית וערבית ועוד, ללא תשלום נוסף.

הצגות לילדים בפסטיבל בובות בצפון:

קולות – תיאטרון זיקית: הוצגה לראשונה בשנה שעברה במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ילדים בתיאטרון חיפה. ההצגה היא הפקה משותפת של תזמורת תרשיחא למוסיקה ערבית עם התיאטרון הרב תרבותי בגליל- זיקית. ההצגה מספרת על מלכה בארץ רחוקה אשר אוהבת לשחק במשחק הרעשים שבו היא מנחשת מהו הרעש אותו היא שומעת עד שיום אחד התחילה לשמוע קולות וצלילים משונים. בדרך זו חושפת ההצגה את הילדים לכלי הנגינה השונים ומנגישה את המוסיקה הערבית לילדים.

ארבע העונות וויואלדי אחד – תיאטרון זיקית: מבוססת על הטקסט שכתב אנטוניו ויוואלדי כפתיח ליצירה “ארבע העונות” והמוסיקה של יצירתו מלווה ומובילה את ההצגה ומכתיבה את הקצב של האירועים. ויוואלדי הקטן שומע מאבא את הסיפור על הנער פדרולינו, רועה הצאן. קורותיו של הנער שזורים בחילופי עונות השנה ומחזוריות הטבע המלווה את התבגרותו. חדרו של ויואלדי הילד הופך לזירת ההתרחשויות של הסיפור, בדמיונו,  הרהיטים משתנים והופכים את צורתם בהתאם לכל עונה, באופן מפתיע והומוריסטי מול עיני הצופים. כל פריט על הבמה מקבל בהצגה חיים משלו, מספר סיפור וסוחף את הילדים למסע מרגש בארץ הדמיונות והפנטזיות – בו הכל יכול לקרות. ההצגה משלבת טכניקות של תאטרון בובות בשילוב עם שחקנים, תאטרון צלליות ועוד.

‘המתנה של סבא’  – תיאטרון זיקית: הצגה ללא מילים המשלבת שחקנים, בובות וצלליות ומלווה במוסיקה מקורית. העלילה מספרת על לילה אחד כשאמא של גולי נוסעת וסבא מגיע לשמור עליו. אבל סבא לא שומע טוב ובקושי מדבר. גולי מודאג מאוד ולא מרוצה כל כך מהסידור, עד שסבא מביא לו מתנה מיוחדת מאוד, שמציתה את עולם הדמיון של גולי ומעוררות בו את הרצון לשחק. לאורך הלילה פינות חדרו של גולי הופכות למחוזות דמיון מפתיעים והשניים, סב ונכדו, יוצאים יחד למסע קסום ולא נודע דרכו נרקם ביניהם קשר מיוחד.

‘הר’ול על ההר’  – תיאטרון אל מינא: תחת הר געש גדול, שני ילדים אמיצים ותמימים משני כפרים אויבים אשר יוצאים בנפרד להילחם בר’ול זועם שלפי אגדה מקומית נמצא בפסגת הר ומתכונן לרדת אל הכפר מההר ולעשות מכולם ארוחה. בדרך הם נפגשים ומאחדים כוחות, פוגשים יצורים וחיות, אויבים שונים ומשונים המתגלים בסופו של דבר כידידים. אפילו הם עצמם הופכים חברים. בסוף מסלולם הם מגיעים להבנה חדשה וניצבים בפני שאלות נוספות.

‘ים קטן’  – תיאטרון הקרון: הצגת בובות מיוחדת ומרגשת ובה שתי ילדות משחקות במים, ממציאות סיפורים והרפתקאות המתרחשים בים דמיוני ופלאי, כולל מסע וחיפוש אחר אוצר של דגיגון כסוף ודגיגה אדומה. משתתפים בה 2 שחקניות, 5 אקווריומים, 62 דגים, ים של מים ואוצר אחד עם 100 הפתעות קטנות.

ההצגה מבית היוצר של תיאטרון ‘הקרון’. זהו תיאטרון בובות רפרטוארי אמנותי לילדים, שהיצירות שהוא מעלה מבוססות שפה אומנותית המשלבת בין חלל, מלל, ובובות, דימויים, חומר וחפצים, בהתאמה לגיל הצופים והכוונה לרמה גבוהה של אמנות הבמה והמופע.

“הפסטיבל בשנה שעברה נחל הצלחה בלתי רגילה”, אומר מנהלו האמנותי של תיאטרון זיקית ושל הפסטיבל, פבלו אריאל. “כתיאטרון שיושב בגליל חשוב לנו לפנות לילדים ישראליים באשר הם בין אם דוברי עברית ובין אם הם דוברי ערבית. פסטיבל ‘בובות בצפון’ מאפשר חוויה תרבותית משותפת ומקום מפגש למשפחות ולילדים”.

פסטיבל בובות בצפון חופש גדול 2018

מתי: 16-18 באוגוסט בתיאטרון זיקית, תפן

מחיר כרטיס: 35 ₪.

גילאים: 4-9

פירוט מועדי  ההצגות:

קולות – יום ה’ 16:00, יום ו’ 10:30

המתנה של סבא- יום ה’ 18:00, יום ו’ 12:30, יום שבת 16:30 ו 18:30

ארבע העונות וויואלדי אחד –

עברית -יום ו’- 16:00, יום שבת 12:30
ערבית-יום ו’-18:00, יום שבת 10:30

ים קטן -יום שישי 16:30, 18:30

הר’ול על ההר- יום שבת 16:00 ו 18:00

פרטי המקום
נשמח לדעת!



4-9 בתשלום

מחירים

35 ש"ח

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה