פעילויות חנוכה לילדים ביד מרדכי

נרות מדונג. צילום: גלעד קוולרצ'יק
הכנת נרות מדונג ביד מרדכי. צילום: גלעד קוולרצ'יק

בחג החנוכה ייערכו בקיבוץ יד מרדכי פעילויות ומשחקים אתגריים לילדים הכוללים כתבי חידה בעקבות סיפורי המכבים  וסיורי ערב בסימן גבורה ומורשת ברחבי הקיבוץ, סדנאות חנוכה מיוחדות וכמובן הדלקת נרות מסורתית. 

אירועי החנוכה ביד מרדכי יתקיימו בין התאריכים- 8-13.12 ויכללו את המשחק מכבים ליום אחד הכולל כתב סתרים בעקבות סיפורי המכבים, סיורי ערב בסימן גבורה ומורשת, ביקור בתחנות ברחבי הקיבוץ כמו בית הדבש והדבורה, הרפת, הפרדס ובית האריזה, סדנאות להכנת נרות אמיתיים, הדלקת נרות חנוכה ועוד.

משחק מכבים ליום אחד – כתב סתרים בעקבות סיפורי המכבים- משפחות עם ילדים, אוהבי חידות ואתגרים, מוזמנים להשתתף במשחק חנוכה אתגרישיתקיים ברחבי הקיבוץ. כל משפחה תקבל כתב סתרים בסגנון כתב עברי קדום, אשר יוביל אותה בין תחנות שונות ברחבי הקיבוץ. משפחה שתצליח לאסוף את הרמזים בתחנות ולפצח את כתב הסתרים תזכה לפגוש את יהודה המכבי שיסביר על הנס שהתחולל לפני 2000 שנה ויעניק שי מתנת תיירות יד מרדכי. הפתעות צפויות במהלך המשחק.

חנוכה בסימן גיבורים ביד מרדכי
חנוכה בסימן גיבורים ביד מרדכי

בין התחנות יעברו המשפחות דרך בית הדבש והדבורה שם יכירו מקרוב את הדבורים והדבוראים, יכינו נרות חנוכה מדונג אמיתי שמייצרות הדבורים ויחפשו את הרמז לתחנה הבאה. במהלך הניווט ייסעו המבקרים בין ענפי הקיבוץ בטרקטור של יד מרדכי, יבקרו את הפרות ברפת הסמוכה, ובבית קיבוץ של פעם ויכירו את בית האריזה ואת פרדסי הקיבוץ.

מבצע פינוי הילדים במלחמת השחרור. צילום: גלעד קוולרציק
מבצע פינוי הילדים במלחמת השחרור. צילום: גלעד קוולרציק

משך הפעילויות: כשעתיים.
מועד הפעילות: 10-13.12.15 בכל שעה עגולה בין השעות 10:00-15:00.
עלויות: כרטיס משולב לכל הפעילויות וההדרכות 55 ₪ לילד מגיל שלוש, 50 ₪ למבוגר.
הנחות: מועדוני בהצדעה, ויזה, לאומי קארד, מועדון שווה ועובדי חברות. ניתן לרכוש גם קופוני הנחה.

בנוסף למשחק האתגרי יתקיימו בחנוכה סיורי ערב בסימן גבורה ומורשת- גבורה מעצבת גבורה: סיור ערב מודרך ומרגש בסימן גבורה ומורשת החל ממרד המכבים, כלה במרד גטו וורשה ועד לקרב ההגנה על יד מרדכי במלחמת השחרור. הסיור יעבור בין אתרי המורשת הרבים בקיבוץ, דרך הנרטיב ההיסטורי של גבורה יהודית לאורך הדורות. במהלך הסיור תיערך הדלקת נרות חנוכה חגיגית.

בית קיבוץ של פעם ביד מרדכי. צילום: געלד קוולרצ'יק
בית קיבוץ של פעם ביד מרדכי. צילום: געלד קוולרצ’יק

המשתתפים בסיור ייחשפו לאופן שבו גבורה קודמת מעצבת גבורה חדשה- כיצד השתמשו מרדכי אנילביץ’ וחבריו בסיפור של חנוכה ויהודה המכבי על מנת לעצב לעצמם זהות שמתאימה לתפיסות מודרניות של לאומיות ושל גבורה? איך מרדכי אנילביץ’ משמש השראה בדילמת ההגנה על קיבוץ יד מרדכי במלחמת העצמאות? ועוד.

trak
סיור בטרקטור ברחבי הקיבוץ. צילום: גלעד קוולרציק

מבין אתרי המורשת בהם יעבור הסיור:מוזיאון יד מרדכי משואה לתקומה בו יוכלו המבקרים להתרשם מהתצוגות החדשות הכוללות את הדגם המרשים והיחידי של גטו וארשה ממנו צמח המרד ומשחזור הבונקר ההיסטורי ברחוב מילא 18, ממנו הוא נוהל. האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ’ ומגדל המים המופצץ אתר שחזור הקרב להגנה על קיבוץ יד מרדכי ובלימת הצבא המצרי במלחמת העצמאות.

 

משך הפעילויות: כשעתיים.
מועד הפעילות: בתאריכים 8,10,13 לדצמבר (ג’, ה’ ומוצ”ש), בין השעות 19:00-21:00
עלויות: 50 ₪ למשתתף. הרשמה מוקדמת. מספר מקומות מוגבל לכל סיור.

 

פרטים בטלפון: 053-7106976

לפרטים נוספים אודות יד מרדכי…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-7106976 כל המשפחה בתשלום

מחירים

כרטיס משולב לכל הפעילויות וההדרכות 55 ₪ לילד מגיל שלוש, 50 ₪ לסיור. 50 ₪ למבוגר.

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה