צעדת ים המלח 2023: צועדים בעקבות ראשוני ים מלח

צעדת ים המלח 2023, תצפית שפך הירדן
צעדת ים המלח 2023

צעדת ים המלח חוזרת עם שלושה מסלולי צעידה מיוחדים לכל המשפחה שייפתחו לכבוד הצעדה באזור ארץ המנזרים, בית הערבה ההיסטורי ושפך הירדן אל ים המלח.

צעדת ים המלח 2023

צעדת בעקבות ראשוני ים המלח מאפשרת הצצה נדירה אל מסלולי טיול ואתרים מעניינים בארץ המנזרים של צפון ים המלח, שהגישה אליהם סגורה במהלך השנה.  אלפי המשפחות והמטיילים שיגיעו לצעדה יזכו להכיר מקרוב את הטבע והנוף וההיסטוריה המעניינת של האזור שבו התרחשו כמה מהאירועים המכוננים בעברו של עם ישראל ובו גם מסתתר אתר הטבילה שהוא השלישי בחשיבותו לעולם הנוצרי בארץ.

במהלך שני סופי שבוע בחודש מרץ המטיילים מוזמנים להכיר מקומות נסתרים ולא מוכרים בנוף בראשיתי ולשמוע סיפורים מרתקים. האתרים אותם תראו במהלך הצעדה נמצאים אמנם בשטח ישראל, אבל מעבר לגדר המערכת ואין אפשרות לבקר בהם בשגרה. לכבוד הצעדה המסלולים נפתחים באופן חד פעמי על ידי צה”ל ומאפשרים לאירוע הייחודי להתקיים.

צעדת ים המלח מסלול הירדן
צעדת ים המלח מסלול הירדן

צעדת ים המלח: המסלולים

ייחודה של הצעדה עוברת בשני אזורים יחודיים ויוצאי דופן הסגורים בד”כ לקהל הרחב: שפך הירדן אל ים המלח וארץ המנזרים: חבל ארץ נדיר וסוריאליסטי המשובץ במנזרים שננטשו לפני למעלה מחמישים שנה על ידי הנזירים שחיו בהם.

חווית הצעידה מותאמת במיוחד לכל המשפחה ומתקיימת על רקע הנופים הייחודיים בשלושה מסלולי טיול לבחירתכם:

שימו לב שלפני היציאה למסלולים יש לרכוש כרטיסים באתר ולהגיע אל פונדק צומת הלידו לקבלת ערכת משתתף ומפת המסלול.. לניווט לפונדק הלידו ב-waze לחצו כאן…

יש לטייל במסלולים על פי השעה שבחרתם בהרשמה בין השעות 8:00-15:00 מועד אחרון ליציאה למסלולים בשעה 12:00

מסלול ארץ המנזרים המותאם למשפחות, מסלול ארץ המנזרים ובית הערבה ההסטורית או מסלול התצפית אל שפך הירדן:

צעדת ים המלח מסלול ארץ המנזרים
מסלול ארץ המנזרים בצעדת ים המלח

מסלול ארץ המנזרים

המסלול המשפחתי של הצעדה מוביל את המבקרים מאתר הטבילה, קאסר אל יהוד אל המנזרים המרשימים שנבנו על גדות הירדן ונסגרו לביקור מאז ימי המרדפים שאחרי 1967.  המסלול מתחיל מהחניה באתר הטבילה – אתר של רשות הטבע והגנים ומשם הליכה לאורך ציר ארץ המנזרים עד המפגש עם נחל קלט וחזרה לאותה נקודה.

שימו לב שלא תתאפשר כניסה אל המנזרים הנטושים עצמם הנמצאים לצד המסלול בשל סכנה בטיחותית וחשש להתמוטטות המבנים. אם אתם רוצים לבקר במנזרים פעילים ולדמיין איך נראו המנזרים הנטושים בעבר, תוכלו לעצור עם הרכב לפני או אחרי הצעידה במנזר היווני ליד אתר הטבילה שנפתח מחדש אחרי תהליך שחזור ארוך, או במנזר דיר חג’לה הממוקם צפונית לבית הערבה.

אורך המסלול: 4.5 ק”מ | מסלול קווי הלוך חזור.

חנייה באתר הטבילה – waze לחניה לחצו כאן…

צעדת ים המלח שיירת גמלים ליד הירדן
צעדת ים המלח שיירת גמלים ליד הירדן

מסלול ארץ המנזרים ובית הערבה ההיסטורי:

מסלול המותאם למשפחות אוהבות לכת, משלב את אתרי המנזרים הסגורים בדרום הירדן, גשר עבדאללה וביקור בקבר האחים בנקודה בה ישב קיבוץ בית הערבה ההיסטורי. המסלול מתחיל מהחניה באתר הטבילה – אתר של רשות הטבע והגנים ומשם הליכה לאורך ציר ארץ המנזרים, מעבר מעל נחל קלט עד גשר עבדאללה בו נפנה מערבה עד נקודת הסיום בחניית נקודת הסיום בצד המערבי של גדר המערכת.

* שימו לב שלא תתאפשר כניסה אל המנזרים הנטושים עצמם הנמצאים לצד המסלול מחשש להתמוטטות.

אורך המסלול: 6.5 ק”מ | מסלול קווי המחייב הקפצת רכב איסוף אל נקודת הסיום לפני היציאה למסלול (אין שאטלים)

חנייה באתר הטבילה – waze לחניה לחצו כאן…

ניווט לנקודה להשארת הרכב השני בסוף מסלול. waze לחניה לחצו כאן.

טובלים באתר הטבילה בירדן
טובלים באתר הטבילה בירדן

מסלול שפך הירדן:

מסלול מותאם למשפחות אוהבות לכת. המסלול כולל הליכה ייחודית אל אפיק נחל הירדן. הצועדים יזכו לצפות מקרוב בפיתולים של הירדן ואל הנקודה בה הוא מתחבר מצפון אל ים המלח. המסלול מתחיל ממזרח לצומת הלידו, הליכה ממערב למזרח עד תצפית שפך הירדן וחזרה באותה דרך.

אורך המסלול: 7.5 ק”מ | מסלול קווי (הלוך חזור)

waze לחניה ולנקודת ההתחלה והסיום של המסלול לחצו כאן…

 

צעדת ים המלח מסלול הצעדה, צעדת ים המלח 2023
צעדת ים המלח 2023 – מסלולי הצעדה

לאורך המסלולים יפגשו הצועדים שלטי הסבר, תמונות עבר, הפעלות מיוחדות ומורי דרך שיתנו הסברים על האזור.

המסלולים עוברים באזור ארץ המנזרים שהיה בשליטה ירדנית עד מלחמת ששת הימים והיה סגור לחלוטין למבקרים מאז  1970 כשהוכרז כשטח צבאי סגור. כיום אפשרי לבקר כל השנה רק באתר הטבילה שהוא אתר מוסדר של רשות הטבע המושך אליו מאות אלפי מבקרים וצליינים נוצרים מדי שנה ונפתח לביקורי תיירים וישראלים לאחר הסכם השלום עם ירדן.

הידעתם?

  • כאן לפי האמונה עברו בני ישראל עם יהושע בן נון את מעברות הירדן בהכנסם לארץ ישראל לפי כיבוש יריחו ואם תסתכלו מזרחה ביום יפה, תוכלו לראות ממול את הר נבו ממנו השקיף משה על הארץ המובטחת
  • כאן על פי האמונה היהודית עלה אליהו הנביא השמיימה
  • וכאן על פי האמונה הנוצרית הוטבל ישו בירדן על ידי יוחנן המטביל ובשל כך הוקמו באזור עשרות מנזרים וכנסיות משני צידי הירדן

הצעדה המתקיימת בפעם השביעית, החלה כאירוע מקומי של תושבי האזור והפכה עם השנים לאירוע המושך אליו אלפי משתתפים, קהל גדול של חובבי טבע, הסטוריה וטיולים מכל רחבי הארץ. המועצה האזורית מגילות מקיימת את צעדת ראשוני ים המלח בעקבות ראשוני המתיישבים שהחלו לחדש את ההתיישבות באזור בתנאי החיים הקשים והמאתגרים של תחילת המאה העשרים.

לעומת אתר הטבילה אזור ציר המנזרים הנטושים ותצפית שפך הירדן שהפכו לחלומם של מטיילים שוחרי טבע ואינסטגרם סגורים לביקורים והם נפתחים רק פעם בשנה, לכבוד צעדת ים המלח למשך 4 ימים בלבד.

צעדת בעקבות ראשוני ים המלח היא אירוע הדגל של המועצה האזורית מגילות שבצפון ים המלח, שבמהלכו צעדו בשנה שעברה קרוב ל-8,000 מטיילים. הצועדים נהנו מהמראות הייחודיים של ארץ המנזרים, בית הערבה ההיסטורי, גשר עבדאללה והתצפית הייחודית אל שפך הירדן, הנקודה בה הירדן מתחבר אל ים המלח.

אטרקציות למשפחות בצפון ים המלח

בנוסף לצעדה, המטיילים מוזמנים ליהנות מהפעילויות המוצעות על ידי התיירנים המקומיים: טיולי אופניים אל יהלומי המלח, טיולים אל עוגות ים המלח, טיולי ג’יפים, פיינטבול, גלריית הגרפיטי 420-, חופי הרחצה המיוחדים של צפון ים המלח, סדנאות אומנות, סיורים חקלאיים, שיט קייקים בים המלח ועוד.

גלמפינג קליה
גלמפינג קליה

לינה בצפון ים המלח

תוכלו לשלב את הצעדה עם לינה לפני או אחרי הצעדה באחד מאתרי הלינה המיוחדים שיש לצפון ים המלח

אתרי הגלמפינג שבאזור זכו בשנים האחרונות לאהדה גדולה מצד ציבור רחב שמחפש חופשה קצת אחרת:

* גלמפינג חוף קליה: אחד המקומות שנפתחו לאחרונה הוא גלמפינג -420 שבחוף קליה, בגלמפינג שני מתחמים נפרדים, אחד מתאים במיוחד למשפחות ומתחם שני מתאים לזוגות או בוגרים. בשני המתחמים יחד ישנם 24 אוהלי לוטוס גדולים המשקיפים על ים המלח והרי מואב.

* טרנקילו מצפה שלם טרנקילו הוא מתחם גלמפינג נוסף באזור הממוקם בין נחל דרגה לנחל חצצון, בקיבוץ מצפה שלם. במתחם ישנם אוהלי ספארי ממוזגים ומאובזרים ומתחם גדול ומרווח להקמת אוהלים פרטיים. שטחים מוצלים, פינות ישיבה, שירותים, מקלחות ציבוריים ומטבחון קמפינג. לפרטים: 053-4385922

עוד אתרי גלמפינג עם אוהלים ממוזגים הם גלמפינג ים המלח בנווה מדבר המציע לינה באוהלי לוטוס או חניון קרוואנים וקמפ סהרה שמציע לינה באוהלי איגלו כמו בואדי רם וחניון קראוונים מסודר.

בנוסף יש באזור גם לינה כפרית במלון קיבוץ קליה או סלינה החדש בקיבוץ אלמוג וצימרים ביישובים ורד יריחו ובקיבוץ קליה.

מסעדת מי קאסה ורד יריחו
טורטליני מפתיע באמצע המדבר: מסעדת מי קאסה

מסעדות בים המלח

טוב, כאן יש בעיה… אין הרבה אפשרויות קולניריות באזור אבל מה שיש – ממש מומלץ.

ארוחות בוקר
מסעדת הצ’אנס בצומת אלמוג (לשעבר הצ’אנס האחרון) או משלוחים וקייטרינגים שיש באזור.
קפה אבנת – הקפה החברתי של כפר הנוער באבנת שפתוח בימי שישי בבוקר
קפה ומאפה בקפה קפה בצומת אלמוג
בצומת הלידו יש מזנון ומכולת להצטיידות

מסעדות:
מסעדת מי קאסה מול ורד יריחו שמגישה מנות מעולות הכוללות פיצות, טורטליני ועוד.
חוף ביאנקיני – ארוחות של אוכל מרוקאי מצויין

בכל המסעדות באזור – מומלץ להזמין מקום או טייק אווי מראש, במיוחד בסופי שבוע ועוד יותר במיוחד בסופי השבוע של הצעדה.

סרטון שצילמנו באחת הצעדות הקודמות:

את הצעדה מובילה המועצה האזורית מגילות ים המלח בשיתוף קק”ל, החברה להגנת הטבע, חטיבה 417 בצה”ל, רשות הטבע והגנים הלאומיים, מרכז הפועל, מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, משרד התיירות, משטרת ישראל ועוד.

במידה והצעידה לא תתאפשר בשל תנאי מזג האוויר הצעדה תדחה לסופי השבוע העוקבים באותו פורמט – הודעה תמסר לנרשמים ושווה לבדוק לפני שיוצאים לדרך במידה ויש צפי למזג אוויר קיצוני בתאריך אליו נרשמתם.

 

כרטיסים לצעדת ים המלח

מחירי הכרטיסים: 55 ש”ח למשתתף (מעל גיל 3)
כרטיס משולב לשני מסלולים (באותו יום) במחיר של 90 ש”ח במכירה מוקדמת.

לרכישת כרטיסים לצעדה: לחצו כאן…

מידע נוסף על צעדת ים המלח בטלפון: 053-6275198
אפשר גם לקבל מידע בוואטסאפ בין השעות 09:00-15:00 או במייל: Info.rishonim@gmail.com

צעדת ראשוני ים המלח

שני סופי שבוע , שישי-שבת 3-4 / 10-11 במרץ 2023

היציאה למסלולים בין השעות 08:00-11:00 בכל שעה עגולה.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-6275198 כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה