שבוע החלל 2019: אטרקציות לילדים במוזיאון המדע בירושלים

שבוע החלל 2019
שבוע החלל 2019 במוזיאון המדע בירושלים. | צילום: אבי חיון
שבוע החלל 2019 במוזיאון המדע בירושלים. צילום: אבי חיון

שבוע החלל 2019- אירוע לא מהעולם הזה במוזיאון המדע בירושלים: תצפיות אסטרונומיות עם טלסקופים, פלנטריום מתנפח, סדנאות בנייה של מערכות שמש משפחתיות, משחק קווסט משפחתי ושלל אטרקציות לילדים ולכל המשפחה

במסגרת שבוע החלל 2019 המתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מ-27 עד 31 בינואר, במטרה להגביר מודעות ועניין לתחומי החלל ולהנצחת מורשת אילן רמון מזמין מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים את הקהל הרחב, משפחות קטנים וגדולים כאחד, ליהנות ממגוון פעילויות חינם שיתקיימו במוזיאון במסגרת שבוע החלל הישראלי בימים שני ושלישי, 28-29.1.19, בין השעות 16:00 ל-21:00 הכוללות: סדנאות בנייה, התנסויות מדעיות, משחקים, מופעים משעשעים והרצאות סביב נושא החלל.

 053-9382657

 

אטרקציות לילדים בשבוע החלל במוזיאון המדע:

 

תצפיות אסטרונומיות – טלסקופ שמש וטלסקופים אסטרונומיים (בהפעלת האוניברסיטה העברית לנוער):

ברחבת וואהל שבמוזיאון יוצבו שלושה טלסקופים של האוניברסיטה העברית לנוער שיכוונו לעצמים אסטרונומיים שונים ביניהם השמש, כוכב הלכת מאדים, אורנוס, ערפיליות, צבירי כוכבים וגלקסיות, ויעניקו למבקרים הצצה לעולם רחוק ומופלא.

סדנת גן גבישים עם מתנה הביתה

בסדנה מודרכת לילדים והורים ישחזרו המשתתפים ניסוי שביצע האסטרונאוט הישראלי, אילן רמון, במעבורת החלל קולומביה. המשתתפים יצמיחו גן גבישים בתוך בקבוקון זכוכית, בתמיסה רוויה אליה יזרקו גבישים משני סוגים כגרעיני התגבשות ועל גבי אותם גבישים, יראו תהליך התגבשות כאוטי שיוצר בתמיסה צורות ייחודיות, מעין עצים מינראליים אותם יקחו המבקרים הביתה למזכרת (הסדנה מגיל 7).

סדנת בניה- משפחה בגלקסיה

בעשורים האחרונים התברר שהתופעה של כוכבי לכת הסובבים כוכבים אינה ייחודית לשמש שלנו אלא נפוצה ברחבי הגלקסיה. ייתכן אפילו שסביב רוב הכוכבים שאנו רואים בשמיים חגים להם כוכבי לכת. המגוון הגדול במבנה של מערכות השמש שהתגלו מראה שאין חוקיות באשר למיקומם, מספרם ואופיים של כוכבי הלכת. בסדנת הבניה תבנה כל משפחה את מערכת השמש הייחודית שלה בהתאם להרכב המשפחתי וליד הדמיון הטובה.

הצגה לילדים: ירח וטילים

לרגל 50 שנה לנחיתה על הירח סוכנות החלל הישראלית החליטה לשגר את דוקטור מולקולה לירח כדי לבדוק אפשרות להקים שם תחנת חלל ישראלית מאוישת. לא בטוח שהוא ישרוד את הנחיתה, לא ברור איך הוא יתמודד עם תנאי הירח,  אבל אפשר להיות בטוחים שיהיה מצחיק.

פלנטריום מתנפח

הפלנטריום הוא מעטפת חצי כדורית שבתוכה מוקרנת תמונה המדמה את כיפת השמים ותנועתה לעיני הצופים שבפנים. חוויית הפלנטריום היא היכרות ראשונית עם גרמי השמים ותנועתם ועם הסיפורים המיתולוגיים שנבנו סביבם.

אקדמיה לאסטרונאוטים

סיור פעיל ומשעשע בהדרכת שחקן, בין מוצגי המוזיאון המתייחסים לנושא החלל.

 

סליחה על התקלה, המוצג יצא לחלל – משחק קווסט QUEST משפחתי

מוצגי המוזיאון ייקחו אותנו לניסוי מחשבתי אל תחנת החלל הבין לאומית שבמרכזו השאלה איך יתנהג המוצג אילו היינו מפעילים אותו בתחנת החלל. ננסה ביחד לדמיין את ההתנהגויות השונות ונבחר ביחד מוצג אחד שאותו אנחנו רוצים מאוד לשגר לתחנת החלל.

 

פגוש את האסטרונאוטית

ד”ר סנדרה מגנוס, מהנדסת, אסטרונאוטית בהרצאה מרתקת על משימות החלל בהן נטלה חלק.
יום שני 28.1.19, 16:00-17:00. בתום ההרצאה יתאפשר זמן לצילום משותף. ההרצאה באנגלית עם תרגום סימולטני לעברית. מגיל 7+

 

תחנת ירח – סדנת בניה קבוצתית (מופעלת ע”י האוניברסיטה העברית לנוער):

הירח הוא סביבה קיצונית ועוינת לבני האדם. הקמת תחנה מאוישת על הירח הוא מבצע מורכב בתנאים קשים. חשוב שתחנת חלל בירח תהיה פשוטה לבניה וחזקה מספיק כדי לעמוד בפני הריק המצוי בירח, שינויי הטמפרטורות הקיצוניים והקרינה המסוכנת. בסדנת הבניה נכיר את האילוצים ונתמודד עם אתגר הבניה של מבנה חכם לתחנה ירחית (מגיל 10+).

חליפת חלל – סדנה פעילה (מופעלת ע”י האוניברסיטה העברית לנוער):

אחת הסכנות המובהקות לנוסעים בחלל היא הקרינה המגיעה מהשמש שלנו או ממקורות אחרים. בסדנה זו יכירו המבקרים את סוגי הקרינה ובפרט את  קרינת ה- UV וכל זאת דרך מחשבה על חליפת החלל שאמורה להגן על האסטרונאוטים. המבקרים יתנסו במדידת קרינת UV פשוטה באמצעות “מד קרינה” מאולתר (מגיל 12+).

SpaceIL– הרצאה על המשימה המרגשת של השנה!

50 שנה לאחר נחיתת האדם הראשון על הירח יוצאת חללית בלתי מאוישת ישראלית ראשונה במטרה לנחות על הירח. המשימה מורכבת, צריך לקוות לשיגור מוצלח, לעלות במסלול ספיראלי לעבר הירח, להיכנס למסלול הקפה סביב הירח ולנחות באתר ישר וקר מספיק שיאפשר נחיתה בטוחה תוך שמירה על תקשורת עם כדור הארץ ועל שלמות החללית. ההרצאה מציגה את המסע של החללית הישראלית הראשונה לירח.

נלמד מעט על הירח, למה בכלל אנחנו מנסים להגיע לירח? ונשמע על פרוייקט בניית החללית שהחל לפני שמונה שנים ומגיע בימים אלו לשיאו. מרצה- זוהר קפלן, מתנדב בעמותת Space.IL.

שני – 28.1.19 בשעות 17:00, 18:00, 19:00
שלישי 29.1.2019 בשעה 18:00.
מגיל 5+, כ-30 דק’.

המסע המופלא של האדם לירח

הרצאה מרתקת, מעוררת השראה המתוארת מנקודת מבט אישית וייחודית על המסע המדהים של האדם אל עבר הירח.  מרצה- רני אלינב, מומחה טיסה, קולנוע והדרכה. משך ההרצאה: 45 דק’, מגיל 7+.

שלישי 29.1.2019 17:00 ו-19:00

מסע אל החלל- סרט בתלת מימד חדש 

במשך חמשת העשורים האחרונים, פרצו בני האדם את גבולות הסטרטוספירה (השכבה האמצעית באטמוספירת כדור הארץ – הלכו על הירח, חיים וחוקרים את החלל החיצון כל הזמן. בעשורים הבאים, הסקרנות הבלתי נגמרת שלנו תביא את המין האנושי אל מעבר לגבולות כדור הארץ, אל תוך גילוי כוכבי לכת ועולמות נוספים וחדשים. מוזמנים לחגור את רצועות הבטחון שלכם, להתרווח במושב ולצאת למסע אל החלל התחנה הבאה … מאדים!

סרט מרהיב ומרגש לכל המשפחה, הכולל צילומי פנים וחוץ ממסעות רכבי חלל שונים, ממשימות חלל לתיקון טלסקופ “האבל”, ומראות מרשימים של כדור הארץ מהחלל שנחשפים לראשונה וכל זה מתוך נקודת מבט אישית של שני האסטרונאוטים של נאסא, כריס פרגוסון וסרינה אונון (אסטרונאוטית צעירה שנבחרה למשימות חלל עתידיות). הסרט נותן נקודת מבט על הישגי האדם בכיבוש החלל עד כה, משימות עכשוויות והתכניות לעתיד. (בדיבוב לעברית. משך הסרט: כ- 30  דק’).

מתחם סוכנות החלל הישראלית

  • מכתשים על הירח: פעילות אינטראקטיבית לילדים בה יוכלו לחוות בעצמם כיצד נוצרים מכתשים (מגיל 4+)
  • מרכז המבקרים של סוכנות החלל: חוברות מידע ומשחקים לילדים בנושאי חלל (לכל המשפחה
  • קיר צילום בטכנולוגיית מציאות רבודה – אפליקציה מיוחדת לשבוע החלל! (מגיל 6+)
  • סדנת בנייה  “מופעי הירח” – פעילות אינטראקטיבית לילדים בה ירכיבו דגם של מופע הירח (מגיל 4+)
  • טביעת רגל על הירח: הילדים מוזמנים להטביע את כף רגלם על פני הירח ממש כמו באז אולדרין ממשימת ‘אפולו’…. (מגיל 3+)
  • נחיתת חללית  על פני הירח: מיצג חווייתי רב חושי הממחיש נחיתה של חללית על פני הירח.
  • תערוכה המציגה את חשיבות הירח עבור האנושות: במדע, בתרבות, בדת ועוד (לכל המשפחה)
  • שעת סיפור: סיפורי ילדים אהובים על הירח (מגיל 3+)
מוזיאון המדע בירושלים. צילום: יעל אילן

 

שבוע החלל 2019 במוזיאון המדע בירושלים

שני 28.1.2019 בין השעות 16:00-21:00 אירוע פתוח לקהל הרחב

שלישי 29.1.2019 בין השעות 14:00-16:00 אירוע מקדים ובלעדי למשפחות ילדים בעלי צרכים מיוחדים                       ברישום מראש- לחצו כאן… 16:00-21:00 אירוע פתוח לקהל הרחב

הכניסה חינם

 053-9382657

מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, קריית המוזיאונים- שדרת המוזיאונים 3, גבעת רם, ירושלים

לפרטים נוספים לחצו כאן…

כל הפרטים על מוזיאון המדע בירושלים…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382657 כל המשפחה חינם

מחירים

ילדים עד גיל 5 חינם. מעל גיל 5- 45 ש"ח 45 ש"ח

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

אין תגובות

השאר תגובה