שבוע הספר העברי בתל אביב 2023

שבוע הספר העברי 2023 בתל אביב - ספריית בית אריאלה
שבוע הספר העברי בתל אביב - ספריית בית אריאלה. צילום: משה שפירא

קבלו רעיון לבילוי עם הילדים – חגיגות שבוע הספר העברי בתל אביב עם יריד ספרים וסיורים בשרונה, חגיגות שבוע הספר בנמל יפו המחודש, אירועים, שעות סיפור ומפגשים עם סופרים, הצגות ילדים ושלל אירועי תרבות ברחבי העיר.

לראשונה יתקיימו השנה חגיגות שבוע הספר ביפו בפסטיבל הסופרות והסופרים יפואיים, משחק חידות לילדים, הפנינג משפחתי והופעה אקוסטית של מוזיקה ערבית קלאסית, יריד ספרים מסורתי בפארק שרונה הכולל סיורים היסטוריים בהרשמה מראש במוזיאון שרונה ומנהרת הטמפלרים,

עוד בשבוע הספר העברי – שלל אירועי תרבות לכל המשפחה בבית אריאלה ובספריות העירוניות בתל אביב יפו, ביניהם הצגות ילדים וקלאסיקות ספרותיות לילדים, מופעי מקור, שעות סיפור תיאטרליות, סדנאות יצירה uפעילויות לילדים, מפגשים עם סופרים ופעילויות דיגיטף לקטנטנים במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר. יריד הוצאות הספרים העצמאיות מתארח לראשונה ברחבת סינמטק תל אביב. יריד שבוע הספר העברי בתל אביב-יפו, יתפרס  השנה על פני מספר מיקומים ברחבי העיר ולא ברחבת כיכר רבין כפי שהיה נהוג בעבר.

 

פעילויות שבוע הספר העברי 2023 בתל אביב:

 

יריד הספרים בפארק שרונה:

22-14 ביוני, ימים א’-ד’ בשעות 22:00-17:00 וביום ה’ בשעות 23:00-17:00
למעלה מ- 250 דוכנים של 70 הוצאות ספרים המהווים את חנות הספרים הגדולה בישראל, בה ניתן יהיה למצוא אלפי כותרים, כולל רבים שנדיר למצוא בחנויות הספרים לצד ספרים חדשים ורבי מכר במחירים מוזלים.
בובות ענק מרהיבות הלקוחות מספרים קלאסיים שכולנו אוהבים יקבלו את פניי הבאים ליריד.
מתחם ילדים, הכולל במה עם הצגות ושעות סיפור לילדים, פינת הפעלות ופינת יצירה.
וכמובן, כמדי שנה – הורים וילדים, יוכלו לפגוש את האנשים מאחורי המילים, ולהכיר את הסופרים הישראליים שיחתמו על ספריהם בירידי שבוע הספר.

שבוע הספר העברי בספריות תל אביב יפו

22-14 ביוני, פירוט על שעות האירועים השונים באתר העירוני
מגוון אירועים לכל הגילאים: מפגשים עם סופרים, סדנאות והרצאות מרתקות.
בין האירועים והפעילויות:
הכבש השישה-עשר על ראש הברוש – מפגש מוסיקלי חווייתי לילדים עם ישיב כהן המביא את סיפורם ושיריהם של שניים מגדולי פזמונאי הילדות והילדים: יהונתן גפן ולאה נאור.
במפגש שייערך בספריית בית אריאלה יושמעו מיטב השירים של גפן ונאור, הסיפורים על אודות השירים, קטעי וידאו והופעה חיה בשיתוף הילדים והילדות.
בנוסף ייערכו מגוון סדנאות מרתקות לכל המשפחה ביניהן “התנין והזבוב” בהנחיית נעמה חפץ, סדנאות קומיקס, כתיבה, מיניאטורות, אוריגמי ועוד. כמו כן, יתקיימו הרצאות מיוחדות העוסקות בתרבות העברית, בהן הרצאתו של מבקר הקולנוע רון פוגל “חיים טופול – מסלאח ועד טוביה”, ההרצאה “סודות מחדר הכתיבה” של הסופר אשכול נבו, מפגש עם הסופר ואיש התקשורת גיל חובב לרגל צאת ספרו “לאהוב בעברית”, ועוד שלל אירועים.

שבוע הספר היפואי ברחבת מרכז תרבות מנדל

יום ה’, 15 ביוני, 19:30-16:00

סופרות וסופרים יפואיים ביניהם: רינו צרור, עבד סטל, רויטל פז- למפרט, עדית אלנתן, מייסר סרי אבו שחאדה ומוחמד אגואני בתצוגה מיוחדת.
תעלומת הספרייה – משחק חידות לילדים מגילאי 4- פתירת התעלומה באמצעות תחנות יצירה מיוחדות הכוללות בין היתר הכנת סימניות ותיקי ספר ויצירה בפלסטלינה.
עמדת ג’אגלינג ובועות סבון לכל המשפחה, האוצר שאינו נגמר – הצגה מבית תאטרון אורנה פורת.
הופעה אקוסטית של ​ההרכב של תמר שאוקי – מוזיקה ערבית קלאסית בניחוח מזרח ומערב.

יריד הוצאות הספרים העצמאיות בסינמטק תל אביב

16-14 ביוני, בימים ד’-ה’ בשעות 22:00-17:00 וביום ו’ בשעות 16:00-10:00
לכבוד חודש הספר העברי, סינמטק תל אביב גאה לארח בפעם הראשונה את יריד הספרים העצמאי.
במהלך יריד הספרים תוכלו להצטרף לשעות סיפור לקטנטנים, לפגוש סופרים וסופרות, מתרגמות ועורכים ומו”לים מובילים, לצפות בקלאסיקות כמו “פו הדב” או “הנסיך הקטן”, לשיר עם “קרוקודיל לייל” ולצאת להרפתקה עם “פצפונת ואנטון”. לגדולים יותר תהיה הזדמנות להיסחף עם ג’ו ואחיותיה ב”נשים קטנות”, לצעוק Carpe diem עם הנערים ב”ללכת שבי אחריו” או לגלות עם ציון את החיים החדשים במשפחת האומנה ב”אל עצמי”. ואילו הספרייה לקולנוע תארח שעות סיפור לילדים במסגרתן סופרי ילדים יקראו מיצירותיהם.

אקס-ליבריס 2023: (מ)קריאה לפעולה ברחבי נווה צדק

19-18 ביוני, בשעות 23:00-17:00, פירוט על כלל אירועי הפסטיבל ומועדם באתר העירוני
מגוון אירועים ומפגשים שנוצרו בעקבות ספרים ויוקדשו לפעולת הקריאה, לתרבות הספר ולהשפעתם על המרחב הציבורי ועל החשיבה הקהילתית־ חברתית. הכניסה לרוב האירועים חופשית ללא תשלום.
במהלך הפסטיבל יתקיימו מפגשים ספרותיים חד פעמיים ואירועים מקוריים בהשתתפות אנשי ספר, אמנים ויוצרים. האירועים כוללים תיאטרון סיפור, ביקור של ‘האסטרונאוטית’ – חנות הספרים במשאית, פרפורמנס קריאה, הקרנת רחוב של הסרט שלום שבזי מסדרת העברים, מדיטציית מיינדפולנס המונית, תערוכות, שיחות וסיורים בעקבות ספרים, המלצות קריאה ועלעול בספרים, ביקור בספריות ובחדרי עבודה סודיים, מתחם לקיפול, כריכה וכיווץ ספרים, והפתעות נוספות לילדים ולמבוגרים בבתי הקפה, בגינות ובגלריות, ובסמטאות נוה צדק ההיסטורית והספרותית.

פרטים על כלל האירועים ועל הטבות מיוחדות למחזיקי הכרטיס העירוני “דיגיתל” ניתן למצוא באתר העירוני: https://bit.ly/43z7WMT

ספריות תל אביב

מסתבר שבתל אביב פועלות 22 ספריות קהילתיות וכ-48 ספריות רחוב בשטחים ציבוריים פתוחים, מתוכן 4 ספריות חוף בחופי העיר. כלל הספריות עומדות לרשות התושבים ללא עלות ולאורך כל ימות השנה ומתקיימות בהן גם פעילויות לילדים לאורך כל השנה, הצגות ילדים, שעות סיפור ומפגשים עם סופרים.

 

 

שבוע הספר העברי בתל אביב 2023

14 -22 ביוני 2023

 

פרטים על כלל האירועים ועל הטבות מיוחדות למחזיקי הכרטיס העירוני דיגיתל ניתן למצוא באתר העירוני: www.tel-aviv.gov.il

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה