שבוע שימור אתרים 2024: סיורים לילדים ופעילויות לכל המשפחה

שבוע שימור אתרים 2024 | צילום: המועצה לשימור אתרים

שבוע שימור אתרים 2024 יתקיים בסוף מאי במהלכו יתקיימו במהלך שבוע שלם סיורים ופעילויות לקהל המתעניין בשימור ואתרי מורשת וגם כמה סיורים לילדים ופעילויות לכל המשפחה, רובם ללא תשלום.

למרות ובצל המלחמה הוחלט לקיים גם השנה את שבוע שימור האתרים שמעורר את המודעות לאתרים הסטוריים המספרים את סיפורי הקמתה של מדינת ישראל, במקומות ובהשראת ה חלוצים והאנשים שבזכותם אנחנו כאן.

שבוע שימור אתרים מתקיים כבר יותר מ-30 שנה ומטרתו להציג את הפנים השונות של תחום השימור ואת פעילותה של המועצה לשימור אתרים באתרי המורשת בכל הארץ. מפגשים עם בתים, דמויות וסיפורים, שיחד מרכיבים את התמונה  של ההתיישבות בארץ מאז המאה ה-19 ושל המאבק להקמת המדינה שיתקיימו בכל רחבי הארץ בין התאריכים 31-22 במאי, חלקם הגדול ללא תשלום.

 

שבוע שימור אתרים 2024

בין הפעילויות יתקיימו סיורים מודרכים באתרי מורשת בערים, במושבות, בקיבוצים ובמושבים, סיור בבית ויצמן ברחובות בעקבות מורשתו של האדריכל אריך מנדלסון, סיור לאורך הדרך ההיסטורית בין יפו לירושלים, יום הנוטר במשטרת נהלל ההיסטורית, תהליכי שימור המורשת בירושלים, סיור על הפסים בעקבות הרכבת החיג’אזית בחיפה, ביקורים בבתים המספרים את סיפוריהם של החלוצים והחלוצות, ערבי שירה, סיורים מיוחדים במוזיאונים לאומנות, חיפה החדשה של דאהר אל־עמר, סיפורי אהבה וקולינריה באשקלון ועוד. רוב הפעילויות לקהל חובב הסטוריה ומורשת.

מתוך כל האירועים שרובם מיועדים לקהל בוגר, מצאנו לכם גם כמה סיורים ופעילויות מיוחדות שמתאימות לילדים. סיור אזניות באמצע המדבר, פעילות ניווט בגן סודי וזהו בעצם:

 

ניווט עצים וסדנא לילדים בגן הברון מנשה

פעילות לכל המשפחה תתקיים בערב בגן מנשה שתכלול ניווט עצים, סדנת מנדלות מהטבע והיכרות עם הגן הקסום והלא מוכר של הברון מנשה בכפר סבא.

בבוקר יתקיים סיור מודרך לקהל המבוגר – במהלך הסיור יחשפו המשתתפים/ות לגריד הירוק של כ”ס ממקור ראשון, שילוב השכונה הירוקה בגריד וכיצד מעודדים הליכתיות בעיר מתפתחת. בגן מנשה נקיים דיון פתוח בנושא שימור גנים היסטוריים. מפגש לסיור המודרך: רחוב וישני.

איפה? כפר סבא

מתי? יום חמישי, 30 במאי 2024

12:00-10:00 סיור מודרך לקהל הבוגר ואנשי מקצוע

19:00-17:00 פעילות לכל המשפחה

טלפון לפרטים: 09-7640868

צריף בן גוריון, שבוע שימור אתרים 2024
צריף בן גוריון בשדה בוקר. צילום: חנן אפשטיין

סיור אוזניות בעקבות הזקן במדבר

סיור אוזניות עלילתי חווייתי בעקבות הזקן והמדבר בצריף בן גוריון, בקיבוץ שדה בוקר. אז אם אתם במקרה תושבי האזור או בדרך לאילת סיור מומלץ ובהחלט מקום ששווה ביקור.

יום שישי, כ”ג באייר תשפ”ד, 31 במאי 2024 בשעה: 11:00

להרשמה לחצו כאן…

לפרטים נוספים: 08-6560469

 

עמרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרים:”גם במהלך הימים המורכבים העוברים עלינו בעת הזאת,
ימים של חירום ומלחמה, חובה עלינו להמשיך לנוע קדימה, ויחד עם הציבור הרחב לפעול וליצור סדר יום
שהשימור והנחלת המורשת נמצאים במקום מרכזי בו. שבוע שימור אתרים, מהווה הזדמנות מצוינת
להכרות עם נושא השימור בכלל ועם פועלם של המועצה לשימור אתרים ואתרי המורשת בפרט”

 

פירוט כל האירועים באתר המועצה לשימור אתרים shimur.org

 

שבוע שימור אתרים

22-31 במאי 2024

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה