העמק הנעלם בגלבוע

מצאנו את העמק הנעלם.. קבלו מסלול נוף אתגרי שכולו בירידה, גולש מפסגות הגלבוע ויורד דרך מצוקים ומפלים, מול נוף משגע בעזרת מדרגות ויתדות עד עמק המעיינות.

בסופש החלטנו לטייל במגמת ירידה באזור הגלבוע וגילינו את אחד המסלולים היפים שיורדים מהגלבוע אל עמק יזרעאל: העמק הנעלם, מסלול 1,000 היתדות (סתם… לא באמת ספרנו, אבל היו המון).

העמק הנעלם – המסלול

מסלול אתגרי למיטיבי לכת שכולו בירידה מתחיל רגוע בתוך יער אורנים וממשיך בין מצוקים וסלעים של קניון קטן ונסתר שנשפך אל עמק המעיינות מול תל בית יוסף הישנה.

חונים בחניון הר ברקן, עוברים את הכביש בזהירות  ומחפשים את השביל עם הסימון שבילים האדום שנלך לאורכו לכל אורך הדרך. שימו לב שהסימונים באזור לא עיקביים ואפשר בקלות לפספס את הסימון האדום.

בדרך עוברים מעין יבש שנקרא עין הסמל ועוצרים לתצפית ופק”ל קפה במצפור רמי. לא בדיוק עמק, יותר קניון מצוקי שכמעט לכל הדרך ממנו רואים את שדות העמק, מאגרי המים ובריכות הדגים שלמטה.

העמק הנעלם בגלבוע, מסלולים בצפון

אורך המסלול: 2 ק”מ בקו אווירי
זמן הליכה: שעתיים-שלוש בגלל הירידה התלולה
הפרשי גובה: 467
סימון שבילים: אדום
גילאים: מסלול אתגרי לבני נוער ומעלה. פחות מתאים לילדים קטנים.
* אין לרדת את המסלול בימים גשומים או אחרי גשם מסכנת החלקה!

מתי? עדיף בסתיו או אביב בשעות הקרירות של היממה ולא בשיא החום – רוב המסלול חשוף לשמש. אם בקיץ אז ממש מוקדם.

ווייז עליון: חניון הר ברקן
ווייז תחתון: תל יוסף הישנה

טיפ: בין סוף המסלול לחניה התחתונה יש שדה ענק – אפשרי לחנות את הרכב מהצד הדרומי של השדה ליד מבנה המשאבות בסוף המסלול מה שיחסוך קצת הליכה אם אתם מסיימים את המסלול בשיא החום.

להשלמת החוויה אל תפספסו:

🏊 טבילה במעיינות עמק המעיינות (נחל הקיבוצים, עין מודע, עין שוקק, השביל הרטוב ועוד) כולם בהליכה רגלית, אופנים או רכבי קלאב קאר שמשכירים בכניסה לפארק ליד תל עמל.

אירוס הגלבוע
אירוס הגלבוע בהר ברקן

🚗 דרך נוף הגלבוע

מסלול רכוב של כ-25 קמ עם עצירות ותצפיות שמתחיל מכתף שאול ומסתיים בירידות המזרחיות מהגלבוע לכיוון בקעת הירדן. בדרך בחדשים מרץ ותחילת אפריל תוכלו לראות את פריחת אירוס הגלבוע במצפה הר ברקן שם יש מסלול מעגלי קצר. לפעמים אפשר לראות במצפה כתף שאול מצנחי רחיפה שיורדים מהנקודה לצניחה בעמק.

🎡 טורבינות הרוח בקצה הגלבוע – פרוייקט אנרגיה מתחדשת שהיום הדעות לגביו חלוקות. יש במקום מרכז מבקרים ומעניין לעבור מתחת לטורבינות ולהנות מקצת בריזה ולראות שעל כל טורבינה רשמו שיר אחר שקשור לרוח.

טורבינות הרוח בגלבוע
טורבינות הרוח בגלבוע

קפה ומאפה:

☕ עגלת קפה שווה בשבתות שנקראת: קפה פה ליד
🍮 מסעדת ארטישוק בתחנת הדלק של סונול גן השלושה
☕ אי של קפה בבית אלפא

תהנו ותעקבו לעוד רעיונות ומסלולי טיול

פרטי המקום
נשמח לדעת!



, חינם קווי בינוני 2-3 ק"מ 3 שעות

מחירים

ללא תשלום

איך מגיעים?

חניון הר ברקן כל השנה

מה באזור?