הטייסת: טייסים ליום אחד בF16 כמו בחיל האוויר

הטייסת. צילום: רבלי

הטייסת: טייסת הקרב האזרחית הראשונה מסוגה בעולם נפתחת בישראל- טייסת סימולטורים של מטוסי 16-F, הפועלת בהשראת חיל האוויר הישראלי למצויינות אישית וארגונית

הטייסת- מיזם חדש הממוקם בסינמה סיטי גלילות ומציע חוויה ייחודית המאפשרת לקהל הרחב לבקר במודל של טייסת קרב. הטייסת מעניקה הזדמנות לכל מי שחלם לטוס על מטוס קרב ומחפש חוויה ייחודית, להגיע לפעילות בטייסת, לעלות על סרבל טיסה, לעבור תדריך מבצעי, לטוס בסימולטורים מהמתקדמים בעולם ולתחקר את הטיסה.

טלפון: 053-9382132

הטייסת אמנם לא מתאימה לילדים קטנים אלא לבני נוער מגיל 12 ומעלה, אבל היא בהחלט אטרקציה יוצאת דופן בארץ שמתאימה גם לנוער וגם להורים. בעלי החזון והמייסדים העומדים מאחורי המיזם החדש הם אל”מ (במיל’) קובי רגב ואשתו אדמית רגב. במסגרת שירותו הצבאי פיקד רגב על שתי טייסות קרב של מטוסי F16, טס מעל 4500 גיחות ובתפקידו האחרון היה נספח צה”ל ונציג משרד הביטחון באיטליה, שוויץ, קרואטיה וסרביה. 

הטייסת הוקמה מתוך רצון לאפשר לכל אחד ואחת ללמוד מערכי חיל האוויר, ממורשת הקרב שלו ותרבותו הארגונית. כמו כן, תהליך הלימוד כולל הצבת משימות, השגת יעדים, תחקור ביצועים והפקת לקחים וכל זאת דרך ההתנסות והחוויה של טיסה במטוס קרב, באמצעות סימולטורים של מטוס F16, המדמים את תא הטייס.

מתחם הטייסת בנוי כהעתק של מבנה טייסת קרב בחיל האוויר וכולל: חדרי תדריכים, חדר תחקירים, חדרי הלבשה, חדר מבצעים ומועדון טייסת. לב לבו של המיזם הוא צוותי ההדרכה המורכבים מטייסי קרב במיל’ וממדריכות סימולטור בכירות וכן טכנולוגיות וציוד מתקדם, הכולל סימולטורים הנמצאים בחוד החנית הטכנולוגית המובילה בעולם.

סימולטור טיסה הוא מתקן המדמה מטוס קרב ומורכב מקוקפיט שהוא העתק של תא טייס, החל ממפסקי התפעול ועד להגאי המטוס – הסטיק והמצערת מה שמאפשר אימון וחווית טיסה הקרובה ביותר לחווית טיסה אמיתית. הסימולטורים מקושרים ברשת ביניהם ומאפשרים תרגול טיסה יחידנית או במבנה. חדר הבקרה שולט על תפעול הסימולטורים, בחירת המשימות, יכולת ניתוח הטיסה בזמן אמת וכן מאפשר יכולות תחקור מתקדמות של הטיסה.  כחלק מהמורשת והחזון של הטייסת, מעוצב ונקרא כל אחד מחדרי הטייסת על שם מבצע עבר של חיל האוויר שהיו לו השלכות אסטרטגיות על מדינת ישראל.

סדר היום בטייסת הינו מקביל לסדר יום בטייסת קרב אמיתית וכולל עלייה על סרבל וציוד טיסה, הדרכה, תדריך בוקר, קבלת משימת טיסה ויעדים, טיסה מודרכת בסימולטור ותחקיר בסיום הפעילות.

חזונו של אלוף משנה במיל קובי רגב הינו להקים מרכז למידה יחידי מסוגו בעולם המתמחה בבניית יכולות להשגת מצוינות אישית, צוותית וארגונית, בהשראת המתודולוגיות והתרבות של חיל האוויר.

טלפון: 053-9382132

אין תגובות

השאר תגובה