אטרקציות וטיולים בירושלים-לקראת יום ירושלים ושבועות

9.5.2013עדי גורני

לכבוד יום ירושלים שהתקיים השבוע והעליה לרגל בחג השבועות בשבוע הבא הנה כמה פעילויות מהנות לילדים שאתם יכולים לעשות בעיר הקודש. ירושלמים אמיתיים מספרים שאי שם באמצע הדרך לעיר בין נווה אילן לקסטל כדאי לסגור את המזגן ולפתוח את החלון של האוטו אוויר ההרים הירושלמי יכנס מבעד החלון ואתם תיכנסו לאווירה. נסיעה טובה 

ירוק ירושלמי
פארק ירושלים החדש
 
מרחב טבעי של שטחים פתוחים הסובבים את ירושלים ושולחים"אצבעות ירוקות"אל הרקמה האורבאנית, עמק הארזים, נחל רפאים, עמק מוצא ונחל הצופים מרושתים במסלולי אופניים, מעיינות ותצפיות נוף מרהיבות כדאי לתכנן מראש ולשלב עם ביקור באחת האטרקציות שבעיר. 
לתיכנון מראש: http://www.jerusalempark.org.il/template/?Pid=45
 לא לשכוח: משקפת, מים וכובע 
 
גן החיות התנ"כי
הגן שוכן בעמק יפהפה בדרום-מערבה של ירושלים, ומשתרע על שטח של250 דונם לערך. בגן מערכת של בריכות, אגם גדול ומפלים המקושרים ביניהם. משטחי דשא נרחבים ושפע של פינות חמד מוצלות. כלובי וחצרות בעלי החיים מימי התנ"ך ועד היום, ממוקמים לאורך מסלול מעגלי. שמועות מספרות שבקרוב גם יבנו בגן החיות התנכי פארק תת ימי שמציג אקוואריומים ענקיים כמו בעולם הגדול וחיות ים מכל העולם – מי אמר שאין ים בירושלים?…
לתיכנון מראש: http://www.jerusalemzoo.org.il/ (כדי לבדוק בעמוד המיוחד המתריע על צפיפות מבקרים)
לא לשכוח: ערכת פיקניק 
 
 
רטוב ירושלמי – נקבת השילוח
מול שער האשפות והכניסה לכותל המערבי, למול חניון גבעתי נמצאת הכניסה לעיר דוד ולנקבת השילוח. הניקבה, המכונה גם נקבת חזקיהו נועדה להטות את מי הגיחון אל בריכה בתחום חומות העיר. המיים הקרירים זורמים לכל אורכה (533 מ) גם היום ומובטחת לכם חוויה רטובה ומהנה. 
לתכנון מראש:
http://kinderland.xnet.co.il/aindex/69601.php (הכניסה לבני5+)
לא לשכוח: נעליים להליכה במיים, פנסים ובגדים להחלפה. 
 
 
עין יעל
מוזיאון פעיל המציע סדנאות לשחזור מלאכות קדומות ברחוב הרומי המשוחזר: פסיפס, פרסקו, קרמיקה, אריגה, הכנת נייר, ובניית כלי נגינה עתיקים. הרעבים יוכלו לאפות פיתות. 
לתיכנון מראש: http://kinderland.xnet.co.il/aindex/98.php
לא לשכוח: רגליים נקיות לסדנת דריכת הענבים 
 

זמן ירושלמי ב
מעלית הזמן
מסע קולנועי שמתחיל במעמקי האדמה ומסתיים באוויר. במסע הויזואלי-קולי תפגשו את שלמה המלך, צדקיהו, ירמיהו, הורדוס וכל האנשים שחיו ופעלו בירושלים שלפני אלפי שנים. תבקרו בבתי המידות של ימי בית שני, ברחובות העמודים של איליה קפיטולינה, בארמונו הנסתר של המלך שלמה ובסימטאות העיר הביזנטית. 
לתיכנון מראש: http://www.time-elevator-jerusalem.co.il/program.asp?page=jer
לא לשכוח: סוודר
 

עיר דוד
מרכז המבקרים של עיר דוד מציע לצפות במצגת תלת מימד מרשימה, ללמוד על ההיסטוריה של העיר ושלנו החל מימי המקרא. 
המרכז מציע סיורים מודרכים וסיורים עצמאיים כולל טיולי ניווט עצמאיים עם כתבי חידה. 
לתיכנון מוקדם:   http://www.cityofdavid.org.il/
לא לשכוח: להכין חבר טלפוני….
 
לילה ירושלמי – מגדל דוד – החזיון הלילי
באחד המוזיאונים הקסומים ביותר בארץ לאורך חומות המצודה העתיקה נכונה לכם חוויה רב חושית מיוחדת במינה הכוללת אורות וצלילים המגוללים את סיפורה של העיר. בלי אף מילה מיותרת. 
 
לתכנון מראש: http://www.towerofdavid.org.il/hebrew/night_spectacular
לא לשכוח: סוודר
 
 
טיול בשוק מחנה יהודה (בלי הילדים…)
 שוק מחנה יהודה הוא אחד השווקים המיוחדים בארץ. לאורך כל ה שנה תמצאו בו דוכנים מיוחדים , סוחרים וותיקים ומלאי חיים וגם כמה מסעדות משובחות לרגל יום ירושלים יש אפילו סיור טעימות מיוחד היוצא מבית שמואל 
 
לתיכנון מראש: :02-620346 http://kinderland.xnet.co.il/index.php?act=register%20able%20events&cat=1898&week=&id=2357&date=1367761081
 
לא לשכוח: לבוש צנוע 
 
 
מתחם הרכבת החדש – ישן
התשובה הירושלמית למתחם התחנה של תל אביב ליד נווה צדק – תחנת הרכבת שהוקמה לפני120 ממוקמת בין הסינמטק, תיאטרון ירושלים, בריכת הסולטן, תאטרון החאן, קולנוע סמדר ותאטרון הקרון. תאטרון רחוב, מסעדות בתי קפה מתקני ספורט ושביל אופניים מחכים רק לכם. 
 
לתיכנון מראש: http://www.firststation.co.il/category/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%94
 לא לשכוח:דרכון ולוק של תיירים מחו"ל; תרגישו שאתם ממש בארץ אחרת. 
 
טיול חומות / הכותל / הרובע
 
טיול על חומות ירושלים משער יפו לכיוון הכותל או לכיוון שער האריות הוא שיעור קצר בהיסטוריה וביסודות הבניה של סולימאן הגדול. כדאי לעשות עם עצירות לתצפית אל גגות העיר העתיקה או לשכונות שמחוץ לחומה. בימים החמים מומלץ לבחור בשעות אחר הצהריים וסמוך לשקיעה. 
 
להתכונן מראש: http://kinderland.xnet.co.il/aindex/11.php
לא לשכוח: משקפת ( אולי תראו את בת שבע )
 
 
תרבות ירושלמית
 העיר ירושלים עשירה במוזיאונים שבהם הדרכות מיוחדות לילדים ונוער- מומלץ מאוד להציץ מראש באתרים של מוזיאון ישראל, מוזיאון המקרא, מוזיאון המדע , מוזיאון האסלאם 
 לרשימה נוספת של מוזיאונים כדאי להציץ כאןhttp://www.shimur.org/SiteIndex.aspx?categoryID=28
 לתכנן מראש: כדאי לבדוק מתי מתאפשרת כניסת ילדים ללא תשלום.
לא לשכוח: לא מוכרחים לבקר בכל המוזיאונים ואפילו לא בכל אגפי המוזיאון הנבחר לפעמים עדיף ומומלץ לבחור אגף אחד ולהתקרר במזגן שלו שעתיים ולשמור את האגף הבא לביקור נוסף. 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה