אטרקציות ופעילויות ל"ג בעומר לילדים

אז מה עושים בל"ג בעומר? חג המדורות מביא איתו מעבר לבילוי סביב המדורות גם הזדמנות לצאת עם המשפחה לטייל ולהכיר כמה אתרים הקשורים למסורות החג, להשתתף בפסטיבל חץ וקשת, להוציא תפוחי אדמה מהשדה, או לבקר בחופשה בעשרות מוזיאונים שייפתחו בחינם ביום המוזיאונים הבינלאומי.
 
פסטיבל חץ וקשת, בית לחם הגלילית
פסטיבל חץ וקשת בפארק היורה – קליעה בחץ וקשת, קליעה למטרות אולימפיות ולמטרות תלת מימד, מופעי קרבות אבירים, משחק הרפתקאות משפחתי ביער הדינוזאורים, תיאטרון רחוב ואטרקציות נוספות.
יום שני ה-19 במאי בין השעות 09:00- 17:00
פארק היורה – בית לחם הגלילית
לפרטים:04-811-3861
 
יום המוזיאונים הבינלאומי
ביום שני, הילדים יוצאים לחופש וזה הזמן להצטרף אליהם (או לקרוא לדגל את סבא וסבתא…) ולבקר בעשרות מוזיאונים שייפתחו לקהל הרחב בחינם.
הזדמנות לבקר עם הילדים במוזיאונים הגדולים ולגלות גם מוזיאונים פחות מוכרים המציגים תערוכות המתאימות לכל המשפחה חדשות כמו תערוכת גני המשחקים במוזיאון העיצוב בחולון, תערוכת האוניות והים האינטראקטיבית ופארק המדע במדעטק חיפה, לגלות מתי גילו בכלל את האש במוזיאון האדם והחי ברמת גן, לצייר כמו אנדי וורהול במוזיאון תל אביב לאמנות, לבנות בקוביות ענק במוזיאון המדע בירושלים, לראות את הסרט מנהרת הזמן במוזיאון ישראל בירושלים ופעילויות נוספות.
יום שני,19 במאי 2014
 
חגיגה מדע ואש בפארק קרסו למדע
חוגגים את ל"ג בעומר בפארק קרסו למדע, פארק המדע החדש בבאר שבע בו תוכלו לצפות עם הילדים במעבדות בהדגמות בנושא האש, לראות מייצגים אינטראקטיביים בתערוכות, לקפוץ בג’ימבורי מדעי לקטנטנים, לשחק בגן משחקי מדע ענק, מזרקה מדעית ועוד.
לכבוד ל"ג בעומר ב-19 במאי – הכניסה במחיר מוזל של 20 ₪.
פארק קרסו למדע, רחוב העצמאות79 ב"ש.
לפרטים ולהזמנת כרטיסים:053-7106968
 
 
הצעה לטיולים בעקבות בר כוכבא:
 
לזחול בעקבות לוחמי בר כוכבא
טיול קצר אל חרבת מדרס הנמצאת בשמורת הטבע עדולם בשפלת יהודה, הכולל זחילה במסתורי מערות הזחילה בהם התחבאו לוחמי מרד בר כוכבא ואפשרות לבקר במערת הקולומבריום שנפתחה לאחרונה מחדש.
 
ל"ג בעומר במנהרות בר-כוכבא
אחד האתרים הפחות מוכרים בהקשר של מרד בר כוכבא הוא ההרודיון, ארמונו המפואר של הורדוס בו התגלתה מערכת תת קרקעית של מנהרות גבוהות שאפשרו מעבר מהיר ללוחמי בר כוכבא בימי המרד נגד הרומאים.
האתר פתוח למבקרים בין השעות8:00-17:00
לפרטים:02-5662290 | 3639*
 
 טיולי משפחות, טיולים עם הילדים, אטרקציות לכל המשפחה, פעילות לילדים
ההרודיון – צילום: דורון ניסים.

שביל הפסגה בהר מרון, מערת בר יוחאי בפקיעין וקבר רבי שמעון בר יוחאי

מסלול טיול ידידותי לילדים המקיף את פסגת הר מרון ועובר בתוך חורש טבעי עם תצפיות נוף מרשימות לכיוון צפת והרי הגליל והגולן. מסלול שחלקו מוצל ומזג האוויר בו קריר יחסית מתחיל בחניה ומסומן באדום. בדרך למסלול, אפשר לבקר בקברו של רבי שמעון בר יוחאי ביישוב מרון או לבקר במערת רבי שמעון בר יוחאי ביישוב פקיעין. 
*שימו לב שבימי החג חלק מהכבישים באזור עלולים להיות סגורים בעקבות ההילולה במרון.
 
חץ וקשת במצפה רמון
מסלולי מטרות המוצבים באמצע המדבר מחכים להורים ולילדים שיגיעו אל את חץ וקשת הסמוך למכתש רמון עם מדריכים מקצועיים שסוף סוף ילמדו אותנו איך להחזיק חץ וקשת ואפילו לפגוע במטרה… 
 
תפוחי אדמה – מהשדה לצלחת 
פעילות חקלאית וארוחה המבוססת על תנובת השדה בבוסתן וגן הירק המשפחתי הכוללת סיור בבוסתן עם עשרות עצי פרי, חוויה לילדים שיגלו שתפוחי אדמה לא גדלים בתוך נייר כסף ויוציאו אותם ישירות מהאדמה, יכינו פירה וצ’יפס וישמעו הסבר על תהליך הגידול של פרי האדמה. במקום גם ארוחות חלביות ממטבחה של יונה. 
בתיאום מראש. סגור בשבת.
חווית יונה – מושב פדויים
לפרטים ותיאום מראש:052-3902577
 
בית גוברין – עיר בני החורין 
רגע לפני שפונים אל מערות בית גוברין הפופולאריות, כדאי לעצור גם בצד הפחות מוכר של הגן הלאומי בו מחכים לכם חדרים אפלים, קמרונות מסתוריים ואמפיתיאטרון לא מוכר שהוא היחיד הפתוח לביקור בישראל. בשבת הקרובה שאחרי ל"ג בעומר יתקיים באתר הפנינג 
שחקנים עם נקודות הדרכה ונגינה שינסה להחזיר עטרה ליושנה. עיתון העיר, המספק הצצה לתושביה ומנהגיה, יחולק לכל משפחה ויענו על כל השאלות מי גר כאן, איך התפרנסו, ומאיפה יצאו הנמרים לקרבות.
גן לאומי בית גוברין. שבת24.5 בין השעות 11:00-15:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
לפרטים:3639* | 08-6811020 | 08-6812957    
 
שבוע שימור אתרי מורשת
המועצה לשימור אתרים החוגגת השבוע30 שנה להיווסדה מקיימת במהלך השבוע עשרות אירועים ופעילויות באתרי המורשת ברחבי הארץ. חלק מהפעילויות והאתרים כמו אתר הפרדסנות ברחובות, תחנת הרכבת בכפר יהושע, צריף בן גוריון  בנגב גם מתאימים לביקור עם ילדים.
שבוע שימור אתרים15-29 במאי 2014
 
 
צילום ראשי: חירבת מדרס – אלון שיפמן.

אין תגובות

השאר תגובה