איך היה נראה דגל ישראל אם הרצל היה מעצב אותו?

    בנימין זאב הרצל במוזיאון הכט חיפה
    בנימין זאב הרצל במוזיאון הכט חיפה

    לרגל יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, אותו חגגנו בצל מגפת הקורונה, נפגש חוזה המדינה בנימין זאב הרצל עם האמן הרמן שטרוק במוזיאון הכט בחיפה.

    שטרוק התפרסם בעבודתו הדיוקן של הרצל, נחשב לאחד מאמני ההדפס החשובים בגרמניה ובארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים. במשך למעלה מארבעים שנות פעילותו כאמן מצליח ומוערך, הוא יצר עבודות על נייר, בעיקר בשני סוגי נושאים – הדיוקן והנוף.

    את דיוקן הרצל, יצר בעקבות פגישתו עם הרצל בווינה ביום 21 במאי 1903 לאחר המסע יצר שטרוק סדרה של רישומים בביתו של הרצל בווינה, ששמשו כבסיס להכנת היצירה. המניע ליצירת העבודה היה כנראה התרשמותו של שטרוק מאישיותו של הרצל והאמונה הציונית העמוקה שלו.

    מוזמנים לצפות בסרטון שתיעד את המפגש ההסטורי ולגלות איך נראה הדגל שתכנן הרצל לישראל… תראו את הסרטון עד הסוף ותגלו…

    במהלך הקונגרס הציוני העולמי ה-6 בבזל נפגש שטרוק פעם נוספת עם הרצל, אשר חתם על כמה מעותקי התחריט. במקביל לעבודתו האמנותית שטרוק לקח חלק חשוב בפעילות הציונית, העולמית והארצישראלית. במסגרתה השתתף דרך קבע בקונגרסים הציוניים והיה שותף ליוזמות אמנותיות לאחר עלייתו ארצה. האמן מציג במפגש בפני חוזה המדינה את עבודותיו, המוצגות באוספי מוזיאון הכט בחיפה.

    בחיפה מחכים לכם מספר רב של מוזיאונים כמו מוזיאון העיר, מוזיאון טיקוטין, המוזיאון הימי שמציעים פעילויות לילדים (כרגע וירטואליות) לפרטים נוספים על המוזיאונים בחיפה לחצו כאן…

    אין תגובות

    השאר תגובה