אירועי סוכות2011 -מקבץ אירועים

סוכוצ הוא כידוע חג הפסטיבלים – סנוניות ראשונות של סוכות התחילו להגיע עם מקבץ של אירועי סוכות בכל הארץ:

אירועי סוכות במרכז:

פסטיבל ראש העין ה-10 למוסיקה ים תיכונית 
פסטיבל ראש העין בסוכות חוגג עשור עם מיטב אמני המוסיקה הים תיכונית: אייל גולן, ליאור נרקיס, מאיה בוסקילה, מוש בן ארי, עומר אדם, שלישיית הגמר של כוכב נולד, שיר לוי וזרח יוסף. אירוע הפתיחה–להקת ימן בלוז.
לצד ההופעות יתקיימו שלל פעילויות ומופעי פולקלור, סיורים מודרכים בעיר והשתתפות בטקסי דיוואן (טקס חינה מסורתי), תערוכה של מורשת תימן ולצידה תערוכת בולים מתימן שנאספו משך שנים, בהם סדרת הבולים הראשונה שיצאה בתימן, מתחם בעלי מלאכה מסורתיים כמו צורף, סופר סת"ם, מורי ועוד, שוק סידקית, אוהל יצירה לילדים ומתחם אוכל ענק עם אוכל תימני וים תיכוני אותנטי. עוד יהיו סיורים מודרכים בעיר, יוקרנו סרטים אתניים ומופעי פולקלור וצבע.
המתחם ייפתח החל מהשעה18:00, הופעות על הבמה החל מהשעה 19:00.
הכניסה חינם
פארק לב העיר, ראש העין
חוה"מ סוכות,15-17 באוקטובר

פסטיבל מוזות בסוכות
גן החבל, שוהם
חוה"מ סוכות, ימים שני- שלישי  17-18באוקטובר18:00-22:30.
מופע סיום: בלילה שבין ה-18 ל-19.

בין ה-17-18/10 יתקיים בפעם ה-11 פסטיבל שהוא חגיגת תרבות אמיתית, פסטיבל מוזות בסוכות.
הפסטיבל יפגיש זמרים מובילים, אמנים יוצרים והצגות לכל המשפחה.
על הבמה המרכזית יופיעו גידי גוב, שיארח את רונה קינן, מחווה לשירי הביטלס מבוצע על ידי
ה- ""MAGICAL MYSTERY TOURומופע סגירה של קובי אוז.
בנוסף, כמה מגדולי הרוק הישראלי יגיעו לסדרת שיחות עם הקהל משולבות עם שירים, ב"סוכת מפגש אמן" –ירמי קפלן, דנה ברגר, אסף אמדורסקי, חמי רודנר ושאנן סטריט.
בשש הסוכות האחרות יתקיימו הצגות ילדים, מופעים של אתי אנקרי ויהודה כץ, בית קפה מרהיב מלא במופעים חיים של קבוצת תו, מיצג כניסה ירוק של הנס פלדה וגבריאל רענן, וידאו ארט ב-360 מעלות בשיתוף הקהל ועוד המון פעילויות.
לפרטים נוספים:03-9723001 

פסטיבל המדע ה-11: "לגלות את המדען שבך"
מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון וייצמן למדע, רחובות
חוה"מ סוכות17-18 באוקטובר, 10:00-18:00

יומיים של מדע וטכנולוגיה, עשרות התנסויות והרצאות מרתקות ומחכימות לכל המשפחה בפסטיבל המדע, המתקיים זו השנה ה-11. חגיגה תוססת של מדע, מוסיקה, תרבות וטכנולוגיה משעשעים ומהנים מחד ומאתגרים את החשיבה לכל גיל מאידך. סדנאות, תצוגות, תחרויות, מופעי קרקס, הדגמת ריחוף מגנטי בהשפעת מוליך על, ניסוי ברוגטקת ענק, שחזור ניסויים היסטוריים, משחקי חשיבה, הצגות מדעיות ומופעים מוסיקליים, הרצאות והדגמות לילדים, בני נוער ומבוגרים השואפים להבין טוב יותר את העולם אשר מסביבנו וללמוד על הטכנולוגיות וההמצאות שיעצבו את העתיד.המתחמים יציגו באופן שונה ומיוחד, כל אחד בדרכו, נושאים מדעיים, תוך הפעלה ושיתוף של המשתתפים בפסטיבל. בבמה המרכזית יוצגו מידי שעה עגולה מופעים שיסחפו את הקהל למסע של תגליות מוסיקליות, בצליל, בשיר ובתנועה וצבע כגון "להקת שקטק", "ד"ר מולקולה", "טל קרביץ"ועוד..
לפרטים נוספים:08-9346090, החל משבוע לפני הפסטיבל

אירועי סוכות בדרום:

פסטיבל מתחילים לחשוב ירוק
בין ה-17-18/10, יתקיים פסטיבל "מתחילים לחשוב ירוק",הפסטיבל הירוק הגדול בישראל.
מטרת הפסטיבל היא להעביר את מסר המחזור ושמירה על הסביבה דרך הדור הצעיר, בדרך חווייתית ומהנה.
מן המתחם המרכזי של הפסטיבל יצאו"שבילים"שכל אחד מהם מוביל את הקהל לפעילות מהנה, הקשורה לכל אחד מסוגי הפסולת הניתנת למחזור.בשבילים יתקיימו סדנאות יצירה בהן ניתן ליצור תיקים, חולצות, גופי תאורה, רובוטים, מטוסי צעצוע ועוד המון.מלבד הסדנאות יתקיימו במקום גם מיצגים מרתקים של אמנים יוצרים מובילים, כולם בנושא שמירה על הסביבה.על הבמה המרכזית תופיע כוכבת ערוץ הילדים דון לני גבאי ועל במת הקטנטנים יהיה ניתן לפגוש את הדמויות המוכרות מערוץ לולי.
הכניסה לפסטיבל היא חופשית–תמורת בקבוק פלסטיק או שקית ניילון
חוף דלילה, אשקלון, חוה"מ סוכות17-18 באוקטובר, בין השעות 10:00-18:00
לפרטים נוספים:08-6792325


פסטיבל היין ה-2 באשדוד
פארק נחל לכיש
חוה"מ סוכות17-18 באוקטובר, בין השעות 19:30 עד חצות
זו השנה השנייה שחברת חופית לפיתוח התיירות באשדוד בשיתוף תחום אירועים של החברה העירונית יוזמת ומפיקה את פסטיבל היין באשדוד, המארח השנה כ-30 יקבים בהם יקבי בוטיק ויקבים בינוניים וגדולים, מהגולן ועד הנגב. היקבים יציגו את יינותיהם לטעימה לצד דוכנים בהם יוצגו יינות מיובאים כשרים. בין היקבים המשתתפים בפסטיבל: רקנאטי, עמק האלה, אלכסנדר, בזלת הגולן, קטרון, צובה, גבעות, בשן, אור גנוז, צפת העתיקה וגרנדה.
לצד דוכני היין יהיו דוכני מזון בהם יימכרו מנות דגים מתוצרת דייגי העיר אשדוד, גבינות יעקב’ס ופסטות מיוחדות. מידי ערב תהיינה שתי סדנאות שף בהן תודגם הכנת מנות שונות. פינות ישיבה בסגנון רטרו ובסגנון מודרני יפוזרו לאורך שדירת הנחל, והרכבים מוסיקליים קטנים ינעימו למבקרים במוסיקה חיה בסגנונות שונים. מיצגים אמנותיים ופסלים חיים יעניקו תחושה של חגיגת יין ססגונית אמנותית. בין משתתפי הפסטיבל יוגרל מקרר יין. כניסה מגיל18 ומעלה.
מחיר כניסה:  45שקלים, כולל טעימות יין בדוכנים.

פסטיבל תמר במדבר – פארק תמנע
14-19/10בין השעות11:00-20:00, כניסה עד שעה 18:00

בפארק תמנע מתקיים פסטיבל תמר במדבר שיכלול סיפורים, סיורים וטעימות של פרי התמר.
האירוע מתקיים בסימן סיום גדיד התמרים בחבל איילות, האזור בו גדלים עשרות אלפי עצי תמר המניבים את תמרי המג’הול העסיסיים המשווקים אל כל רחבי הארץ והעולם. בהפנינג, פינות יצירה מודרכות בעץ התמר המציעות פעילות אמנות יוצרת עם עצי תמר – מהחרצנים ועד הידות, מספרי סיפורים על תמרים ואגדות עם טעמים מהאזור, שילוב תמרים במאכלים אהובים ועוד.
הפסטיבל הפעם משלב בתוכו גם תצפית אל תחריט חדש ומערר מחלוקת שנתגלה לאחרונה.
מומחים מכל העולם כבר מתווכחים האם מדובר בתגלית מסעירה ששופכת אור על תקופה קדומה, או פשוט בזיוף מוצלח.
מחיר כניסה לפארק תמנע:49 ₪ לאדם (מגיל 3)
בין התאריכים16-18/10 יתקיימו גם סיורי שקיעה בפארק
לפרטים נוספים: פארק תמנע -08-6316756 / www.timna-park.co.il


אירועי סוכות במרכז המבקרים בני דרום – כניסה חינם
מושב בני דרום,
ימים א’-ד’16-19 באוקטובר, בין השעות 9:00-16:00

במרכז המבקרים במושב בני דרום שליד אשדוד יצפו לבאים הפתעות נהדרות לכל המשפחה וללא תשלום.
הילדים יוכלו ליהנות מהפקת שמן זית בבית בד משוחזר וללמוד איך נוצר שמן הזית, ויחד עם ההורים יוזמנו לצפות בסרט על הזית ושמן הזית, לסייר בבית הבד המודרני. כמו כן, יתקיים סיור בבית ראשונים, מוזיאון היסטורי המספר את סיפור המושב בני דרום. תמורת תשלום סימלי (עד15 ₪) יזכו המבקרים גם למגוון פעילויות מרגשות לילדים: כבישת זיתים עצמית עם ערכה מיוחדת, אפיית פיתות על גבי טאבון , יצירת חמרן, פסיפס, סיור בטרקטור ועגלות למטע זיתים כולל מסיק ועוד הפתעות.
בזמן שהילדים נהנים מהפעילויות יכולים ההורים להתרשם מחנות הגורמה רחבת הידיים במרכז המבקרים, אשר מוצעים בה לרכישה מגוון המוצרים המעולים של כד בני דרום, שמני זית, מעדנים שונים, תבלינים, מוצרי נוי ועוד. 
הכניסה למרכז המבקרים – ללא תשלום. פעילויות ברחבת המבקרים  – בתשלום סמלי.
לפרטים נוספים:050-8616666 / 08-8515548


אירועי סוכות בערבה
במהלך חג סוכות ברחבי הערבה

במהלך חוה"מ סוכות יתקיימו כמה אירועים מיוחדים באזור הערבה, פסטיבל זורבה, אחד הפסטיבלים הגדולים בישראל של חובבי השאנטי והניואייג’, חוזר שוב ל-4 ימים של מוזיקה אהבה ומדיטציה באשרם במדבר. עוד יתקיים מופע מיוחד של מתי סרי, ששר ומספר את סיפורו של יוסי בנאי ושר ממיטב שיריו ושוק איכרים, הכל תוצרת הערבה בקיבוץ יהל.
בנוסף, אזור הערבה טומן בחובו שלל אטרקציות מדבריות, שכולן פעילות במהלך חג הסוכות.
מגוון טיולים בג’יפים, על גמלים, ברכב או ברגל. אטרקציות עם חיות בקרוקולוקו, בחוות האנטילופות ובחי בר יטבתה. סיורים אקולוגיים וסיורים חקלאיים ועד המון פעילויות מגוונות.
מרכז תיירות ערבה– 1-800-225-007
 

אין תגובות

השאר תגובה