אירועי ראש השנה תשע"ה- 2014

אירועי ראש השנה2014 למשפחות וילדים – תערוכת מוח ברחובות, רדיית דבש בגליל, טיולי אופניים חשמליים ברמת דוד ועוד מגוון פעילויות לילדים לחג

 
פעילויות ראש השנה בצפון
 
טיולי ראש השנה במרכז השטח של שטיין טיולי אופניים חשמליים בקיבוץ רמת דוד 
לקראת ראש השנה מציעים בשטיין טיולי אופניים חשמליים בקיבוץ רמת דוד בעמק יזרעאל מסלול שכולו התחלות חדשות, הן בטבע והן בענפי החקלאות השונים מסביב לקיבוץ. הסיור יצא לשדות לצפות בכותנה הפורחת הממתינה לקטיף, בעצי הזית הכורעים תחת יבול וממתינים למסיק ובשדות במרחבים הנחרשים וממתינים בצפייה לזריעה החדשה. המסלול הוא מעגלי ואורכו כשעה וחצי. המטיילים מטיילים עצמאית בשטח וקובעים לעצמם את הקצב. החוויה מתאימה לכל המשפחה. ההורים רוכבים על אופניים חשמליים משוכללים ובטיחותיים והקטנים, מגיל שנה ואילך, יושבים על כסאות, בכרכרה או מתחברים לאופניים של הבוגרים עם חצי אופניים. 
מתי? בראש השנה,25-27/9 בשעות 10:00-18:00, בסוכות, 9-18/10 בשעות 10:00-18:00 שישי 10/10, 17/10 9:00-13:00 ביתר ימות השבוע בתיאום מראש.
עלות: מחיר סיור של כשעה וחצי :94 ₪ לרוכב, 50 ₪ לילד מתחת לגיל 14. 
 
 
קטיף עצמי של ירקות ופירות ותצוגה חקלאית בקטופותי בבית לחם הגלילית
קטופותי – שדה קטיף עצמי במושבה הטמפלרית הקסומה בית לחם הגלילית שבעמק יזרעאל. הירקות, הפירות ועשבי התבלין נמצאים בתקופה זו בשיא בשלותם. בימי החג יודגמו בקטופותי חריש במחרשה הרתומה לטרקטור, תיחוח וזריעה, מלווים בהסברים מרתקים של רמי, חקלאי מבטן ומלידה. ולאחריהם יוזמנו המבקרים ליהנות מחוויית קטיף עצמי של מגוון פירות וירקות העונה: גזר, מלפפונים, עגבניות, רימונים, תירס, חצילים, פלפלים, ענבים (מזן איזבלה), שעועית, לוביה, פלפל אדום שושקה, פלפל חריף, צנון שחור, סלק ומגוון תבלינים. 
מתי? בראש השנה ובחול המועד:09.00-15.00 | ערבי חג: 09.00-12.30
הדגמות חקלאיות–בימי החג בשעה12:00 
מחיר כניסה: לילד או למבוגר:30 ₪, סלסלה משפחתית: 20 ₪ 
*מומלץ להיכנס לאתר קטופותי ולהתעדכן מה ניתן לקטוף באותו יום.
טלפון:053-9382450
לפרטים נוספים וקופון הנחה לקטופותי…
 
קטופותי, אירועי ראש השנה2014, פעילויות לילדים בראש השנה, פעילות לכל המשפחה
קטיף ירקות ופירות בקטופותי בראש השנה.
 
 
היכרות עם עולם הדבורים – ראש השנה במכוורת אופיר באלון הגליל
מכוורת אופיר ממשיכה במסורת ומזמינה לחוויה מרתקת של היכרות עם עולם הדבורים באמצעות צפייה בדבורים בתוך כוורת זכוכית, השתתפות פעילה ברדיית דבש, לבישת בגדי כוורן (דבוראי), טעימת סוגים שונים של דבש, יצירת נרות מדונג והכנת פיתות עם דבש בטאבון. 
המעוניינים יוכלו לבקר גם ביקב יפתחאל הסמוך.
מתי? בשבתות20.9.2014 ו-13.9.2014, בין השעות 10:00-14:00
עלות כניסה:25 ₪ למשתתף מגיל 3, פיתות עם דבש בטאבון, שתייה קלה (בתשלום נפרד).
לפרטים:052-2824644 
 
פסטיבל הדבש במרכז המבקרים דבורת התבור בשדמות דבורה
דבורת התבור חוגגת את זכייתה במקום השלישי בעולם בתחרות בינלאומית של זקן הדבורים. לאחרונה השתתף בועז, דבוראי ממכוורת דבורת התבור בתחרות זקן הדבורים הבינ"ל שהתקיימה בקנדה, ועטה על פניו מעל24,000 דבורים, עובדה שזיכתה אותו במקום שלישי בעולם ובשיא ישראלי. המבקרים יוזמנו לצפות בסרט על התחרות, הילדים יכינו מסכת זקן דבורים אישית ואף יזכו באיפור פנים של דבורה. כל זאת בנוסף לסיור המלא ולמגוון הפעילויות הנמצאות באתר והמותאמות לכל המשפחה. הסיורים כוללים ביקור במכון רדיית הדבש עם הדרכה על האופן בו מכינות הדבורים את הדבש ועל חשיבותן לטבע. ביקור במצפה הדבורים, היכן שנמצאות הדבורים עצמן וסיור באולם גידול אלפי פקעות המשי (היחידי בארץ). הילדים יוכלו ליהנות משפע של פעילויות יצירה כמו: הכנת שוקולד דבש, נר מדונג, קישוט גבס, שלט לחדר ושכמיית דבורה. במקום פינת חי עם אפשרות להאכלת יד של עיזים ננסיות ודבורה ענקית שתסתובב בין האורחים. במהלך פסטיבל הדבש לאחר הסיור יתאפשר גם סיבוב קצר למבקרים בטרקטור ועגלה (בתוספת תשלום) 
מתי? כל יום עד סיום חול המועד סוכות.  
שעות הפעילות:09:00-17:00 (כניסה אחרונה בשעה 15:00). כל עשרים דקות יוצא סיור שאורכו כשעתיים.
מחיר הסיור:35ש"ח למבוגר,48 ש"ח לילד(תוספת10 ש"ח לסיבוב בטרקטור למשתתף). 
לפרטים ותאום ביקור:04-6769598 | 050-5637645
 
מרכז המבקרים בית וגם סיפור בבית לחם הגלילית 
מרכז המבקרים בית וגם סיפור במושבה הטמפלרית בית לחם הגלילית, מציע למבקרים טיול-סיפור במושבה שהוקמה לפני כמאה שנה ומשמרת את ההיסטוריה והסיפורים בין בתיה הציורים והמיוחדים. בסיור, המשפחות מוזמנות לטייל ברחובה הראשי של המושבה ולבקר במרכז המבקרים של משפחת פליישמן. הסיורים מיועדים לקבוצות של מטיילים, נמשכים כשעה וחצי ברחוב הטמפלרי של המושב ובמרכז המבקרים. במהלך הסיור יסופר על המתיישבים- אהבותיהם, אכזבותיהם וכמובן הרבה רכילות היסטורית. 
לפרטים נוספים ותיאום סיור:052-3556939
 
גן הפסלים של אלכסנדר קירזנר ביקנעם המושבה
גן הפסלים של האמן אלכסנדר קירזנר, מזמין את המשפחות לתצוגה מגוונת של יצירות האמן, הכוללת מעל250 פסלים. חוויה אומנותית ותרבותית מיוחדת, סיור מודרך בליווי הסברים על האומן ותהליך היצירה-הצצה אינטימית לסטודיו ולמפעל חייו של "פסל המחול והמוסיקה".הסיור בגן הפסלים ובגלריה כולל הדרכה והסברים על קורות חייו של האמן ותהליך היצירה בליווי מוסיקה קלאסית ובאווירה אינטימית. מקום מיוחד ומלא תרבות וקסם, חוויה מרתקת ומרגשת.
שעות הפעילות: בתיאום מראש, מדי יום בין השעות9:00-17:00 בערבי חג עד 13:00.
לפרטים נוספים ותיאום סיור:04-9890520 | 054-7847688
 
חוות דרך התבלינים–חגיגה מתוקה ומשפחתית לקראת ראש השנה בבית לחם הגלילית
חוות דרך התבלינים מציעה חגיגת ראש השנה באווירה מתוקה ומשפחתית הכוללת סדנאות מיוחדות, סיורים לשדות, טעימות ממיטב תנובת הארץ ועוד.
סדנת הכנת דבש מתובל עם ממרח חלבה ומאפה מתוק בטאבון.
שעות הפעילות:10:00, 13:00 
משך הסדנה:25-30 דקות
מחיר:30 ₪ למשתתף
סיור בשדות התבלינים האורגניים של חוות דרך התבלינים, בהנחיית מדריכות החווה, להכיר מעט את החווה וההיסטוריה שלה, לעבור בין הגידולים השונים ולהכיר את הסגולות הרפואיות והשימושים השונים שניתן להפיק מכל אחד מהצמחים. בתום הסיור יוקרן הסרט סודות התבלינים–מסע מרתק בעקבות החושים של חוות דרך התבלינים. 
מתי? בשעה12:00.
מחיר: הסיור ללא תשלום.
במהלך כל השבת תתקיים פעילות לילדים הכוללת הכנת מגנטים מתובלים למקרר בצורת רימון ותפוח, הכנת ברכות שנה טובה, קישוט קופות חיסכון לשנה החדשה, קופסאות תכשיטים ועוד. בנוסף, מבחר תערובות ייחודיות לארוחת החג עם מתכונים מתובלים במיוחד: מתכון לקבבונים על מקל קינמון, אורז חגיגי עם רימונים, סלט גלילי עם תפוחים ואגסים, עוגת דבש לילדים ועוד. במקום יתקיימו הדגמות במטבח השף עם מנות חגיגיות לארוחת החג.
ימי הפעילויות:20.9.14 (שבת לפני החג) | 25-27.9.14 (חמישי- שישי-שבת)
לפרטים נוספים:04-9533405
 
פעילויות ראש השנה במרכז
 
תפעילו ת’מוח–גן המדע במכון ויצמן, רחובות
תערוכת המוח הגדולה נפתחה במתחם התערוכות החדש בגן ואיתה מוצגים אינטראקטיביים חדשים ותלת מימדיים המעבירים באופן חוויתי וסוחף את מסתרי המוח האנושי. התערוכה נותנת תשובות לשאלות כמו ‘כמה פעולות אפשר לעשות בו זמנית?’ ו-‘כמה ג’יגה יש במוח?’, מספקת הצצה אל כל מה שקורה בנבכי המוח של האדם ושל החיות, מציגה מגוון אשליות אופטיות מרתקות, ולראשונה בארץ אפשרות להיכנס אל מעמקי המוח בתוך דגם מתנפח ענק של מוח אנושי בגודל24 מטרים רבועים. על קיר האשליות האופטיות צריך לסובב את תמונותיהם ההפוכות של אנשים מוכרים מפורסמים כדי להבין כיצד המוח מתעתע בנו הלוך ושוב, למעלה ולמטה. זהו המקום היחיד בארץ שבו אפשר להיכנס אל מערות האף ולהבין ‘איך אנחנו מריחים פרחים’, וכיצד עובדים החושים. על קיר החיבורים יוצרים קשרים בעזרת חוטים ואחרי שמסיימים להכיר את החלקים, מרכיבים דגמי מוחות ובוחנים מוחות אמיתיים של חיות: צבים, דגים, תרנגולת, סוס, כבשה ופרה! עוד בתערוכה: מחקרי מוח אמיתיים בגובה עיני הילדים, מופע רב חושי עם קסדת מוח וחיישנים, וסדנאות יצירה של כובע-מוח.
מתי?25-27 לספטמבר, 09:00-19:00 ובשבתות
עלות:60 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד מעל גיל 5. ילד עד גיל 5 ללא תשלום. 
לפרטים:08-9344528
 
 
בתמונה הראשית: שטיין טיולי אופניים.
 
 
 
 

 

אין תגובות

השאר תגובה