גן סיפור חדש בחולון בהשראת ספר הילדים טריקים בצלחת

טריקים בצלחת – גן סיפור חדש בהשראת ספרה של הסופרת החולונית סימה להט ונכדתה עמית מירון, נפתח בחולון

חולון–עיר הילדים פתחה גן חדש במסגרת פרויקט ‘גן סיפור’, המבוסס על פיסול סביבתי של מיטב האמנים בישראל שנעשה בהשראת סיפורי ילדים ידועים. מדובר בפרויקט יחיד מסוגו בארץ ואף בעולם, השואב אליו אלפי מבקרים ותיירים מדי שנה. 

הגן החדש – טריקים בצלחת, שנפתח בימים אלה בשכונת ג’סי כהן בתוך גן ‘התנאים’, הינו בהשראת ספרה של הסופרת תושבת העיר, סימה להט ונכדתה עמית מירון. 

הגן כולל מקבץ גדול ומרשים של פסלים צבעוניים ועליזים, שנעשו על ידי הפסלת מירי קולן, אשר פיסלה גם את גן סיפור – הדינוזאור של דודו, המצוי בחורשת ‘היובל’. 

 
האיורים המקוריים בספר הינם של המאייר אורי ויסלר ותכנון הגן בוצע על ידי אדר’ כרמלה גבריאל.
 
הספר עוסק בהתמודדויות שבהן נתקלים הורים רבים בהאכלת ילדיהם הפעוטים. ברוח זו, הפסלים המרשימים כוללים רכבת שנוסעת לתוך פה פתוח, דמויות של אנשים ה’רודפים’ אחרי ילד על מנת להאכילו באמצעות פיתויים שונים ועוד.

טריקים בצלחת, גן סיפור לילדים, פעילויות לילדים בחינם

גם השילוט בגן הינו ייחודי והוא עוצב על ידי הפסלת בצורת מאכלים שונים כמו קראוסון, פלפל וסוכריה. מלבד הפסלים הצבעוניים כולל הגן מתקני משחק לפעוטות, ריהוט גן וכמובן רחבות דשא וגינון. 
 

גן זה הינו החוליה המקשרת ברצף גני הסיפור הנמצאים בשכונת ג’סי כהן, מגן ‘הארנב ממושי’ עד לגן ‘מגדל של קוביות בניתי’. הוא מצטרף ליתר גני הסיפור היפים הקיימים בעיר ובעיריית חולון מזמינים את הציבור להגיע לגן עם הספר והילדים ולחוות יחד חוויה משפחתית נעימה ומעשירה.
 
הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום ופרטים עליהם ניתן למצוא באתר העירוני של חולון.
 
 
צילום: אלי נאמן

אין תגובות

השאר תגובה