דרך צבעי הרמון-בקרוב במכתש רמון…

דרך צבעי הרמון מסלול טיול במכתש רמון

28.2.2013מטיילים עם הילדים בדרום

בזכות העדלאידע של שדה בוקר, החלטנו לבלות את פורים הרחק משאון העדלאידות הגדולות במרכז הארץ ויצאנו דרומה לגיחה קצרה ולטיול משפחתי באזור הר הנגב.

מעבר לאטרקציות המוכרות כמו חוות האלפקות והאתרים במכתש רמון כמו הנגריה ונקודת החולות הצבעוניים, המקומיים גילו לנו שבקרוב ייפתח בחלק הצפוני של מכתש רמון, באזור ששימש בעבר כמחצבה,  ציר נסיעה של כ-7 קילומטר, המתאים גם לרכב פרטי, בו ישולבו נקודות עצירה מעניינות.

מרכז המבקרים על שם אילן רמון
לפני הירידה למכתש – אל תוותרו על ביקור במרכז המבקרים המחודש על שם אילן רמון,שנפתח לאחרונה מחדש ומוקרנים בו3 סרטים שאסור לפספס: האחד על סיפורו של אילן רמון, השני על היווצרות המכתש המוקרן על דגם אינטראקטיבי של המכתש (מהמדהימים שראינו!) והאחרון סרט יפייפה על בעלי החיים החיים במכתש רמון שרובנו לא פוגשים (מאחר וחלקם פעילים בלילה) כמו שועלים, צבאים, פסמונים ועוד.

מסלול הטיול נקרא דרך צבעי הרמון, בזכות ההזדמנות לראות לכל אורכו שכבות יפייפיות של שכבות אבן החול הצבעוניות שהצטברו בקרקעית המכתש במשך אלפי שנים.

דרך צבעי הרמון, מסלולי טיול במכתש רמון
החולות הצבעוניים – כמו עוגת מרמלדה

המסלול יוצא מהכביש המרכזי של מכתש רמון, בצידו הצפוני ומגיע עד חניון בארות – לאורכו ישנן מספר נקודות עצירה ואטרקציות מעניינות – מעיינות ובריכות חורף בקרקעית המחצבות שפעלו בעבר במקום, שכבות סלע חול צבעוניות, חניון חרסה בו נבנו קונוסים עם דוגמאות של סוגי קרקע שונים שהוצאו מאדמת המכתש.

אטרקציות לילדים במכתש רמון
מזכרת מימים עברו

במהלך החורף והאביב תוכלו לראות לאורך הציר גם מרבדי פריחה באמצע המדבר ואם תהיו ערניים ותשמרו על השקט -גם לפגוש יעלים או צבאים שמגיעים למקום לשתות מבורות המים שלאורך הציר.

מכתש רמון - שביל צבעי הרמון, החולות הצבעוניים במכתש רמון
דוגמיות מחולות המכתש


חשוב להדגיש:
 הציר עדיין לא נפתח רישמית לקהל הרחב. רוצים עדכון ברגע שייפתח? 
הרשמו מכאן עכשיוונשמח לעדכן אתכם.

אין תגובות

השאר תגובה