הכן ילדך לחורף

איך נערכים לקראת מחלות החורף המתקרבות?

המדענים מעריכים כי השהייה במקומות סגורים והקור גורמים לעלייה בכמות המחלות בחורף – אבל לא משנה מה הגורמים אנחנו בסוף נשארים עם ילדים קודחים מחום בתור במוקד או בהתלבטות האם לשלוח או לא את התכשיט החמים על כדורים לגן.

קבלו כמה המלצות שאולי יעזרו לעבור את החורף המתקרב:

חיזוק מערכות הגוף לילדים

תערובת פולן
הפולן, גרגרי האבקה שהדבורים אוספות מאבקני הפרחים, הוא אחד המזונות העשירים והמרוכזים ביותר המיוצרים בטבע. הוא מכיל ויטמינים, מינרלים ויסודות מזון רבים. מסתבר שלפולן יש תכונות של מאיץ ביולוגי. הוא מאיץ תהליכים טבעיים בגוף ומייחסים לו סגולות מרפא רבות. התערובת מצוינת לילדים, למבוגרים ולנשים אחרי לידה.
חשוב! – אין להשתמש בתערובת הפולן אם ידועה רגישות לצמח מסוים שעשוי להיות בדבש או בפולן.

בוקר מתוק ובריא

30גרם שקדים קלופים וטחונים (על מנת להוריד את הקליפה החומה הדקה, משרים במים חמים, מקלפים ומייבשים)
30גרם זרעי חמניות קלופים וטחונים
כף נבט חיטה
כף יוגורט
כפית פולן (משיגים בחנויות טבע)
2כפות דבש
מערבבים הכול ביחד.
אוכלים כפית אחת ביום.

דלקות אוזניים אצל תינוקות

מחממים מעט שמן זית טהור כתית בכבישה קרה. כשהוא פושר (יש לבדוק היטב שהוא לא חם מדי!) מטפטפים כמה טיפות בטפטפת לתוך האוזן, או טובלים במעט צמר גפן וסוחטים לתוך האוזן. השמן מקל מאוד על הכאבים ומסייע בריפוי.

אפשרות נוספת:
מטפטפים מעט חלב אם לתוך האוזן.
גם אם יש דלקת עיניים, כמה טיפות חלב אם יכולות לעזור לריפוי הדלקת.

המלצות כלליות לטיפול בהתקררויות ושפעת

כולנו שמענו פעם על הורים (לא אנחנו…)ששולחים את הילדים לא עלינו עם חום לגן או לבי"ס(מסתבר שלתרופות להורדת חום יש השפעה מצויינת שמחזיקה עד הצהריים, כשהגננת מעבירה אלינו בחזרה חבילה אפאטית ולוהטת שאנחנו"מופתעים" ואומרים שבבוקר היא היתה בסדר גמור…). 

אבל אם נהיה רציניים לרגע – לטובת הילדים של כולנו כדאי להשאיר אותם בבית ולתת להם להתפנק במיטה יום-יומיים (העבודה לא תברח, ובהנחה שהסבתא לא קפצה בדיוק לחופשת הסקי השנתית שלה אפשר גם להעזר בה לפעמים…) כדאי להשקות אותם בהרבה תה חם עם דבש ולימון ובמרק עוף מרוכז ואמיתי עם ירקות. 

לא נשכח גם שלשלוח ילדים חולים לגן או לבי"ס זה אמנם חוסך לנו יום עבודה יקר אבל פותח מעגל שאת סופו רואים רק באביב כשהילדים גמרו להדביק אחד את השני וזה לא ממש הוגן לשאר החברים בגן, וביננו- קצת זמן איכות חורפי עם הילדים גם לא הזיק לאף אחד.

תזונה מתאימה יכולה לעזור לחזק את המערכת החיסונית. אבל אל תכריחו את הילדים או את עצמכם לאכול. לפעמים הגוף זקוק לכל הכוחות להתמודדות עם המחלה, ואינו יכול לבזבז אנרגיה על עיכול. לא נורא אם לא אוכלים יום-יומיים.

המחלות האופייניות לחורף הן שפעת, דלקת ריאות, ברונכיט, נזלות קשות ודלקות בסינוסים. חשיפה רבה מדי לקור עלולה לגרום להתכווצויות שרירים ולכאבים בגב התחתון, במפרקים ובעצמות. 

בימי החורף כדאי לשמור על סביבה יבשה וחמה, ולהימנע מחשיפה רבה מדי לקור וללחות. חום גוף נכון מספק זרימת אנרגיה חופשית למערכת החיסונית, וכך נמנעת התפתחות מחלות. שינה בלילה עם גרביים וכובע שומרת על חום הגוף. רצוי גם להרבות באכילת מזון מחמם וקל לעיכול כמו דגנים מבושלים, דייסות ומרקים חמים.

חשוב להדגיש שבמקרים של חום גבוה ומתמשך או כל מקרה אחראין במאמר זה תחליף להתייעצות עם רופא ילדיםשמקסימום ישלח אותכם מבויישים הביתה שסתם הטרדתם אותו עם עוד וירוס סטנדרטי.

תרופות סבתא בהוצאת פראג, מחלות חורף, ריפוי טבעי

ההמלצות באדיבות הוצאת הספרים פראג המוציאה לאור של הספר"תרופות סבתא" המציע מאות מתכונים לריפוי עצמי ולטיפול במגוון רחב של מחלות: שפעת והצטננות, טיפול בעור ובשיער, סיוע לתינוק וליולדת ועוד אצל מבוגרים וילדים ואיך ניתן להמנע מהם בדרך טבעית.98 ש"ח בחנויות הספרים או בהנחה ישירות דרך ההוצאה:1-800-773-355

ועוד כמה ספרים שיקלו על הזמן עם הקטנים בבית: 

הספר המקסים והמוכר עלשמוליק קיפודשכתב וצייר כוש בהוצאת מרחביה, ספריית פועלים. 
חתול בגשם,עדולה בהוצאת עם עובד – קובץ שירים שבינהם גם שניים על כמה כיף להיות בבית כשחולים ליום אחד.
המטריה הגדולה של אבא -הספר הקלאסי לחורף של לוין קיפניס, הוצאת שמואל זימזון
מיץ פטלהקלאסי של חיה שנהב בהוצאת עם עובד שתמיד הולך טוב עם סירופ בטעם מיץ פטל…

ואיך מכיניםתרופות סבתא מדבש טבעי? 

ושיהיה לכולנו חורף קל ובריא.

 

אין תגובות

השאר תגובה