המשפחה מתרחבת? טפלו בדברים הבאים

התרחבות המשפחה
עוד אחד בדרך? מזל טוב! | קרדיט: Pexels

הורים אוהבים את כל הילדים שלהם באותה מידה, אבל יש בכל זאת כמה הבדלים בין התינוק הראשון לבין אלו שיגיעו אחריו. אם גם המשפחה שלכם מתרחבת – כדאי שתטפלו בדברים הבאים ומומלץ לעשות את זה כמה שיותר מוקדם.

הורים לילדים נשארים כל הזמן עם אצבע על הדופק בנוגע לתא המשפחתי שלהם. זה מתחיל בתינוק הראשון שמשנה לגמרי את הדינאמיקה בין בני הזוג, אך ממשיך גם עם הילדים שמגיעים אחריו. אז נכון שכל ילד הוא עולם ומלואו ושאת כולם ההורים אוהבים באותה מידה, אבל יש בכל זאת הבדלים בין הילדים וצריך להיערך אליהם עוד לפני שהמשפחה מתרחבת.

הנה למשל כמה דברים בנושאים שונים שבהם כדאי לטפל כמה שיותר מוקדם:

הכינו את האחים ללידה המתקרבת

הורים תופסים את התרחבות התא המשפחתי בצורה שונה לגמרי לעומת שאר האחים שכבר יש בבית. את ההכנה של האחים ללידת התינוק החדש כדאי להתחיל מיד כאשר הבטן של אמא מתחילה לצוץ, מה גם שעדיף לשמור על תקשורת פתוחה ולא לנסות להסתיר נושאים שבבירור משפיעים על ההורים.

במילים אחרות, אל תדחו את השיחה עם הילד הנוכחי וגם אל תצפו ממנו להבין לבד את הסיטואציה. במקום זה, קחו אחריות וטפטפו לו את המידע החשוב לאט אבל בטוח. הזכירו לילד שעוד מעט יהיו לו אח או אחות, ערבו אותו בתהליך קבלת ההחלטות (בהתאם לגיל כמובן) ותנו לו תחושה של שותפות.

שימו לב: שום דבר מזה לא ימנע את התסכול של האח הגדול מזה שמשהו חדש תופס במקומו את תשומת הלב של ההורים, אבל זה בטח לא יזיק.

החליפו את הרכב

לדברים הקטנים יש השפעה גדולה על איכות החיים של ההורים כאשר המשפחה מתרחבת. אם למשל עד היום התרגלתם לעשות סידורים עם מכונית מיני או אפילו משפחתית, ייתכן וממצב של 2 ילדים ומעלה כבר תצטרכו ג’יפ או SUV. למעשה, זו בדיוק ההזדמנות שלכם לברר על קניית רכב ולשדרג את הדגם הקיים.

החלפת הרכב תשרת אתכם לפחות כמה שנים קדימה וגם תעניק לכם תחושת ביטחון מסוימת על הכביש. מהבחינה הזו, קניית רכב חדש, מרווח וטוב יותר היא ממש לא פריבילגיה אלא דרישה לגיטימית של הורים אחראיים. הנה, פתרנו עבורכם את נקיפות המצפון הכלכליות.

השלימו ציוד חסר

טיפול מוקדם בהשלמת ציוד חסר יאפשר לכם לקבל את התינוק החדש בזרועות פתוחות. בדיוק עכשיו זה הרגע לברר איפה העגלה, למי נתתם את האמבטיה המתקפלת ומה עשיתם עם המצעים של הטיולון.

במידה ותגלו חוסרים, תוכלו לקפוץ לחנות התינוקות הקרובה או להזמין אונליין כדי לחסוך זמן וכסף. בהקשר הזה, הכי חשוב לפעול מוקדם ולא לחכות להחלטות הלא-רציונאליות של הרגע האחרון.

 

אין תגובות

השאר תגובה