הערב תגיע אורחת

27.5.2011שעת סיפור

הערב תגיע אורחת, ספר ביכורים חדש ושימושי של איש הפרסום שגיא יהוד, מתמודד עם חרדת הנטישה של ילדים הנשארים עם בייביסיטר תוך הצגת הנושא דרך משפחת קופרמן, משפחה של קופים שמתמודדת עם אותה בעיה.

אני גם רוצה לבוא",אמרתי, "אני כבר קוף בוגר, לא רוצה בלעדיכם בבית להישאר". "נכון",אמר אבא, "אתה כבר קופיף גדול. להישאר עם בייביסיטר אתה כבר יכול".
 

שגיא יהוד, פרסומאי ומנהל קריאייטיב בסטודיו למיתוג של פובליסיס ואב לשניים, חיפש לילדיו במשך זמן רב ספר העוסק בחוויה הלא פשוטה של פרידה ראשונה. כשלא מצא דבר, ישב וכתב בעצמו את סיפורו של קופיף קטן, הנאלץ להישאר לראשונה עם בייביסיטר כשהוריו יוצאים ל"בילוי של גדולים".זהו סיפור שמתחיל בחשש גדול מצדו של הקופיף ונגמר בהנאה והמתנה לבילוי הבא של ההורים.

החשש להיפרד מאבא ואמא ולהישאר עם אדם זר היה ועודנה אחת ההתמודדויות הגדולות בקרב פעוטות וילדים. יש להבין כי חשש מפרידה מאדם חשוב ויקר הינו רגש לגיטימי. כמעט אצל כל הילדים מתפתחת חרדת הנטישה.

הילד נקשר אל ההורה המספק את צרכיו וטבעי שלא יוותר עליו, בקלות. לכן, הספר בא בעצם לרכך את הרגשה ותחושת הילדים לגבי עזיבת ההורים לשעות ספורות מהבית וההתמודדות עם אדם זר.

העבודה על הספר נמשכה כשנה ונעשתה בעזרתו הצמודה של אוריה, בנו הבכור של שגיא (כיום בן6) על פי הנחיותיו אוירו הדמויות שגם אותן אייר שגיא.

שגיא: "פניתי כמעט לכל המאיירים שאני עובד איתם, אבל אף אחד לא הצליח לעבור את הסינון המחמיר של אוריה. הוא ידע בדיוק איך צריכים להיראות הקופים וכל מה שהגשתי לו לא סיפק אותו. כשהבנתי שאין ברירה, ישבתי ואיירתי את הדמויות בעצמי".

הספר יצא בהפצה העצמאיתזמן איכות
מחיר59 ש"ח 
להשיג ברשתות סטימצקי, צומת ספרים ובחנויות הספרים.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה