הרשמה לחוגים: כדורסל או בלט? איך נבחר את החוג הכי טוב לילדים?

הפרעת קשב וראייה, קשיי קריאה, שיעורים פרטיים

כדורסל או בלט? טניס או פלמנקו? היפ הופ או ג’ודו? כיצד תדעו לבחור את החוג שיעשה הכי טוב לילדים שלכם?

כל שנה עם פתיחת שנת הלימודים עולה מחדש השאלה. לאיזה חוג נרשם השנה? בחירת חוג לילד, הוא פרויקט מורכב, יש הרבה נתונים שחשוב לקחת בחשבון מלבד עלות החוג. חשוב שהילדים יהיו שותפים לבחירת החוגים בכדי שיוכלו להתמיד ולהתפתח בחוגים, ומומלץ לשלב חוג הכולל פעילות גופנית. הילדים של היום לא ‘זזים’ מספיק- הם בעיקר יושבים וצופים ב’מסכים’. ילדים שהולכים לחוגים מרווחים פעמיים הם גם יוצאים מ’המסכים’ וגם זוכים להכיר חברים חדשים מעבר למסגרת החינוך הפורמלי.

נפח הפעילות שמבצעים הילדים פוחת עם הגיל. בגיל ההתבגרות נצפית ירידה ברורה בהוצאת האנרגיה היומית והתופעה קיצונית יותר בבנות בהשוואה לבנים. להעדר פעילות משמעות רבה באשר לאיכות החיים ושכיחות התחלואה בקרב ילדים ונוער. לפיכך, להטמעת פעילות ספורטיבית בקרב ילדים ונוער השפעות מיטיבות שאין לוותר עליהן.

לבחירת חוג לבנות בשנות ההתפתחות (החל מגיל 10 ומעלה) יש משמעות בריאותית גדולה. מחקרים מוכיחים כי עיסוק בספורט אתגרי מאט את ההתפתחות התקינה של בנות. לריקוד ומחול יש יתרונות רבים על פני חוגי ספורט מסורתיים כמו כדורגל, כדורסל וכדומה… בחוגי הריקוד ישנו מנעד רחב של סגנונות ריקוד היכולים להתאים לבנות. בנות בעלות אופי נשי מאד יתאימו לחוגי בלט, ריקוד הבלט ישפר להן את היציבה והמשמעת עצמית. הבלט יחשוף אותן ליצירות קלאסיות וישפר את הגמישות שלהן. לעומת זאת בנות אנרגטיות ודומיננטיות יעדיפו ללכת לחוגי היפ הופ וג’אז לירי, המקנה מיומנויות של חופש התנועה, שליטה עצמית ודימוי גוף. חוג פלמנקו לעומת זאת הוא ייחודי ומביא אתו עולם שלם של תרבות ספרדית. יש בו הרבה צבעוניות מקצבים והוא מחבר את הבנות לגוף שלהן, מלמד אותן לאהוב אותו וליהנות מעוצמתו.

לכם נשאר רק לבחור…

באדיבות רוני לוגסי, כוריאוגרפית בינלאומית ומנהלת האומנותית של מרכז IMPACT למחול בינתחומי.

אין תגובות

השאר תגובה