חגיגות יום העצמאות של התנועה הרפורמית

 לא רק זיקוקים ומנגל​ – התנועה הרפורמית חוגגת עצמאות ברוח היהדות המתחדשת ​​ומוסיפה ניחוחות יהודיים לחג הכי ישראלי שיש: טקס הבדלה עם ברכות, יין והדלקת נרות, קריאת המגילה ופעילויות נוספות

 
טקס הַבְדָּלָה בין זיכרון לעצמאות
התנועה הרפורמית מזמינה את כל המשפחה לחגוג עצמאות ברוח היהדות המתחדשת, ומציעה טקס הַבְדָּלָה, שיציין את המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות. הכוונה לרכך במקצת את המעבר החד מאבל ליום טוב, ולהבדיל ביניהם באמצעות יצירת חוויה משותפת, המעניקה לחוגגים תכנים ישראליים ויהודיים, במטרה להעניק עניין ומשמעות לציון ימים אלה.
 
טקס ההַבְדָּלָה יתקיים בקהילות התנועה ברחבי הארץ, ביום שני,5/5 בשעה 18:00, ויכלול קידוש חגיגי על יין וחלה מתוקה, הדלקת נרות, שבע ברכות, תפילה, שירה וקריאה במגילת העצמאות. הטקס מתאים לדתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד. קהילת יוזמ"ה במודיעין תשדר את הטקס בלייב סטרימינג לקהילות הרפורמיות בארה"ב.
הציבור מוזמן – הכניסה חופשית (ללא תשלום). 
 
מגילת העצמאות בטַעֲמֵי הַמִּקְרָא
חידוש נוסף של התנועה הרפורמית הינו שילוב טעמי המקרא המסורתיים במגילת העצמאות, מהלך שנועד להטמיע את המגילה כמרכיב מרכזי של יום העצמאות, לבסס את מעמדה וערכיה בקרב הציבור הישראלי ולשלבה בתפילות בבתי הכנסת ובכינוסים הציבוריים, המתקיימים לציון היום. במסגרת זו, הוטעמה המגילה בשני נוסחים וניתן לקרוא ו/או להאזין להם באתר הייעודי שהושק במיוחד לרגל החג. בנוסף, כאמור, במסגרת טקסי ההבדלה שיתקיימו ברחבי הארץ תתקיים קריאת מגילה.
 
משיקה אתר תוכן ייעודי לחג
במטרה להגשים את החזון ולצקת תוכן המשלב ערכים יהודיים וישראליים לציון יום הזיכרון ויום העצמאות, משיקה התנועה הרפורמית, אתר אינטרנט ייעודי, הנושא את השם: זוכרים את הנופלים – חוגגים עצמאות. האתר מציע מגוון פעילויות למשפחה ומערכי-שיעור לאנשי מקצוע, המותאמים הן לחוגגים בבית והן לחוגגים בחיק הטבע.
התנועה מזמינה את הציבור לגלוש לאתר וליהנות מהתכנים בכתובת: www.megila.org.

אין תגובות

השאר תגובה