כך תהפכו את חדר הילדים שלכם לממלכה קסומה עבורם

איקאה חדרי ילדים מעוצבים
רעיונות לעיצוב חדרי ילדים. צילום: איקאה

כל הורה יודע שחדר הילדים יכול להפוך בקלות למקום מושלם עבור בילוי של זמן איכות משותף. הדרך לעשות זאת עוברת בעיצוב נכון של חדר השינה, כמו גם בשילוב בין פתרונות ריהוט פונקציונאליים ואסתטיים. הנה הטיפים החשובים:

חדר ילדים הוא מקום שבו הם אמורים להרגיש בטוחים. מבחינת ההורים, לחדר הזה יש משמעות מיוחדת כי הוא מאפשר להם לבלות עם הילדים זמן איכות משותף.

הורים שמחפשים פעילויות מחוץ לבית יודעים שלפעמים אין ברירה, אלא להיכנס עם הילדים לחדר ולצאת לטיול בממלכה קסומה. לילדים יש דמיון משותף ורק צריך לדאוג לתנאים המושלמים בחדר שלהם.

חדר ילדים מעוצב, איקאה חדרי ילדים
חדר ילדים ירוק ושמח, צילום: איקאה

איזה רהיטים מתאימים לחדרי ילדים?
הדרך להפוך את החדר הילדים למקום נגיש ובטוח היא לדאוג לריהוט מתאים. הריהוט צריך להיות מצד אחד פונקציונאלי ונגיש, ומצד שני אסתטי ונעים. בגילאים צעירים אפשר להתחיל את עיצוב החדר עם פריטים בסיסיים כמו שידת החתלה, מיטות תינוק וצעצועים לתינוקות.

בשלבים מאוחרים יותר כדאי לשדרג את החדר עם מיטות ילדים, ארונות לשמירה על הסדר, גופי תאורה, כיסאות ושולחנות. אלו המוצרים שבלעדיהם אי אפשר לעצב את חדר הילדים או לייחד אותו בהשוואה לחדרים אחרים בבית.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, חלל קטן לא אמור לפגוע בזמן האיכות המשותף של הורים וילדים בחדרי השינה. גם את החלל הקטן ניתן לעצב בצורה חכמה כדי להשאיר מקום למשחקים. הסוד הוא להשתמש בכמה יותר פתרונות אחסון מודולאריים ובמדפים על הקירות, אך במקביל לדאוג גם לתאורה מלאכותית. התאורה מייצרת אשליה של חלל פתוח ומאפשרת משחק בחדר הרבה אחרי שהשמש שוקעת.

חדרי ילדים מעוצבים איקאה
חדרי ילדים מעוצב בסגנון מסעות וים. צילום: איקאה

לגזור ולשמור: רעיונות והשראה לחדרי ילדים
מחפשים השראה לעיצוב חדר ילדים משופץ או חדש? יש כמה רעיונות שיכולים לעזור. קודם כל, הריהוט הקלאסי של חדר כזה כולל ארון בגדים, כרית נוחות, שטיח באריגה שטוחה, מנורת תלייה, כיסא נדנדה ומסגרת מיטה עם בסיס לוחות. אם אתם בעניין של פעילויות יצירה ואמנות, כדאי לדאוג לצבע זוהר (גליטר) על השולחן ולגליל נייר ציור.

באיקאה תוכלו למצוא חדר שמיועד מלכתחילה למשחקים עם ילדים. בחדר כזה יש מטבח קטן למשחק עצמאי או עם חברים, פתרון אחסון צמוד לקיר, שולחן יחיד עם 2 כיסאות ולפחות 2-3 שטיחים קלועים בדוגמא עגולה. המסגרת של המיטה צריכה להתכתב עם מנורת התלייה ועם השולחן כדי לייצר מראה אחיד ומזמין.

חדר ילדים עוצב - צילום: איקאה
חדר ילדים באווירה משחקית, צילום: איקאה

השראה נוספת תוכלו לשאוב מחדר ילדים צבעוני לילדים יצירתיים. כאן הרהיטים הבולטים הם מיטה דו-צדדית, כן ציור, מזרן התעמלות מתקפל שעליו אפשר לעשות את כל סוגי הפעילויות המשותפות יחד עם ההורים וקופסת צבעי מים. שרפרף לילדים כבר יעזור להם לבנות את הממלכה הקסומה שנמצאת אצלם בדמיון, בעוד כיס אחסון למיטה ימנע בלגן מיותר.

לחצו כאן > לצפייה ברעיונות נוספים של של חדרי ילדים מעוצבים

אין תגובות

השאר תגובה