חוגים לילדים-ילדים קוראים ויוצרים בספרייה העירונית

ילדים קוראים ויוצרים בספרייה העירונית באשקלון – חוגים לילדים לעידוד כתיבה וסדנת כתיבה יוצרת 

בעידן בו העולם הופך לטכנולוגי וילדים מתרחקים מספרים שאינם קופצים, מרצדים או ניתנים לריענון כמו מסך של טאבלט או סמארטפון, קיימת חשיבות יתרה לעורר בקרב הילדים את הרצון והחשק לקרוא ספרים. לאחרונה נפתח בספרייה העירונית באשקלון חוג לעידוד הקריאה, בהנחייתה של ורד שלאוזר אידה, מומחית לעידוד אהבת הקריאה. 

במהלך המפגשים קוראים הילדים ספרים שונים ומקיימים פעולות יצירה מגוונות וחווייתיות בעקבות הקריאה. כך למשל, במפגש האחרון קראו הילדים את הספר ‘מרק במתנה’ של גינה שימברוסקי. הספר מספר על ילד שרוצה לתת מתנה להוריו, לסבו ולסבתו המפנקים אותו, ומחליט להכין מרק מכל הנמצא בבית. עם תום הסיפור הכינו הילדים מרק משוקולד.

בחוג משתתפים15 ילדים בגילאי 5-7 ובתום כל מפגש לוקחים עימם הביתה את חווית הקריאה ואת התוצרים שהכינו. 

עוד בספרייה – ביום חמישי,04.12.14, תחל בספריה סדנת כתיבה יוצרת לילדים, בהנחיית הסופרת ריקה ברקוביץ. הסדנה מתקיימת בספרייה מזה מספר שנים ומטרתה לעודד ילדים לכתוב. הסדנה תתמקד בכתיבת יצירות קצרות ומקוריות ובמהלכה יפגשו הילדים עם סופרים.

בסיום הסדנה יתקיים טקס סיום חגיגי בו יוענק ‘ספר היצירות של ילדי אשקלון’ לכל המשתתפים. מתוך כלל היצירות שיחוברו במסגרתה, יבחרו שתי יצירות, שיכללו ב’ספר היצירות של ילדי ישראל’ לשנת תשע"ה. 

ביום שישי הקרוב (28.11) תתארח בספריה העיתונאית ומנחת הטלוויזיה, צופית גרנט, בהצגת יחיד ‘דלתות מסתובבות’.
בשל הביקוש הרב תתארח גרנט בספריה גם ביום שני,15.12.14, בשעה 20:00. 

 

צילום: אייל אסרף

אין תגובות

השאר תגובה