חוזרים לטייל עם הילדים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

טיול משפחתי באפולוניה
מטיילים בגן לאומי אפולוניה, צילום: הראל בן שחר, רשות הטבע והגנים

אם תהיתם לאן משפחות יצאו לטייל עם הילדים בשבת הראשונה אחרי שנפתחו לראשונה שמורות הטבע והגנים הלאומיים כל התשובות בכתבה שהכנו.

מסתבר שכ-15 אלף מטיילים הצליחו להרשם מראש ולהגיע לשמורת ולגנים הלאומיים, בגלל מגבלות כמות האנשים שיכולים לבקר בכל אתר לעומת כ-80-100 אלף מטיילים המגיעים לאתרים השונות בשבת ממוצעת.

כל השאר בחרו כנראה במסלולי הטיול פתוחים ברחבי הארץ או בביקור בפארקים העירוניים הפתוחים, מאחר וחופי הים ובריכות השחיה סגורים עדיין.

משפחות שיצאו לטייל עם הילדים במערת אצבע פארק הכרמל
צילם: רן פרץ, רשות הטבע והגנים

לאן משפחות יצאו לטייל עם הילדים?

בין האתרים הבולטים בהם משפחות בילו בשבת האחרונה היו כמובן קיסריה עמק כ-2,000 מטיילים ושמורת עין גדי עם כ-1,200 מטיילים.

בגן הלאומי של בית גוברין נרשמו גם כ-1,200 מטיילים ושמורת אשכול-גן לאומי הבשור עם כאלף מטיילים שהגיעו לטייל עם הילדים להנות מפיקניק על המדשאות, בריכות השכשוך וטיול בפארק הירוק של הדרום. סה”כ רק 15 מבקרים לעומת כ-80-100 אלף בשבתות רגילות בימים שלפני הקורונה…

חניון
חניון לילה ברכת צפירה צילום: גאמיל אל אטראש רשות הטבע והגנים

 

לינת שטח בחניוני הלילה

חניוני הלילה הפתוחים בשטח ללא תשלום (וללא מקלחות ושאר הפסילטיז) נפתחו גם הם תחת מגבלות כמות הלנים ומניעת צפיפות לטובת חובבי הקמפינג והג’יפאים ומשפחות רבות לנו בחניונים ויצאו לטייל עם הילדים במסלולי הטיול הסמוכים כמו ברכת צפירה שבנחל צאלים.

חנינוי הלילה המסודרים בתשלום ייפתחו ככל הנראה להרשמה וללינה במהלך השבוע הקרוב ואתם מוזמנים להרשם מכאן ואנחנו נשלח אליכם עדכון ברגע שההרשמה תפתח.

למערכת ההזמנות לחצו כאן…

 

מטיילים בנחל אל על צילום: אתי קוריאט רשות הטבע והגנים

רעיה שורקי ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים בציינת כי שבת ראשונה של טיולים בשגרת הקורונה הייתה משימה מאתגרת עבור עובדי רשות הטבע והגנים ומזג אוויר הפכפך שהעצים את האתגר.

“אבל המאמץ היה שווה כאשר ראינו את האושר, השמחה וההתרגשות של הקהל מהיציאה אל הטבע, ההליכה באוויר הפתוח של המבקרים והילדים.

התרופה הכי טובה…מטיילים בגן לאומי אפולוניה, צילום: הראל בן שחר, רשות הטבע והגנים

עוד סיפרה כי עובדי רשות הופתעו מהסבלנות ואורך הרוח של הציבור תוך יישום ההנחיות, וכי בחלק מהמקרים נאלצו להעיר לחלק מהמבקרים לעטות מסיכה בשטח הפתוח.

“כידוע מחקרים מוכיחים שהיציאה אל הטבע וההליכה באוויר הפתוח מוסיפים לבריאות, אנחנו שמחים שמתאפשר לנו לצייד את הציבור במרשם לטיול בטבע” לעדכון וקבלת רעיונות למסלולי טיול המתאימים לילדים מוזמנים לבקר במדור מסלולי הטיול כאן באתר.

אין תגובות

השאר תגובה