חו"ל בחגים עם הילדים?

7.10.2011עדי גורני

שר החינוך סידר לנו חופשת חגים ארוכה ובזכות ה’גשר’ בין יום הכיפורים לסוכות אנחנו מקבלים ‘רבע של חופש גדול’ במתנה. משפחות רבות בוחרות להרחיק בימים אלה מעבר לים. רבים מנצלים את החופשות הארוכות כדי לנסוע ליעדים רחוקים כמו ארצות הברית והמזרח הרחוק. אחרים בוחרים בספונטניות את אחד היעדים באירופה ונהנים מאוירה סתווית ואירופאית. כ-400,000 ישראלים יטוסו השנה בתקופה זו לחו"ל , גידול של כ10% בהשוואה לשנה שעברה. החלטתם לוותר על קישוטי הסוכה לטובת האורות של פריס? שוקלים להחליף את סכך הכוכבים בעצי היער השחור? הנה מספר עצות לנסיעה משותפת עם הילדים.
 

חשיבות ההכנה המשותפת
כדאי לשתף את הילדים בהכנות לנסיעה. במיוחד ילדים שנוסעים לחו"ל בפעם הראשונה נרגשים מאוד וכדאי להסביר להם מראש מה המסלול ומה היעד ואם הם גדולים מספיק, אפשר בהחלט לשתף אותם בהתלבטויות שלכם לקראת המסע המשותף (נאלץ לבלות זמן רב במכונית ואנחנו חוששים מהריבים בינכם. או נאלץ להגיע לשדה התעופה באמצע הלילה ולכן חשוב שתשנו מוקדם ולא תתעכבו כשנעיר אתכם מהשינה).

מדריכי טיולים
תוכלו למצוא בחנויות הספרים או בספרייה העירונית, מדריכי טיול שונים המיועדים לילדים שכבר קוראים בעצמם ומדריכי טיול למבוגרים הכוללים המלצות לטיול עם ילדים. מומלץ גם לבקר באתרי האינטרנט של משרדי התיירות בארצות אליהם אתם נוסעים, כדי למצוא אטרקציות ורעיונות לטיולים עם הילדים בחופשה שלכם.

נזכיר כאן אתסדרת המדריך לילד המטיילשכתב בהומור ובחן (וגם אייר)דני קרמן בה כל ספר מוקדש לעיר אירופאית אחרת כולל המלצות לסיורים לפי מספר הימים בהם אתם שוהים במקום.

המשפחה המטיילתמשפחה מטיילת - מדריך טיולי משפחות להולנד, אטרקציות לילדים בהולנד
משפחה מטיילת – מדריכים וחוברות פעילות לילדים

סדרת ספרי טיולים נוספת ומומלצת בחום נקראתמשפחה מטיילת,אותה כתבה וטיילה שלומית יפת-ביאליק ואיירה גליה לרך. הסדרה כוללת מסלולי טיול ידידותיים למשפחות באירופה החל מצפון איטליה, הולנד וגם קרואטיה וסלובניה. במדריכים תמצאו את כל מה שצריך לנסיעה עם ילדים – החל מטיפים והכנות לקראת הנסיעה, רעיונות להעסקת הילדים בפיתולי הפירינאים או בדרך לאגם גרדה, פרוט של כל האטרקציות לילדים בטיול, רשימות ציוד, שיחונים, משחקי טריוויה ואפילו חוברות פעילות לילדים: www.mishpahool.co.il

 יומן מסע- נכון שאפשר לצלם הכל וזו בהחלט דרך נוחה להנציח את החוויה. מצד שני יומני מסע כמעט תמיד הופכים לרב מכר. קנו לילדים מחברת או הציעו להם לפתוח בלוג ולתעד את החוויות שהם עוברים. לפני כשנתיים יצא יומן מסע לנוסע הצעיר כרוך בקלסר צבעוני (שניתן להוסיף לו דפים) ובו מידע אינטראקטיבי למטיילים הצעירים שמאוד התלהבו לקבל את היומנים(במיוחד את זה של פריז ויורדיסני מאחר ואנטליה קצת פחות רלוונטית כרגע..),משחקים והפעלות לדרך וכן אפשרות לתעד ולהוסיף תמונות.
למידע נוסף על יומן מסע לנוסע הצעיר…

מה אורזים לטיול משפחתי בחו"ל?
קשה לתת רשימה מומלצת שהרי לכל משפחה הרגלים משלה. ההמלצה היא לשבת ולחבר את הרשימה שלכם. כך יש סיכוי גדול שלא תשכחו שום דבר חשוב. מומלץ לכלול ברשימה תרופות, צעצועים ‘שחייבים’ כמו בובה מיוחדת, שמיכי או כל חפץ מעבר שהילד זקוק לו ועלול להתגעגע אליו בימי הטיול. זכרו מה קרה לפליקס הארנב שנשכח באחד משדות התעופה והקדימו תרופה למכה, חברו את הבובה האהובה לעגלה או לתיק כדי שלא תטייל בלעדיכם בעולם. רצוי ומומלץ לצייד ילדים כבר מגיל3 בתיק שלהם שמכיל את הדברים הקטנים שיעזרו להם לעבור את הטיסה בשלום: חוברת משחק, צבעים, צעצוע להרכבה ספר קטן, בקבוק מים וחטיף. עכשיו אפשר להמריא.

משחקייה בנתבג, דיוטי פרי, טיול עם ילדים לחו"ל, טיפים לטיולי משפחות
משחקייה או דיוטי פרי?
טיפ קטן לדרך – מומלץ להגיע בתקופת החגים מספיק זמן לפני הטיסה – אבל מה עושים עם הילדים בשעות ההמתנה עד הבורדינג והעליה למטוס? כשאבא עושה קניות בדיוטי פרי (או אמא…) תוכלו להתפצל ולהעביר את הזמן עם הילדים במשחקייה הצבעונית שמסתתרת באחד המסדרונות היוצאים מהכיכר המרכזית בנתב"ג.

יעדים ידידותיים למשפחות ואטרקציות באירופה


כפרי נופש בהולנד וגרמניה
כפרי הנופש של רשתLANDAL -בתים צמודי קרקע בלב פארקים, שמורות טבע ואטרקציות תיירותיות לכל המשפחה. היחידות מותאמות לאירוח של עד12 נפשות ומאפשרות חופשה אקטיבית בחיק הטבע המתאימה מאוד למשפחות עם ילדים בגילאים שונים. 

חבילה להולנד לדוגמא הכוללת טיסות הלוך ושוב, שהות של שבוע בכפר, על בסיס לינה בלבד, כולל רכב שכור ללא הגבלת ק"מ וביטוח, תעלה החל מ-849 יורו לאדם (מינימום 4 נוסעים).

לנדל הולנד, כפר נופש בהולנד, טיולי משפחות בהולנד
חופשה משפחתית בלנדל הולנד                           צילום: נויה תיירות


אטרקציות לילדים בהולנד
הולנד היא אחת המדינות הידידותיות לילדים ולא במקרה הרבה משפחות מהארץ בוחרות לבלות בה את חופשות הקיץ או החגים – כמה אטרקציות לדוגמא:

פארק אפטלינג (Efteling)אחד מפארקי השעשועים הפופולריים ביותר באירופה וללא ספק אחד היפים בהם. הפארק שוכן במרחק לא רב מאמסטרדם ומשתרע על פני720 דונם. זהו ביתם של גמדים שובבים, פיות מתוקות, מכשפים ואפילו פחי זבל מדברים. העיצוב המדהים כולל טירות אבירים, פטריות ענק וגינות מרהיבות של פרחים ססגוניים.מפעילי הפארק מתארים את המקום כ"ספר האגדות היחיד בעולם שניתן לטייל בתוכו".בפארק חלקים המוקדשים לאגדות האחים גרים, לסיפורי שדים ורוחות רפאים ואפילו לסיפורי אלף לילה ולילה.

גן החיות ברוטרדם
גן חיות בסגנון מיוחד ובו כל איזור מעוצב כמו יבשת אחרת בעולם עם החיות המאפיינות אותה. במקום גם פינת ליטוף לקטנטנים.

Museum boijmans van beuningen Rotterdam
לאוהבי האמנות – מוזיאון זה הינו המוזיאון היחידי בהולנד המציג אומנות מהמאה הארבע עשרה ועד למאה הזו, והוא גם היחיד אשר מציג עבודות אומנות של המאסטר ההולנדיHieronynus Bosch.
 
מוזיאון הגבינות: Holland Cheese Museum
מוזיאון הגבינות ההולנדי שוכן בבית משקל עתיק ונמצא ממש במרכז העיירה של אלקמר. הכנת מוצרי החלב במהלך המאות הקודמות, המסחר בגבינות והחיים הכפריים מוצגים כולם במוזיאון זה. התצוגה כוללת סרטונים, תמונות וציורים מהמאה השש עשרה.

דירות נופש בפורטוגל, דילים לפורטוגל, טיולי משפחות פורטוגל
צימר או טירה?                                                  צילום: אינטרהום


בתי נופש – בתים, וילות וטירות באטליה, צרפת, שוויץ וספרד
חברת אינטרהום היא חברה שוויצרית עם פריסה בינלאומית המציעה בתקופת החגים השנה מגוון טירות, וילות, בתי חווה, בתים ודירות במחירים הזולים בין%15-25 לעומת עונת הקיץ. לחברה עשרות אלפי בתים ביעדים נחשקים באירופה, בקשת מחירים המתאימה לכל כיס. 

המחיר ללילה בבתי נופש הרבה יותר זול ממלון, במיוחד אם מתארגנים להשכרה של בית גדול קבוצה גדולה או מספר משפחות, אבל חשוב לזכור שכאן לא הכל כלול, זה מתאים למשפחות מטיילות בקצב קצת שונה מהקלאבים והטיולים המאורגנים וצריך גם להתארגן עצמאית או בעזרת סוכני הנסיעות, על טיסות והשכרת רכב. את הזמנות החופשה ניתן לבצע באתר החברהwww.interhomeisrael.co.ilבטלפון03-5543263 ובאמצעות סוכני נסיעות.


בתי נופש לדוגמה:

דירות נופש בגרמניה, היער השחור
דירה ב- SHONACHביער השחור בגרמניה ברמת3 כוכבים. הדירה כוללת 2 חדרים: סלון וחדר שינה, בשטח של38 מ"ר ומתאימה ל-4 נפשות. מיועד ללא מעשנים. בקומת הקרקע חדר אורחים עם ספה נפתחת, טלויזיה בלויין ויציאה למרפסת מרוהטת בריהוט גן. בחדר השינה, מיטה כפולה, שרותים ומקלחת צמודים. בדירה, מטבח קטן מצוייד בתנור ומכונת קפה. הבית נמצא 1.5 ק"מ ממרכז העיר במקום שקט ושטוף שמש. יש בו ציוד סקי, חימום מרכזי, מכונת כביסה ומייבש וחנייה מרכזית. בקרבת מקום ניתן למצוא חנויות, מסעדה, בריכת שחיה, מגרשי טניס, אזורי גלישת סקי ומעלית סקי ואיזורי רכיבה.
מחיר לשבוע-220 יורו לכל המשפחה.

אטרקציות לילדים ומשפחות בגרמניה
גרמניה תופסת בשנים האחרונות את מקומה כיעד תיירות מבוקש למשפחות ישראליות רבות בעיקר באזור היער השחור:

פארק לגולנד גרמניה, אטרקציות לילדים בגרמניה, אטרקציות לילדים בארופה, פארקי שעשועים בארופה, אטרקציות בארופה
פארק לגולנד גונצבורג, גרמניה. צילום: באדיבות הפארק.


לגולנד גונצבורג
עולם הלגו של גרמניה ופארק הלגו החדש ביותר בעולם. ממוקם סמוך לגונצבורג שבבוואריה, לא הרחק מהעיר אולם. ברחבי הפארק מפוזרים מודלים ומתקני שעשועים שונים שנבנו מ-50 מיליון! אבני לגו, לצד חנויות ובימות להופעות. הפארק שייך לרשת של פארקי שעשועים סביב עולם הלגו הממוקמים בבילונד דנמרק, גונצבורג גרמניה, ווינדזור אנגליה, קארלסבד קליפורניה ופולק קאונטרי קליפורניה.
לאתר הרשמי של לגולנד גונצבורגלחצו כאן…

הנזה פארק
30ק"מ צפונית לעיר המרציפן הידועה לובק, לחוף הים הבאלטי, שוכן אחד מאתרי השעשועים הגדולים בגרמניה. בשל הקרבה לים והמסורת הימית רבת השנים של הערים הסמוכות, קשורים מתקנים רבים מבין125 האטרקציות במקום למים. לצידם ישנו גם מגדל צניחה חופשית, רכבות הרים, כפר דייגים מקסיקני, עיירת בוקרים וכפר אינדיאני וגם מופעים לרוב.
למידע נוסף על הנזה פארקלחצו כאן…

חופשות באיטליה וצרפת

השכרת בתים באיטליה, בתי נופש באיטליה
בשנה הבאה נשב על המרפסת באיטליה?     צילום: אינטרהום

בתי נופש באיטליה: נאפולי-סורנטינו
דירה ב"בית הארחה ובי"ס לבישול לאורה"בנאפולי ברמת4 כוכבים, המונה 5 חדרים ומשתרעת על 2 קומות בשטח של 100 מ"ר, מתוכם4 חדרי שינה, מתאימה לאירוח של עד 8 איש. הדירה שחודשה ב-2010, מוארת, יפה ומודרנית ומרוהטת בהתאם עם כל הנדרש לנופש משפחתי. במקום ניתנים שרותי נקיון והחלפת מצעים ומגבות. ניתן להזמין גם ארוחת בוקר או חצי פנסיון, שרותי חדרנית ובישול. הדירה נמצאת 7 ק"מ מחוף הים עם נוף פנורמי לחוף. היא מוקפת עצים וגן פרטי מרוהט בריהוט גן נאה. בקרבת מקום מרכזי טניס וצלילה וגישה מהירה לאתרים ידועים כמו פוזיטנו, קפרי, פומפיי ואמלפי.
מחיר לשבוע932 יורו לכל המשפחה.
 

בתי נופש בפרובאנס, צרפת
בית נופש הונורה דומייר בקפנטראס בפרובאנס ברמת4 כוכבים, נבנה על שטח של כחצי דונם ב-1996. הבית עצמו משתרע על 2 קומות בשטח 140 מ"ר.4 חדרים, 3 חדרי שינה ומתאים לעד 6 איש.
חדר האורחים בשטח של40 מ"ר מרוהט בריהוט נאה, כולל טלויזיה, סטריאו ודי וי די, עם יציאה למרפסת המרוהטת ריהוט גן עם בריכת שחייה פרטית. בבית חימום מרכזי, מכונת כביסה ומייבש, מטבח מצוייד במדיח כלים וחנייה פרטית.
מחיר לשבוע905 יורו לכל המשפחה.

דירות נופש בפורטוגל, דילים לפורטוגל, טיולי משפחות פורטוגל
נופש באווירה פורטוגזית                                         צילום: אינטרהום

בתי נופש בפורטוגל -ליסבון
בית נופש בריו מיור בליסבון עמק טג’ו ברמת4 כוכבים. בבית 5 חדרים, מתוכם 4 חדרי שינה והוא מתאים לעד 8 איש. הבית נבנה בשנת 2002, הוא בית נוח עם ריהוט עץ חמים בחדר האורחים. פטיו עם יציאה למרפסת רחבה ומקורה, נוף פנורמי מרהיב לעמק וריהוט גן.
שלושה חדרים,2 מיטות בודדות, שרותים ומקלחת צמודים וכל הפסיליטיז (אבשלום קור תסלח לנו לא מצאנו תרגום טוב למילה הזאת בעברית…). בחוץ בריכת שחיה פרטית. בקרבת מקום סופרמרקט, מסעדה וחנויות.
החוף נמצא במרחק25 ק"מ.
מחיר לשבוע -1,767 יורו לכל המשפחה.

וילות ביוון
וילה באגיוס סטפנוס, קורפו, ברמת5 כוכבים
הוילה בת5 חדרים, ממוקמת 1 ק"מ מחוף פבל(PEBBLE BEACH),ומיועדת לעד8 איש. היא כוללת 4 חדרי שינה ומשתרעת על שתי קומות. מרוהטת בריהוט מודרני ומפואר וממוזגת. חדר המגורים מרווח עם אח פתוחה, טלויזיה שטוחה ולויין, די.וי.די ויציאה לפאטיו. בקומה פאטיו מרווח עם ריהוט מרפסת, ציוד בר בי קיו ונוף מרהיב לים. שולחן טניס, שולחן ביליארד. ישנה אפשרות להזמנת- שף, השכרת רכב, השכרת יאכטה, מסאז’ ועוד בתשלום נפרד.
שבוע לכל המשפחה בסוכות-1,840 יורו לכל המשפחה.

דילים לקורפו, אינטרהום ישראל, השכרת בתים ביוון, בתי נופש ביוון, דירות נופש  בקורפו
קורפו כן מחכה לי…                                               צילום: אינטרהום
 

וילה בקאלאמי(KALAMI)קורפו, ברמת5 כוכבים
הוילה ממוקמת200 מטר מחוף YALISKARI BAYו-800 מטר ממפרץ קאלאמי. היא נבנתה ב-2004 , מיועדת לעד 6 איש ומונה 4 חדרים המשתרעים על 110 מ"ר, מתוכם3 חדרי שינה. לכל חדר שינה מוצמד חדר אמבטיה ושירותים. בחדר המגורים אח פתוחה, טלויזיה בלויין, די וי די ויציאה למרפסת עם פאטיו. בקומה זו מטבח פתוח מאובזר ושולחן אוכל, מקלחת ושרותים.
גן עצי זית, אינטרנט אלחוטי למחוברים…, שולחן טניס, שולחן ביליארד, מיזוג וחימום מרכזי, מכונת כביסה ומייבש, חדר משחקים וציוד בר בי קיו. ישנה אפשרות להזמנת- שף, השכרת רכב, השכרת יאכטה, מסאז’ ועוד בתשלום נפרד.
שבוע לכל המשפחה בסוכות-1,610 יורו לכל המשפחה.

 

אין תגובות

השאר תגובה