חורף של ציפורים עם רשות הטבע והגנים

חורף של ציפורים -רשות הטבע והגנים מזמינה את כל המשפחה ליהנות מאירועי חורף של ציפורים, המוקדשים לנדידת הציפורים ברחבי הארץ. הפעילויות יתקיימו בשמורות טבע שונות בסופי שבוע במהלך חודש נובמבר:

שמורת הטבע גמלא
שמורת הטבע גמלא מאופיינת בשילוב נפלא של נוף בראשית, טבע פראי ושרידים מן העבר היהודי בגולן. בשמורה קיים ריכוז ייחודי בקנה מידה עולמי של עופות דורסים, חלקם נדירים ומאידך המבנה הארכיטקטוני של בית הכנסת הקדום. חודש נובמבר הינו חודש המוקדש לנדידת הציפורים בארץ ועל כן, שמורת הטבע תקיים סיורים מודרכים לאורך שביל התצפיות. 
 
הפעילויות יתקיימו בתאריכים: ימי שבת16/11, 23/11, 30/11, 7/12
שעות ההדרכות:10:00 | 12:00 | 14:00
מיקום ההדרכה: במצפור העיר העתיקה ובמצפור הנשרים.
מחיר: מבוגר29 ₪, ילד 15 ₪ 
 
שמורת החולה
כמידי חורף, מגיעות אלפי ציפורים לבתי הגידול בשמורת החולה. קהל המבקרים מוזמן לצפות בציפורים הססגוניות מקרוב, לסייר ברחבי השמורה ולשמוע למה השמורה כל כך חשובה לבעלי הכנף. ניתן לשכור משקפות בחנות.
 כמו כן יתקיימו פעילויות יצירה לילדים בנושא ציפורים.
 
הפעילויות יתקיימו בתאריכים: ימי שישי-15.11, 22.11 ,29.11 , 6.12.
ימי שבת-16.11,23.11 , 30.11.
שעות ההדרכה:11:00 | 13:00 | 15:00
מחיר: מבוגר35 ₪, ילד 21 ₪
ללא תשלום נוסף על הכניסה לאתר 
 
שמורת הטבע עין אפק
שמורת הטבע עין אפק מציעה מגוון פעילויות וסדנאות בנושא ציפורים:
סדנת צילום ציפורים – השמורה מאפשרת סיור צפרות בשעות הבוקר המוקדמות בהנחייתו של צלם מקצועי ובהדרכת צפר הבית של השמורה, סיור בוקר חוויתי מלא בציפורים ובעלי חיים אחרים המתעוררים בשמורה. 
 
סדנת זיהוי שירת ציפורים- מי הציפור שלצלילי שירתה אנו מתעוררים? מדוע הן שרות, או בעצם שרים? בהרצאה המשתתפים יוכלו להאזין לשירת הציפורים, לזהות את צליליהם של המינים השונים ולצפות במצגת על שירת הציפורים.
 
סדנת טיבוע ציפורים- סדנה זו מאפשרת השתתפות בחוויית טיבוע ציפורים, הכרות עם תופעת הנדידה, ועם שיטות לכידת ציפורים. כמו כן, תתקיים הרצאה והדגמה של לכידת ציפורים בסבך השמורה, שקילתן וטיבוען למטרות מחקר בינלאומיות.
 
בנוסף לסדנאות, עין אפק מציעה מגוון פעילויות נוספות לכל המשפחה: השתתפות במופע מוזיקאלי ‘קולות של ציפורים’, צפייה בהקרנת סרטים במבנה העתיק של טחנת הקמח, הרצאת ‘קול קורא לנדוד לנדוד’, השתתפות בסדנאות משטחי האכלת ציפורים, בניית קיני ציפורים ועוד. במהלך האירוע תתקיים תערוכת ציפורים ‘להרגיש ציפור’ – צפרי הבית של השמורה אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של צפרות בעין אפק מציגים מגוון צילומי ציפורים שצולמו בשמורה לקהל הרחב.
 
ציפורים, פסטיבל צפרות, פעילויות לילדים

סיור לינת עופות בעין אפק- 
לאוהבי שעות בין הערביים, תקיים השמורה סיורים מודרכים בדגש של ציפורים, זיהוי עופות, שימוש במשקפות ועוד.
בשעות בין הערביים נצפה במחזה מרהיב של לינת אנפות הבקר, הלבניות והקורמורנים על עצי האשל והערבה שבלב האגם הגדול, תצפית על גבעה המשקיפה על מושבת לינתם, ונערוך סיור בשקיעה בין בריכות המים ושבילי הביצה. 
תאריכים: בימים א’-ה’ ושבת 8:00-16:00.
בימי שישי וערבי חג8:00-15:00
מחיר: מבוגר22 ₪, ילד 10 ₪
 
שמורת נחל שניר- בשמורה יתקיימו סיורים מודרכים בנושא ציפורים ותצפיות טלסקופ על עופות המים במאגר הנוחיילה.
מחיר: מבוגר29 ש"ח, ילד מגיל5 עד 18:  15ש"ח
 

חורף של ציפורים
שמורות הטבע והגנים
במהלך חודש נובמבר
לפרטים נוספים : *3639 
 

צילומי ציפורים: דורון ניסים

אין תגובות

השאר תגובה