חמישה מוזיאונים מומלצים לילדים בניו יורק

מוזיאון הילדים במנהטן

שפע האטרקציות שמציעה ניו יורק למבקריה אינו מסתכם באטרקציות המיועדות למבוגרים. בתפוח הגדול ישנן  אינספור אפשרויות בילוי מהנות לילדים, הכוללות פארקים ירוקים, גני חיות מרתקים, חנויות צעצועים וכמובן – מוזיאונים מושקעים במיוחד. אם אתם מתכננים טיסות לניו יורק בהרכב משפחתי ומתלבטים באילו מוזיאונים כדאי לבקר – הנה חמישה מוזיאונים מומלצים ומיוחדים לילדים, אך כאלה שגם המבוגרים ימצאו כמהנים עד מאוד. מומלץ לברר את שעות הפתיחה מראש ואת דרכי ההגעה למקום, שכן בסופי השבוע ובשעות הבוקר המוקדמות פוקדים את המוזיאון לא מעט משפחות וילדים.

  1. מוזיאון הילדים של מנהטן – Children’s Museum of Manhattan

חמש קומות של כיף, גילוי והנאה מחכים לילדכם במוזיאון הילדים של מנהטן. המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות בנושאים מגוונים וכן מעביר סדנאות מדליקות במיוחד בסוגיות חינוכיות שונות. התערוכות עוסקות בתחומי האמנות, מדעים, הרוח ועוד, כמו גם בנושאים יומיומיים המקנים לילדים כלים שימושיים להתנהלות יומיומית נאותה – חיי המשפחה, תזונה, בריאות, חינוך מוזיקלי ונושאים נוספים, כשהכל נעשה בדרך חוויתית, כיפית ומחקרית.

  1. מוזיאון התחבורה – New York Transit Museum

לא רק שהמוזיאון הזה הוא כיפי וחוויתי במיוחד, הוא גם הגדול ביותר בארצות הברית כולה העוסק בנושא התחבורה. במקום בו שכנה עד שנת 1936 תחנת רכבת תחתית, הוחלט להקים את המוזיאון הייחודי הזה – והתוצאה מרהיבה. במוזיאון לומדים הילדים על סיפור התפתחותה של העיר ניו יורק מהזווית התחבורתית. בין השאר, הם נחשפים לסיפורים מרתקים על העובדים המסורים שפעלו במנהרות לפני למעלה מ-100 שנים, לומדים על הטכנולוגיה המיוחדת, זוכים לקבל הצצה לרכבי וינטאג’ עתיקים מראשית המאה הקודמת ואפילו לנסוע בקרונות ישנים של הרכבת התחתית! חוויה בלתי נשכחת לילדים, וכיף גדול גם להורים.

  1. 3. ריפלי’ס – האמינו או לא – Ripley’s Belive It or Not

אם הילדים שלכם חובבים אטרקציות לא שגרתיות – ריפלי’ס הוא בדיוק המוזיאון עבורם. המוזיאון, הממוקם בטיימס סקוור, אוצר בתוכו אוסף מיוחד במינו של פריטים ביזאריים, מוזרים ואקסצנטרים במיוחד, שנאספו על ידי רוברט ריפלי במשך מעל 40 שנה. בחפצים, בתמונות ובמוצגים מותר לגעת, למשש ולהרגיש – וכמובן, להתרשם בהתאם!

בין השאר, יש במוזיאון פסלים מיוחדים שנבנו מחלקי רכב משומשים, בעלי חיים יוצאי דופן (לא אמיתיים, כמובן…) ומגוון אטרקציות אינטרקטיביות שהילדים שלכם פשוט לא יוכלו לעמוד בפניהם, כמו החור השחור, בו הולכים לאיבוד בתוך מנהרה מבלבלת במיוחד ממנה צריך למצוא את הדרך החוצה, או לקחת חלק באטרקציה מדליקה בה הילדים משתתפים בתחרות נגד… לחצנים! הכפתורים השונים חגים ומזמזמים סביבם ועליהם ללחוץ עליהם במהירות, בתוך כמה שניות בלבד. באטרקציה המדליקה הזו אפשר להתחרות נגד מחשב אוטומטי או נגד חבר אחר – כך או כך, לילדים שלכם מובטחת חוויה של  צחוק, הנאה  ואפילו קצת בהלה, שימו לב היטב אם הסגנון מתאים לילדכם.

  1. 4. המוזיאון לאמנות הקומיקס – Museum of Comic and Cartoon Art

בשנת 2001 נפתח המוזיאון הקטן והמקסים הזה ומאז הוא נחשב למוביל בתחומו בכל ארצות הברית. המוזיאון מתרכז באמנות הקומיקס ובסרטי הנפשה. ילדים, בני נוער ומבוגרים מכל העולם מגיעים כדי לצפות במוצגים הייחודיים ולהישאב אל עולם הדמיון הצבעוני במיוחד הזה. במוזיאון מוצגים חפצים מיוחדים, חוברות אספנים, קריקטורות מדליקות ומוצגים נוספים דרכם נחשפים המבקרים לסיפור התפתחותם של הגיבורים המצוירים הידועים בכל רחבי העולם, לאמנות הקומיקס, האנימציה, הרומנים הגרפיים ותחומי ציור משעשעים ומחכימים נוספים. אם התמזל מזלכם, תוכלו להגיע לביקור במוזיאון בזמן פסטיבל הקומיקס המתקיים בו מדי שנה ומושך אליו קהילת מעריצים מכל רחבי ארצות הברית. הביקור חובה לכל חובבי גיבורי העל, חוברות הקומיקס והאנימציה – לא כדאי לפספס!

  1. מוזיאון הילדים של ברוקלין – Brooklyn Children Museum

בשנת 1899 נוסד המוזיאון המיוחד הזה,  הראשון מסוגו שנבנה באופן ייעודי עבור ילדים. עד היום נחשב המוזיאון למוסד התרבותי הגדול ביותר בעיר ניו יורק המיועד למשפחות, כשמטרתו היא לספק חוויה תרבותית ראשונית לילדים סקרנים ויצירתיים. מדי שנה מוצגים במוזיאון תערוכות מתחלפות ותכניות מיוחדות העוסקות בתחומי האמנות החזותית, מדע, מוזיקה, מדעי הטבע ותרבויות העולם, גם הרחוקות והאקזוטיות שבהן. דרך התערוכות והפעילויות השונות, נחשפים הילדים לעובדות מרתקות על העולם בו אנו חיים וזוכים לקחת חלק בחוויה מעשירה ומיוחדת במינה. בחודשי הקיץ החמים, המוזיאון מקיים פעילויות מים מהנות ומלאות אדרנלין. הצטיידו בסט בגדים נוסף והצטרפו לחגיגה!

 

אין תגובות

השאר תגובה